Processor Delay Settings

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rafaelkips
    • Apr 2015
    • 22

    Processor Delay Settings

    Hoi,

    Ik ben bezig met het maken van mn eigen geluidset, en ben ook nieuw in deze materie.
    Kan er iemand mij op weg helpen hoe de delaysettings in de DBX gebeuren volgens deze schematische voorstelling (dit zijn mijn plannen, dus dit is hetgeen ik ga bouwen)
    De persoon staat in deze tekening op 3 m verwijderd van de stack, (laten we veronderstellen dit de ideale afstand zal zijn op een bepaalde locatie)
    Heb wel wat technische achtergrond dus een voorbeeldje zal wel volstaan om het onder de knie te hebben

    bedankt alvast

  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Misschien is het verstandig voor je aan knutsel hobby bob set gaat beginnen om met een ervaren speakerbouwer eerst aan tafel te gaan zitten met je ideeen voor je dadelijk de winter je kunt warmen aan een berg afvalhout van alles wat je drie keer hebt gemaakt. Daar ik de indruk hebt dat je niet in de meet materie thuis bent is het verstandiger om het afregelen door iemand te laten doen die dit vaker gedaan heeft.

    Comment

    • rafaelkips
      • Apr 2015
      • 22

      #3
      Originally posted by rdreiers
      Misschien is het verstandig voor je aan knutsel hobby bob set gaat beginnen om met een ervaren speakerbouwer eerst aan tafel te gaan zitten met je ideeen voor je dadelijk de winter je kunt warmen aan een berg afvalhout van alles wat je drie keer hebt gemaakt. Daar ik de indruk hebt dat je niet in de meet materie thuis bent is het verstandiger om het afregelen door iemand te laten doen die dit vaker gedaan heeft.
      Stapel brandhout...lol, heb meer dan 15 jaar ervaring in constructie / schrijnwerk...plannen van beproefde ontwerpen volgen lukt echt wel...mss even terug naar de topic. Klopt, ik heb geen ervaring met de meet materie, als ik deze had, had ik deze topic ook nooit aangemaakt, als je een en ander wil toelichten of me verbeteren waar ik de mist in ga, dan gaat deze topic wsl de goede richting uit...

      Comment

      • jadjong
        • Oct 2003
        • 654

        #4
        Je denkwijze is goed. Als je gaat meten zal je zien dat de berekende waardes net niet kloppen.
        8ms is de maximale akoestische delay.
        SUB: 8-8=0ms digitale delay
        LOW: 8-2.4=5.6ms digitale delay.
        MID: 8-1.6=6.4ms digitale delay.
        HIGH: 8-0.52=7.48ms digitale delay.

        Comment

        • drbeat
          • Jun 2012
          • 671

          #5
          Originally posted by rafaelkips
          Hoi,

          Ik ben bezig met het maken van mn eigen geluidset, en ben ook nieuw in deze materie.
          Kan er iemand mij op weg helpen hoe de delaysettings in de DBX gebeuren volgens deze schematische voorstelling (dit zijn mijn plannen, dus dit is hetgeen ik ga bouwen)
          De persoon staat in deze tekening op 3 m verwijderd van de stack, (laten we veronderstellen dit de ideale afstand zal zijn op een bepaalde locatie)
          Heb wel wat technische achtergrond dus een voorbeeldje zal wel volstaan om het onder de knie te hebben

          bedankt alvast

          Wat slim is....denk ik...volg eens een cursusje analizers bij Timo Beckman of bij Sander Scheepstra. Hangen hier ook rond.. beiden zeeeer kundig. Of nog beter...laat een van hen de settings scrijven en t systeem doormeten tzt... leer je ook veel van en Je set klinkt ook nog eens volledig strak..en haal je er alles uit....
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Wat je hier hebt gedaan is opgemeten hoe ver de driver van het front zit, er zijn alleen veel meer factoren van invloed zoals de filters, soort driver, etc.
            De enige manier om dit echt goed voor elkaar te krijgen is om het akoestisch te meten met een meetprogramma zoals Smaart.
            Timo en ondergetekende zijn hier, zoals drbeat al schreef, redelijk handig in, een afspraak met een van ons beiden is zo gemaakt via een PM.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • rafaelkips
              • Apr 2015
              • 22

              #7
              Originally posted by MusicXtra
              Wat je hier hebt gedaan is opgemeten hoe ver de driver van het front zit, er zijn alleen veel meer factoren van invloed zoals de filters, soort driver, etc.
              De enige manier om dit echt goed voor elkaar te krijgen is om het akoestisch te meten met een meetprogramma zoals Smaart.
              Timo en ondergetekende zijn hier, zoals drbeat al schreef, redelijk handig in, een afspraak met een van ons beiden is zo gemaakt via een PM.
              de max komt eraan

              Comment

              • rafaelkips
                • Apr 2015
                • 22

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Wat je hier hebt gedaan is opgemeten hoe ver de driver van het front zit, er zijn alleen veel meer factoren van invloed zoals de filters, soort driver, etc.
                De enige manier om dit echt goed voor elkaar te krijgen is om het akoestisch te meten met een meetprogramma zoals Smaart.
                Timo en ondergetekende zijn hier, zoals drbeat al schreef, redelijk handig in, een afspraak met een van ons beiden is zo gemaakt via een PM.
                heb je m'n pb ontvangen ? ik heb steeds de indruk dat mijn pb's versturen niet lukt...

                Comment

                • rafaelkips
                  • Apr 2015
                  • 22

                  #9
                  Originally posted by rafaelkips
                  heb je m'n pb ontvangen ? ik heb steeds de indruk dat mijn pb's versturen niet lukt...
                  wel dus :-)

                  Comment

                  • john-xr3i
                    • May 2009
                    • 93

                    #10
                    Zoals ik uit een ander topic begreep ben je ook
                    bezig met andere versterkers,
                    waarom koop je dan niet de dsp versie van de
                    inuks?

                    Dan heb je gelijk genoeg processor kanalen voor de
                    toekomst.
                    Last edited by john-xr3i; 28-05-15, 22:19. Reason: typ fout
                    echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
                    vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

                    Comment

                    • rafaelkips
                      • Apr 2015
                      • 22

                      #11
                      Originally posted by john-xr3i
                      Zoals ik uit een ander topic begreep ben je ook
                      bezig met andere versterkers,
                      waarom koop je dan niet de dsp versie van de
                      inuks?

                      Dan heb je gelijk genoeg processor kanalen voor de
                      toekomst.
                      iets om over na te denken, thnks

                      Comment

                      Working...