Plastic behuizing voor inbouw audio en dmx chassisdelen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sundaytwins
    • Jan 2008
    • 3

    Plastic behuizing voor inbouw audio en dmx chassisdelen

    Hoi,

    We zijn bij ons in het (amateur-)theater bezig met het maken van patchpanels voor licht en geluid.
    Qua verlichting vorderen we al flink. Maar ik had nog wat vragen ivm. geluid.

    Kunnen we xlr stekkers (audio) inbouwen in een Niko Hydro 55 (waterdichte) opbouwdoos met blindplaat?

    Geeft dit audio-gewijs geen storingen op het signaal? (EMC, ....)

    Of moeten we deze chasisdelen in metaal 'verpakken'?

    En gelijkaardige vraag over dmx. Kan je 'storingsvrij' op dezelfde manier chasisdelen in zo'n doos bouwen.

    Het zou ons doel (makkelijke verbindingspunten voor microfoons/luidsprekers/dmx aftappunten) eenvoudiger realiseerbaar maken.

    Mvgr,

    Doke
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Als je naar opbouw gaat, waarom niet in een opbouw stagebox zijn er ook in 4-8-12 gaten.

    Deze zijn in staal te koop in zwart, kosten zullen niet anders worden als met relatief duur opbouw materiaal te gaan werken.

    Dit wordt zo op veel poppodia en theaters gedaan, ik heb nog niet hier op de webshop gekeken, maar als je google's op Boxxline SD8 zie je wat ik bedoel, deze zijn zo groot en klein te krijgen als je wilt.

    Richard

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Ja dat kan, je werkt met een gebalanceerd signaal, alleen het verschil op de + en - worden versterkt en stoorsignalen zullen op beiden even sterk aanwezig zijn.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • PvG
        • Sep 2012
        • 979

        #4
        Als je een goedkope oplossing zoekt voor 1 tot 4 chassisdelen, kun je ook 'ns kijken naar de grijze opbouw lasdozen in de bouwmarkt. Er is een type waarbij de D-hole chassisdelen netjes in de gaten voor de wartels passen.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

        Comment

        • sundaytwins
          • Jan 2008
          • 3

          #5
          Hey,

          Bedankt voor jullie replies.

          @rdreiers : de contacten (enkelvoudig) zijn verspreid over de buhne. We hebben normaal 6 microfoons die hangen en 3 die vooraan op de buhne worden geplaatst (PZM). erder zijn er ook nog verbindingen voor monitors te voorzien.
          Het ideale zou zijn dat we elke keer dichtbij het 'ophangpunt' of het 'neerpootpunt' een enkelvoudige xlr in één of andere behuizing zouden kunnen monteren.
          Zo elimineren we de nood aan (het steeds maar opnieuw aanbrengen en wegnemen van) verlengkabels. Het worden dan 'vaste verlengkabels'. Momenteel verliezen we het meeste tijd met het aanbrengen (en nadien verwijderen) van verlengkabels. Met de vaste kabels bv. zoals nu al voor de stroom hebben we 50 contactpunten bijgeplaatst die worden gepatcht in een elektriciteitskast naar de dimmers. Het spaart ons al gauw een dag sleuren met kabels.

          @ PvG : dank je voor de tip. De Niko contactdozen zijn op zich ook niet zo geweldig duur en zijn uitrustbaar met een klepje. Wat bij niet gebruik handig kan zijn voor het stofvrij houden van de contacten.

          @MusicXtra : dat was de info die ik nodig had. idd. audio is balanced, en ook dmx is balanced. nu ik erover nadenk ;-)

          Alvast bedankt voor de info!

          Comment

          Working...