isolatie werking naar binnen gericht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nak
    • Dec 2010
    • 104

    isolatie werking naar binnen gericht

    Beetje vreemde titel, maar weet het niet beter te omschrijven.
    Ik zoek isolatiemateriaal voor een repetitie ruimte.
    Met vlokkenschuim hoort het aangrenzend hok niet veel meer maar het gaat mij om het geluid binnen in de ruimte.
    Die wil ik zachter hebben.
    Ik weet dan niet of vlokkenschuim zo geschikt is of dat men beter noppenschuim kan gebruiken zodat er geen reflecties zijn, en het geluid dood slaat.
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Hoe bedoel je met "zachter"?
    Wil je geluid absorberen, om reflectie en halm te reduceren?
    Is het een studioruimte?

    Comment

    • RonaldH
      • Aug 2009
      • 274

      #3
      Houtwolcementplaten
      Er is meer te koop dan je betalen kunt

      Comment

      • bones2001
        • Aug 2003
        • 741

        #4
        Als het zachter moet, moet je gewoon zachter spelen....
        Waar je wel last van kan hebben, zijn vervelende reflecties die het totaal geluid kunnen verpesten.
        In mijn oefenruimtes heb ik wat theatergordijnen strategisch opgehangen, en op het plafond boven het drumstel wat akoestische dempende panelen gehangen. Dit dempt vooral de bekkens aanmerkelijk, waardoor de ruimte wat duidelijker klinkt,en niet iedereen de neiging krijgt om harder te gaan spelen, om boven het drumstel uit te komen.
        Kijk hier eens, https://www.helios-online.nl/shop/14...ek_oplossingen
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

        Comment

        • nak
          • Dec 2010
          • 104

          #5
          Wij willen graag wat zachter spelen maar het drumstel klinkt zo hard ondanks dat onze drummer niet hard drumt.
          Vooral bekkens en de snare(gedempt) knallen eruit. Ik had liever een hoger plafond gehad zodat het geluid weg kan maar helaas.
          Bones, betreft die panelen, hangen die of zijn die op het plafond geplakt?

          Comment

          • bones2001
            • Aug 2003
            • 741

            #6
            Ik heb een vak van 2x2 meter absorptie tegels tegen het plafond geplakt, direct boven het drumstel.
            En een stevige backdrop achter het drumstel.
            Voor live dingen neem ik ook altijd een backdrop mee. Dit scheelt echt enorm !!
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Een drummer kun je achter een scherm plaatsen, maak je dat zo dat het onderste deel met noppenschuim is bekleed dan scheelt dat zomaar 6 dB voor de rest van de band.
              Andere optie is de drummer zover krijgen dat hij, in ieder geval in de repetitie ruimte, elektronisch gaat spelen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                voor de oefenruimte?
                doe eerst een test.
                ik gebruik daarvoor 2 of 3 el cheapo kledingrekken met daar elk een slaapzak/paardendeken over :


                je kan dan met verplaatsen gewoon snel proberen waar de meeste demping nut heeft voor je gaat timmeren.
                lekker belangrijk!

                Comment

                Working...