Shure SM58 Beta valt uit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifespan
    • Dec 2007
    • 47

    Shure SM58 Beta valt uit

    Afgelopen dinsdagavond hield 1 van mijn SM 58 Beta's er zo maar mee op; is nog nooit gevallen oid. Kabels gechecked en natuurlijk ook andere mike op kabel geprobeerd, die deed het wel. Heeft iemand dit al eens meegemaakt en-of heeft iemand enig idee hoe ik deze mike weer aan de praat krijg==
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Originally posted by lifespan
    Afgelopen dinsdagavond hield 1 van mijn SM 58 Beta's er zo maar mee op; is nog nooit gevallen oid. Kabels gechecked en natuurlijk ook andere mike op kabel geprobeerd, die deed het wel. Heeft iemand dit al eens meegemaakt en-of heeft iemand enig idee hoe ik deze mike weer aan de praat krijg==
    Je kunt hem eens openmaken en kijken of je zelf met het blote oog iets ontdekken kunt
    (los contact of zo)?

    Insturen ter reparatie loont m.i. niet. Zo duur is een Beta 58 niet, dus koop je
    voor de verzend- en researchkosten een nieuwe mike?

    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Originally posted by lifespan
      Afgelopen dinsdagavond hield 1 van mijn SM 58 Beta's er zo maar mee op; is nog nooit gevallen oid. Kabels gechecked en natuurlijk ook andere mike op kabel geprobeerd, die deed het wel. Heeft iemand dit al eens meegemaakt en-of heeft iemand enig idee hoe ik deze mike weer aan de praat krijg==
      In de microfoon zit een capsule en een trafo en wat bedrading. Vanaf de capsule lopen een gele en een groene draad naar de trafo. De andere kant van de trafo zit via een blauwe en een rode draad aangesloten op de XLR punten 2 en 3. Met een ohmmeter kun je testen of die wikkeling en/of bedrading stuk is, door te meten op pen 2 en 3.
      Voor de andere kant zul je de gele of groene draad los moeten solderen. Je kunt nu meten op de capsule en op de wikkeling van de trafo.

      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • lifespan
        • Dec 2007
        • 47

        #4
        Heren bedankt, ik ga met jullie info aan de slag

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Zou voor je hem openmaakt nog ff meten op de XLR, kan gebeuren dat de pennen slecht contact maken in de aangesloten kabel.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          Working...