digico vraagje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

    digico vraagje

    Effe een vraagje.
    Ik heb zelf een digico sd11 met drack.
    nou komt er komend weekend een gastmixer met een sd9, kan ik deze sd9 zo aan mijn drack knopen?
    en werkt dat dan ook?
    bvd theo
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Als je compatible firmware op tafel en rack hebt wel.
    Of wil je zowel de SD9 als de SD11 gelijktijdig aansluiten ?

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Beiden moeten de laatste software hebben. Dan lukt het wel via AES50

      Comment

      • theo
        • Nov 2001
        • 503

        #4
        nee de sd9 word ipv de sd11 aangesloten.

        Comment

        • hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

          #5
          Originally posted by frederic
          Dan lukt het wel via AES50
          AES50..? Misschien beter niet reageren als je niet weet waar je het over hebt...


          D-Rack werkt zowel met de SD9 als met de SD11. Als je het rack op beide tafels tegelijk wilt gebruiken heb je een Little Red Box nodig.
          Vermoedelijk ondersteund de nieuwe software wel een D-Rack met een eerdere softwareversie, andersom niet, maar daar wil je in een live situatie geen gezeur mee hebben, dus even van te voren vragen welke softwareversie de techneut met SD9 draait. De huidige softwareversie is v685 voor alle tafels.

          Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

          Comment

          • qvt
            • Oct 2009
            • 721

            #6
            D-Rack is de standaard voor beide tafels, dus moet passen als de software matched. Over Cat5e (digico eigen protocol) frederic
            Last edited by qvt; 01-07-14, 22:57.
            There is no substitute for imagination

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Originally posted by qvt
              Via ethernet (digico eigen protocol) frederic
              Altijd begrepen dat het nou net niets met ethernet te maken heeft. Wel CAT5 bekabeling met RJ connectoren. Volgens wat ik begreep een ligt aangepaste AES10 / Madi verbinding. (Remote control included)

              Comment

              • theo
                • Nov 2001
                • 503

                #8
                juistem mijn digico staat op software v634 ,dus als ik t goed begrijp en die sd9 ook op v634 staat ken ik gewoon omprikken?
                Mocht de sd9 al op 685 staan doe ik effe een update met mijn sd11?
                Nog iets heb ik nu goed begrepen dat ik met de little redbox kan monitoren sd11 en foh sd9?
                Maar dat de sd11 dan afhankelijk is van de gain van de sd9 want dat lijkt me effe niks.

                Comment

                • hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

                  #9
                  Originally posted by DJ Antoon
                  Altijd begrepen dat het nou net niets met ethernet te maken heeft. Wel CAT5 bekabeling met RJ connectoren. Volgens wat ik begreep een ligt aangepaste AES10 / Madi verbinding. (Remote control included)
                  Klopt, het is beslist geen ethernetprotocol! Ik heb inderdaad ook begrepen dat het om een aangepaste MADI verbinding gaat.
                  Daarnaast is nog op te merken dat de gebruikte bekabeling uiterst kritisch is! Digico specificeert 2 typen kabels die gebruikt mogen worden, VanDamme tourcat en nog een type kabel van Neutrik. Deze kabels moeten uit één stuk bestaan (géén patchkabels ertussen), mogen maximaal 100 meter zijn (ook wanneer er een Little Red Box tussen geplaatst wordt), moeten voorzien zijn van Neutrik ethercon (zorgt voor afscherming van de RJ45) en de ferrietkernen voor ontstoring zijn héél belangrijk (het type verschilt per gebruikte kabel), indien de ferrietkern beschadigd of afwezig is dan is de kans op storing bij een lange kabel 100%.

                  Originally posted by theo
                  juistem mijn digico staat op software v634 ,dus als ik t goed begrijp en die sd9 ook op v634 staat ken ik gewoon omprikken?
                  Mocht de sd9 al op 685 staan doe ik effe een update met mijn sd11?
                  Nog iets heb ik nu goed begrepen dat ik met de little redbox kan monitoren sd11 en foh sd9?
                  Maar dat de sd11 dan afhankelijk is van de gain van de sd9 want dat lijkt me effe niks.
                  Inderdaad even updaten, dan krijg je ook direct toegang tot 8 extra kanalen op je SD11 en nog een heleboel leuke nieuwe features. Doe dit niet vlak voor de show, mocht er wat fout gaan dan zit je in de problemen. Beter zo snel mogelijk even updaten.

                  Met de Little Red Box kun je inderdaad de SD9 FOH / SD11 als monitor gebruiken. Op de SD11 worden de gains dan uitgeschakeld, om je inputsignaal te regelen gebruik je nu de (blauwe) trimknoppen, druk even op het schakelaartje 'track' (zit naast de trim) en de gain die de FOH man maakt wordt automatisch op de SD11 gecompenseerd.
                  Bijvoorbeeld: FOH draait +10dB gain erbij, op de SD11 wordt automatisch -10dB trim toegepast zodat je signaalniveau netto gelijk blijft op de SD11. Dit werkt prima!

                  Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                  "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                  Comment

                  • theo
                    • Nov 2001
                    • 503

                    #10
                    nou morgen komt de sd9 ik kijk eerst effe wat voor software erop zit.
                    In ieder geval eerst bedankt meld me uiteraard morgen weer met de bevindingen.
                    Gr theo

                    Comment

                    • qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

                      #11
                      Daar waar ik ethernet zei bedoelde ik eigenlijk RJ45, my bad :-) Zal het gelijk ff aanpassen
                      There is no substitute for imagination

                      Comment

                      • jeroenw
                        • Dec 2003
                        • 216

                        #12
                        Originally posted by qvt
                        Daar waar ik ethernet zei bedoelde ik eigenlijk RJ45, my bad :-) Zal het gelijk ff aanpassen
                        Lol, dat is dan eigenlijk oom weer hetzelfde Ethernet is een protocol, RJ45 is een hardware niveau. Maar dat is muggenziften
                        \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

                        Comment

                        • qvt
                          • Oct 2009
                          • 721

                          #13
                          Originally posted by jeroenw
                          Lol, dat is dan eigenlijk oom weer hetzelfde Ethernet is een protocol, RJ45 is een hardware niveau. Maar dat is muggenziften
                          Heb mn eerste post aangepast naar Cat5e, voor de duidelijkheid natuurlijk
                          There is no substitute for imagination

                          Comment

                          • Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

                            #14
                            FF inhaken, ook soundcraft heeft een eigen protocol met madi over CAT5. Heeft iemand ooit geprobeerd of beide systemen enigszins uitwisselbaar zijn? Zijn bijvoorbeeld de red en blue box van digico ook met soundcraft te gebruiken?

                            Als iemand het uit wil proberen, ik heb een stagebox en mengtafel van soundcraft met madi over cat5 beschikbaar...
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                            Comment

                            • theo
                              • Nov 2001
                              • 503

                              #15
                              Update, de sd9 had de nieuwste software, heb mijn sd11 en rack een update gegeven.
                              Nu werkt mijn d-rack ook met de sd9 .
                              Bedankt voor de reacties.
                              gr theo

                              Comment

                              Working...