Info en discussie over alles wat met krachtstroom en 230V te maken heeft

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VrijeVogel
    • Nov 2013
    • 107

    Info en discussie over alles wat met krachtstroom en 230V te maken heeft

    32a verlengkabel?

    Ook hier jaag ik liever niet 32A door
  • FrankD
    • Feb 2008
    • 34

    #2


    lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
    kleine washes, grote washes

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      63A in, 32 uit.... Gewoon, omdat het kan.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • VrijeVogel
        • Nov 2013
        • 107

        #4
        Die kan alleen als je hem rechtstreeks in een goed gezekerde power distributor stopt die niet boven de 32a uit gaat komen

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Die moet je nergens in stoppen maar gewoon in twee stukken knippen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Charles
            • Jan 2010
            • 29

            #6
            Is een verwarmingselement!

            Comment

            • muppet
              • May 2009
              • 94

              #7
              Volgens mij kan je de combi 63-32 beter hebben dan andersom... Uiteraard met 32A distributie er tussen...
              Denk ik dan...
              Ik ga er dan natuurlijk wel van uit dat je zo'n mooie kabel ver weg gestopt hebt, maar hem wel weet te vinden voor als.
              Je weet wat ze zeggen over die kat in het nauw en iets met gekke sprongen.


              aanpassing omdat taalvaut...
              Sound should sound like it should sound...

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                32 naar 63 kan je weinig fout mee doen, belast je die meer dan 32A springen vanzelf de zekeringen wel ergens uit.
                Van 63 naar 32 daarentegen is levensgevaarlijk, je kunt makkelijk meer dan 32A trekken waardoor er een keer ergens iets gaat smelten.....
                Van minder naar meer kan nooit kwaad, zelf gebruik ik een 230V naar 32A CEE en een 32A CEE naar 16A CEE voor het geval ik ergens geen 32A aansluiting beschikbaar heb en ook het vermogen niet gebruik.
                Andersom zou ik het echt niet in mijn hoofd halen.....
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

                  #9
                  Kabel mag gewoon gebruikt worden mits de aanvoer van 63 af gezekert is met 32A.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                  Comment

                  • speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1696

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    32 naar 63 kan je weinig fout mee doen, belast je die meer dan 32A springen vanzelf de zekeringen wel ergens uit.
                    Van 63 naar 32 daarentegen is levensgevaarlijk, je kunt makkelijk meer dan 32A trekken waardoor er een keer ergens iets gaat smelten.....
                    Van minder naar meer kan nooit kwaad, zelf gebruik ik een 230V naar 32A CEE en een 32A CEE naar 16A CEE voor het geval ik ergens geen 32A aansluiting beschikbaar heb en ook het vermogen niet gebruik.
                    Andersom zou ik het echt niet in mijn hoofd halen.....
                    Soms moet je wat. Zo gebruik ik een verdeelkastje met drie automaten 16A en driemaal 16A uit. De ingang van de kast is Ceeform 3x16A. Voor noodgevallen heb ik daarbij een fout kabeltje van een meter ofzo, dus 32 in en 16 uit. Hoewel niet correct denk ik niet dat er erg veel fout kan gaan.
                    Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Probleem is dat je er niet altijd zelf bij bent en juist dan gaat het mis.
                      De zekering moet op de zwakste schakel in de keten aangepast zijn.
                      Een 32A aansluiting moet 32A materiaal op aangesloten worden, ga je naar 16A dan moeten er zekeringen tussen zitten.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • JeroenE
                        • Dec 2012
                        • 47

                        #12
                        Heb ook wel eens een 63 naar 32 gebruikt, kabel ongezekerd. Soms moet je wat.... zolang je zelf maar weet wat je doet en het spul niet uit handen geeft hoeft het niet voor problemen te zorgen. Is mijn mening

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by JeroenE
                          Heb ook wel eens een 63 naar 32 gebruikt, kabel ongezekerd. Soms moet je wat.... zolang je zelf maar weet wat je doet en het spul niet uit handen geeft hoeft het niet voor problemen te zorgen. Is mijn mening
                          Blijkbaar weet jij niet wat je doet.
                          Jij bent zeker ook zo een figuur die vroeger metaaldraad bond rond kapotte zekeringen?
                          Last edited by frederic; 14-01-14, 09:24.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by JeroenE
                            Heb ook wel eens een 63 naar 32 gebruikt, kabel ongezekerd. Soms moet je wat.... zolang je zelf maar weet wat je doet en het spul niet uit handen geeft hoeft het niet voor problemen te zorgen. Is mijn mening
                            Probleem met dit soort dingen is dat het meestal inderdaad goed gaat, bij ongevallen blijkt bijna altijd dat het een opeenstapeling van toevalligheden is.
                            Zolang je goed rijdt is het dragen van een gordel ook onzin.....
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • speakertech
                              • Jan 2008
                              • 1696

                              #15
                              Originally posted by MusicXtra
                              Probleem met dit soort dingen is dat het meestal inderdaad goed gaat, bij ongevallen blijkt bijna altijd dat het een opeenstapeling van toevalligheden is.
                              Zolang je goed rijdt is het dragen van een gordel ook onzin.....
                              Klopt helemaal wat je zegt.
                              Het is wel mogelijk om het risico zeer klein te houden. Ook met installaties die in orde zijn gebeuren ongelukken.
                              De foute kabel die ik gebruik is zeer kort, waardoor de kans op fysieke beschadiging klein is.
                              Een korte kabel 5x 2,5mm2 met een lengte van nauwelijks een meter is prima in staat om een 32 A veiligheid af te schakelen. Dat geldt ook voor 16A contactstoppen.
                              Op de projecten waar ik werk, is de kans klein, dat nog iemand anders met driefasen materiaal komt aanzetten.
                              De uitgangen van mijn verdeelkastje zijn driemaal eenfase 16A en elk afzonderlijk beveiligd met 16A.
                              Zeg dus nooit nooit, maar je kunt het risico wel beperken, net als bij rijden zonder gordels.

                              Speakertech
                              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                              Comment

                              Working...