2" driver in RCF art 312

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    2" driver in RCF art 312

    Allemaal,

    Vaak als ik mijn speakers, RCF art 312a MK3, helemaal opengooi merk ik dat het hoog al snel over z'n nek gaat, en niet zo mooi meer klinkt. Terwijl het laag het allemaal prima vind. Ook de peak lampjes zijn nergens te bekennen.

    Dus mijn vraag; kan ik deze RCF ND1411-M misschien vervangen door een grotere / betere driver?
    Zoals bijvoorbeeld die in de art322 zit? Ik weet alleen niet hoe deze heet
    En of die ook gaat passen....?
    Of natuurlijk gewoon een betere / krachtigere 1".


    Wie o wie kan mij op weg helpen hiermee?


    Alvast mijn dank!
    Last edited by sjig; 20-10-13, 07:43.
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #2
    Originally posted by sjig
    Wie o wie kan mij op weg helpen hiermee?
    Ik kan het je wel moeilijker maken, ook BMS heeft hele mooie 1" drivers.
    Maar of zo'n kast dat waard is...

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Originally posted by sjig
      Allemaal,

      Vaak als ik mijn speakers, RCF art 312a MK3, helemaal opengooi merk ik dat het hoog al snel over z'n nek gaat, en niet zo mooi meer klinkt. Terwijl het laag het allemaal prima vind. Ook de peak lampjes zijn nergens te bekennen.

      Dus mijn vraag; kan ik deze RCF ND1411-M misschien vervangen door een grotere / betere driver?
      Zoals bijvoorbeeld die in de art322 zit? Ik weet alleen niet hoe deze heet
      En of die ook gaat passen....?
      Of natuurlijk gewoon een betere / krachtigere 1".


      Wie o wie kan mij op weg helpen hiermee?


      Alvast mijn dank!
      " Vaak als ik mijn speakers, RCF art 312a MK3, helemaal opengooi "
      Ben je lekker bezig.
      Als je een geluidsset van 350.000 euries helemaal open gooit, klinkt hij waarschijnlijk ook voor geen meter.
      Wellicht helpt het als je de luidspreker nominaal uitstuurt en dan eens luistert.
      De ART serie is actief, als je alles open gooit, ligt het voor de hand, dat de hoge tonen versterker fors overstuurd wordt. Daar helpt geen betere tweeter aan.

      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Helemaal met Speakertech eens, bij iedere luidspreker is een van de gebruikte componenten de zwakke schakel.
        Als het in dit geval de hoogdriver zou zijn kun je die wel vervangen door een dikkere maar dan zal de ingebouwde amp of de low driver de zwakke schakel zijn.
        Wil je die dan ook gaan vervangen?
        Beter doe je eraan de kasten te gebruiken binnen de capaciteit waar ze voor bedoelt zijn en als dit onvoldoende is ze in zijn geheel te vervangen door zwaardere exemplaren.
        Los daarvan is de kans ook heel groot dat de kast voor geen meter meer zal klinken met een andere driver doordat deze een ander rendement, fasegedrag en frequentie curve zal hebben.
        En die kun je, voor zover mij bekend, niet aanpassen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Rieske
          • Aug 2002
          • 544

          #5
          Alle ontwikkeling die de R&D afdeling van RCF in de Art serie heeft gestoken pas jij wel even aan met een andere tweeter ?

          Knap hoor !

          Misschien is er wel een vacature beschikbaar bij RCF.
          Last edited by Rieske; 23-10-13, 07:16.
          Life is what you make it

          Comment

          • sjig
            • May 2012
            • 909

            #6
            Oké, dat lijkt me dus vrij duidelijk


            @ Rieske; LOL, zo had ik het nog niet bekeken nee

            Comment

            Working...