Line signal naar microphone signal

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • van der Harst
    • Feb 2010
    • 13

    Line signal naar microphone signal

    Ja,ja ik weet het; 'gebruik een DI-box' maar in dit geval wil ik de ingebouwde microfoon in een DMX controller uitsolderen en er een lijn signaal op zetten. De audio kwaliteit van dat signaal doet er dus niet zo toe behalve dat er voldoende 'definitie' voor de bas in moet zitten om de DMX controller het licht aan te laten sturen. Ik dacht er aan om een weerstandje of een potmetertje er tussen te solderen om het voltage (line= 750 millivolts, microphone is 1,5 milivolts) maar welke waarde moet ik hiervoor ongeveer te kiezen. Iemand een idee?
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #2
    Originally posted by van der Harst
    Ja,ja ik weet het; 'gebruik een DI-box' maar in dit geval wil ik de ingebouwde microfoon in een DMX controller uitsolderen en er een lijn signaal op zetten. De audio kwaliteit van dat signaal doet er dus niet zo toe behalve dat er voldoende 'definitie' voor de bas in moet zitten om de DMX controller het licht aan te laten sturen. Ik dacht er aan om een weerstandje of een potmetertje er tussen te solderen om het voltage (line= 750 millivolts, microphone is 1,5 milivolts) maar welke waarde moet ik hiervoor ongeveer te kiezen. Iemand een idee?
    Als ik jou was, zou ik er toch een passieve DI tussen zetten met een trafootje: dan weet je zeker dat je een galvanische scheiding hebt en geen problemen krijgt met potentiaal verschillen / groundloops. (En geen phantom power op de line uitgang :-/ )
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • van der Harst
      • Feb 2010
      • 13

      #3
      Originally posted by PvG
      Als ik jou was, zou ik er toch een passieve DI tussen zetten met een trafootje: dan weet je zeker dat je een galvanische scheiding hebt en geen problemen krijgt met potentiaal verschillen / groundloops. (En geen phantom power op de line uitgang :-/ )
      Dan moet 't wel een heel kleine DI zijn.....

      Comment

      • PvG
        • Sep 2012
        • 979

        #4
        Originally posted by van der Harst
        Dan moet 't wel een heel kleine DI zijn.....
        Losse line-trafootjes zijn gewoon te koop, maar je kunt ook het printje uit een passieve DI van 2 tientjes schroeven...
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          of een heel klein luidsprekertje tegen het microotje aan..

          Comment

          Working...