Co2 Jet / Zelfbouw

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvin92
    • Dec 2009
    • 9

    Co2 Jet / Zelfbouw

    Hallo,

    ik heb een vraag ik ben al een tijdje opzoek naar een elecktrice klep die tussen de co2 tank en de uitlaat stuk moet zitten, kan zelf nergens wat vinden misschien weten jullie waar ik zon ding kan bestellen die bestemd is tegen de druk en graden van co2..

    Alvast bedankt,

    Gr, Michael
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Google eens op solenoid.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • mvin92
      • Dec 2009
      • 9

      #3
      kan ik niks op vinden , niet voor de de druk en graden voor co'2...

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Hoeveel druk en welke temperatuur?
        Antwoord een heel stuk makkelijker wanneer je iets meer relevante informatie geeft.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

          #5
          Zoeken op carbon dioxide valve levert meer op.
          Er is meer te koop dan je betalen kunt

          Comment

          • mvin92
            • Dec 2009
            • 9

            #6
            de Druk ligt minimaal rond 80 Bar en de Tempratuur rond -50 Graden ..

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Gevaarlijk spul om zonder de juiste kennis aan te knutselen.....
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • beyma
                • Oct 2002
                • 1614

                #8
                Een 80 bar bommetje, je moet er niet aan denken dat dat fout gaat in een volle club..... denk even terug aan wat er in Volendam is gebeurt en wat de gevolgen waren....

                Kijk maar even op youtube/mythbusters, toen ze de kop van een gasfles afbraken, die fles ging door twee stenen muren en sloeg een gat in een betonnen muur!
                Last edited by beyma; 08-05-13, 22:26.
                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Ken nog wel een voorbeeld dichter bij huis, een duikinstructeur die buiten het zwembad nog ff na staat te praten en vol op zijn been geraakt wordt door een duikfles die om is gevallen waardoor de kraan afbrak en het ding als een ongeleid projectiel dwars door een stenen muur ging tegen zijn been.
                  Flessen onder druk kunnen levensgevaarlijke projectielen worden en dienen dus ook met alle mogelijke veiligheidsmaatregelen behandeld te worden.
                  Daarbij kan expanderend gas zo koud worden dat je zware brandwonden oploopt als je ermee in aanraking komt.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • qvt
                    • Oct 2009
                    • 721

                    #10
                    Bier + Muziek + Slecht idee = http://www.dumpert.nl/mediabase/6541...week_2013.html
                    There is no substitute for imagination

                    Comment

                    • mvin92
                      • Dec 2009
                      • 9

                      #11
                      Mensen ik werk hier aan met professionals die certificaten hebben in het werken met gas en effecten, Dus er kan niks mis gaan de gasfles staat ook buit gezelgeld in een kooi vast aan de muur, maar heb alleen maar een klep nodig die tegen deze druk kan

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by mvin92
                        Mensen ik werk hier aan met professionals die certificaten hebben in het werken met gas en effecten, Dus er kan niks mis gaan
                        Sinds wanneer is het werken met professionals met certificaten een garantie tegen ongelukken?
                        En als die mensen inderdaad zo professioneel zijn verbaasd het me dat zij hier geen oplossing voor hebben.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Paul10
                          • May 2012
                          • 122

                          #13
                          Originally posted by beyma
                          Een 80 bar bommetje, je moet er niet aan denken dat dat fout gaat in een volle club..... denk even terug aan wat er in Volendam is gebeurt en wat de gevolgen waren....!
                          Hadden ze in Volendam maar zo'n bommetje gehad, hadden ze mooi dat vuurtje kunnen blussen;-)

                          Buiten het feit dat je wel even goed moet bedenken waar je mee bezig bent. valt het gevaar van een CO2 fles best wel mee. het staat immers bij elke bar om bier te tappen, hangt aan de muur als brandblusser en staat achter op een laskar. het is geen bom! CO2 is een zeer stabiel gas. maar zorg in ieder geval dat je flessen hebt met een kraag om de kraan. kan deze niet afbreken (uiteraard wel altijd vastzetten).

                          Het effect is standaard te verkrijgen bij MagicFX. Voor dat geld kan je ze bijna niet zelfbouwen. de kleppen zijn behoorlijk prijzig en het is een behoorlijk toestand om bevriezing tegen te gaan.

                          wel raad ik je aan mocht je ze binnen gaan gebruiken, om eerst goed uit te rekenen hoe veel CO2 je mag release voordat het gevaarlijk word, en doe een CO2 meting.

                          Comment

                          • P2 party perfection
                            • May 2013
                            • 2

                            #14
                            Eventueel zou je deze bedrijven kunnen raadplegen. ASCO en Bürkert. asco is verkrijgbaar bij diverse leveranciers. Bürkert levert rechtstreeks let wel op dat het bij installaties meestal verplicht is om 2 kleppen te plaatsen!

                            Comment

                            • tonnies13
                              • Feb 2009
                              • 1

                              #15
                              co2 jet

                              Een co2 jet bouwen is echt heel gevaarlijk
                              Je had het over -50 graden en 80 bar
                              Maar in een co2 fles zit 200 bar en de temperatuur kan zekken tot -90 graden
                              Ik zeg gewoon kopen bij Magic FX de enige echte.

                              Comment

                              Working...