Schuiven BEHRINGER EURODESK MX9000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niels Van Woinsel
    • Jan 2013
    • 4

    Schuiven BEHRINGER EURODESK MX9000

    Beste,


    Ik had overlaatst van een Lokale Radio Omroep een Behringer Eurodesk mx9000 kunnen overkopen voor 400 euro.
    Deze vertoont de volgende Problemen:

    -Schuiven kraken, glijden niet goed, en maken slecht contact (je moet er altijd op duwen).
    -Vervelende Hum in het geluid (jaja voeding is nagekeken en hersteld.)

    Nu mijn vraag is welke type schuiven zijn dat die in deze Behringer gebruikt worden? (merk, model, kostprijs)
    en ook hoe krijg ik die hum weg in mijn geluid (geen gate of andere trucjes van de kermis).

    Kan Iemand mij helpen?

    Daarom krijg ik deze mengtafel slecht verkocht 2dehandssites.

    Alvast bedankt!
    Groetjes,

    Niels Van Woinsel
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Dat doen ze al van nieuw af aan....
    Ben bang dat de schuiven vervangen meer kost dan het ding ooit op zal gaan leveren.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Hitvision
      • Jun 2003
      • 389

      #3
      Ik zeg zonde van je centen. Wil je er nog iets van maken zou ik zeggen contactspray op de schuiven zodat dat gekraak (even) weg is en vlug verkopen.
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

      Comment

      • Niels Van Woinsel
        • Jan 2013
        • 4

        #4
        Contactspray heb ik er al ingespoten (en tis niet veel beter) maar de schuiven op zich (schuifpotentiometers) kosten toch niet zoveel als je de goedkope elektronicawebshops bekijkt. Ik ken iemand dat deze kan vervangen (een goede vriend) maar ik heb de schuiven nodig, anders krijg ik deze mengtafel nooit verkocht. Bij Behringer zelf kosten deze +- 16 euro het stuk.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          De schuiven die je nodig hebt zijn 100 mm, de meeste uit de elektronica shops zijn slechts 60 mm.
          Die goede vriend is wel een heel erg goede vriend, 24 schuiven vervangen is veel werk.
          Contactspray is een middel dat erger is dan de kwaal, door de vettigheid worden je schuiven een soort 'magneet' voor stof.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Niels Van Woinsel
            • Jan 2013
            • 4

            #6
            De beste vriend is iemand die een opleiding electronica heeft gehad trouwens, maar kheb een mail gestuurd naar de invoerder van Behringer in Belgiƫ. ik hoop dat zij mij kunnen verderhelpen.

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              das een typisch geval van verlies nemen. Als je in de handel tegen de winst kunt, moet je ook tegen je verlies kunnen.
              Win some - lose some, ik gebruik dat soort apparaten altijd voor onderdelen.

              Comment

              • Hitvision
                • Jun 2003
                • 389

                #8
                Helemaal correct. Het voordeel is dan wel dat je in korte tijd je tafel iets mee 'verkoopbaar' gemaakt omdat je geen krakende faders hebt en zonder al te veel kosten te maken. Was zeker geen serieus advies qua onderhoud van je tafel!

                Originally posted by MusicXtra
                De schuiven die je nodig hebt zijn 100 mm, de meeste uit de elektronica shops zijn slechts 60 mm.
                Die goede vriend is wel een heel erg goede vriend, 24 schuiven vervangen is veel werk.
                Contactspray is een middel dat erger is dan de kwaal, door de vettigheid worden je schuiven een soort 'magneet' voor stof.
                Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  Originally posted by Niels Van Woinsel
                  Beste,


                  Ik had overlaatst van een Lokale Radio Omroep een Behringer Eurodesk mx9000 kunnen overkopen voor 400 euro.
                  Deze vertoont Problemen
                  beste niels, je bent genaait.

                  het nieuwste model Behringer SX 2442FX Eurodesk – 24-channel mixer with 16 mic inputs, Xenyx mic preamps, FX processors with 100 presets, 9-band stereo graphic EQ, FBQ feedback detection system, insert I/O on all mono inputs and masters, 4x subgroups
                  kost een euro minder nieuw

                  en dat is al zooi.

                  deze oude ga je dus nooit op marktplaats kunnen verkopen.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  Working...