Aansluitschema TSX 15 speakers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fte1965
    • Dec 2011
    • 1

    Aansluitschema TSX 15 speakers

    Heb me net 4 speakers type TSX15 gekocht.
    Na het lezen van diverse items op het forum ben ik mij ervan bewust dat het niet de ideale keuze is. Echter ze moeten hier gewoon in de kelder mijn klein mannen een beetje opwarmen voor mijn oude hobby, tot zover lijkt het te lukken.
    2 van de 4 speaker waren al bij aankoop echter stuk (wist ik) ik wil nu van de 4 2 goede maken en dan wat nieuwe speakers kopen om tot terug tot een totaal van 4 te komen

    vraag1
    kan iemand mij een aansluit schema bezorgen van de tweeters en de woofers, ik dacht overal de plus en de min respecteren en alles parallel schakelen dan moet dat toch goed zijn.
    Ik zie echter dat de tweeters om en om zijn aangesloten (misschien door de vorige eigenaar), klopt dit ?

    vraag 2
    ik heb een versterker die de 4 gelijk kan aansturen 2 op A stereo kanaal en 2 op B stereo kanaal dus geen probleem
    Ik heb echter ook een zwaardere versterker behringer die ik liever zou willen gebruiken, deze kan op verschillende manieren geschakeld worden. als ik de speakers gewoon wil ddorlussen hoe moet deze dan ingesteld worden ( in brug ??)


    vraag 3
    ik heb begrepen dat bij dit type boxen de tweeters nogal vaak sneuvelen - in de box zit nergens een filter... vreemd.
    Kan ik hier wat aan doen of misschien kan ik de boxen in hun geheel pimpen ??? iemand voorstellen


    alvast bedankt voor alle reacties


    Frank
Working...