megafoon ombouwen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fer87
    • Aug 2009
    • 10

    megafoon ombouwen

    Beste Technici,

    ik heb hier 2 megafoons ( HQ Megafoon 25 watt ) en op een van de 2 wil ik een MP3 kunnen aansluiten, dus dat er muziek, vooraf ingesproken teksten, etc etc mee afgespeeld kan worden.

    Nu is mijn vraag aan jullie of dit uberhaupt mogelijk is en hoe ik dit moet aanpakken. Het liefst zou ik een mini jack aansluiting hebben in de microfoon.

    ik hoop dat ik bruikbare informatie krijg van jullie.

    Groet Ferry
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Je zult op zoek moeten naar de ingang van de eindtrap en die met een weerstandsnetwerkje splitsen in twee inputs, één naar de microfoon voorversterker en één naar een minijack aansluiting voor je MP3 speler.
    Ik heb geen idee hoe zo'n ding verder is opgebouwd dus verder kan ik je niet helpen.
    Last edited by Radar; 13-11-09, 02:34.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • stainz
      • Sep 2009
      • 609

      #3
      die microfoon is afneembaar staat er.. wat voor aansluiting heeft die?
      meestal toch gewoon een jack aansluiting, alleen is het signaal van een mp3 niet hezelfde als een microfoon dus zul je daar nog het nodige voor moeten maken..

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Hij wil ze beide tegelijk aansluiten dus niet om en om.
        En het klopt idd dat er van de microfoon een ander signaal komt als van een MP3 speler, daarom moet je ook op zoek naar de ingang van de eindtrap want die kan waarschijnlijk zo op de uitgang van de MP3 worden aangesloten.
        Last edited by Radar; 13-11-09, 18:04.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          En voorzichtig zijn: dat is absoluut de grootste rommelmegafoon die op de markt is. Zelfs een beetje lijm of een schroef om de print vast te zetten was te veel gevraagd voor de fabrikant blijkbaar... Ik zou dus echt voorzichtig zijn met wat je doet want ik vrees anders voor een defect toestel.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • Fer87
            • Aug 2009
            • 10

            #6
            Ja ik weet dat t troep is, ze geven feedback as Hell.. ze werken alleen als je de mic. der zover als het draadje t toelaat vanaf houdt. Maar het is een vaste mic met krulsnoer er aan. Ik zou snel even een kabelschema maken hoe de mic in elkaar steekt.

            Comment

            • Fer87
              • Aug 2009
              • 10

              #7
              dit is het kabelschema van mircofoon
              hoop dat het een beetje duidelijk is.

              Comment

              • 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

                #8
                Originally posted by Fer87
                dit is het kabelschema van mircofoon
                hoop dat het een beetje duidelijk is.
                Niets zichtbaar.
                Informatie: http://www.licht-geluid.nl/forum/new...-plaatsen.html
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                Comment

                • Fer87
                  • Aug 2009
                  • 10

                  #9

                  Comment

                  • e-sonic
                    • Aug 2004
                    • 329

                    #10
                    draadjes ??

                    Bij mi'n monitor gaan de draadjes aan de onderzijde van het scherm af..

                    Misschien nog een schema van de microfoon zelf, daar zitten meestal maar twee of drie draadjes op, groet e-sonic.
                    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                    Comment

                    • Fer87
                      • Aug 2009
                      • 10

                      #11
                      Originally posted by e-sonic
                      Bij mi'n monitor gaan de draadjes aan de onderzijde van het scherm af..

                      Misschien nog een schema van de microfoon zelf, daar zitten meestal maar twee of drie draadjes op, groet e-sonic.
                      geloof het of niet, bij het openschroeven van de microfoon, zie ik dit allemaal zitten. waar de draadjes je scherm verlaten begint het krulsnoer naar de megafoon zeg maar.

                      Comment

                      • Tjoep
                        • Nov 2007
                        • 2

                        #12
                        2 draadjes voor de schakellaar (mits aanwezig) en 2 voor het microfoontje

                        Comment

                        Working...