Versterkers waren onderwater..

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

    Versterkers waren onderwater..

    Jaja, ik heb een installatie project gedaan op Aruba, daar heb ik EV apparatuur vast geinstalleeerd.
    Het is een shopping mall met een openlucht theater waarbij de EV luidsprekers vast geinstalleerd zijn.
    Er is een Audio Room waarin al het audio apparatuur geinstalleerd is netjes in een verrijdbare rack, keurig, keurig...
    Afgelopen vrijdag met een hevige omweersbui is er een partij regen gevallen en jawel, de Audio Room is onderwater gelopen doordat de pompen geen elektriciteit hadden door bliksem inslag......

    Er stond zeker 50cm water wat dus ook in de Audio Rack gelopen is....

    Schade: EV CPS2T 100v versterker, CP2200 en een Dynacord LX800..
    Gelukkig zat de NetMax hoog in het rack en de PC stond op de versterkers en gelukkig geen water!!!!

    Ik heb ze nu in de zaak liggen en ben van plan de komende dagen eerst deze goed te laten drogen, ze zijn niet vies van binnen, dus misschien kunnen ze het nog doen.

    Heeft iemand nog tips?

    Graag!

    Sound And Light Systems Aruba
    Dave Ribbink
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

    #2
    helemaal uit elkaar schroeven, en dan alle onderdelen lekker 2 dagen op de verwarming laten drogen.


    Dan is de overige zooi ook wel droog...even met de compressor en/of stofzuiger erdoor en weer in elkaar zetten.

    Misschien heb je dan nog kans dat ze 't weer gaan doen.


    Printplaten kunnen namelijk best tegen wat water....als je ze maar goed laat drogen na die tijd.


    Maar aangezien jij je amps. aan had staan tijdens het ongeval....hoop ik niet voor je dat de schade erger is dan ik voor je hoop.

    Succes ermee,
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

    Comment

    • Outline
      • Feb 2006
      • 1434

      #3
      [quote=Stage-Q;468731]Maar aangezien jij je amps. aan had staan tijdens het ongeval....hoop ik niet voor je dat de schade erger is dan ik voor je hoop.quote]

      Lees aub even goed: Er was geen electriciteit ivm blikseminslag...
      Verder wordt er sowieso in de tekst nergens gezegd dat 't spul AAN stond1

      Comment

      • Stage-Q
        • Sep 2007
        • 389

        #4
        oke foutje, verkeerd gelezen...

        geef volgende keer ff een normaal antwoord a.u.b.
        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #5
          Brand je niet af hoor! Vroeg alleen of je volgende keer beter wil lezen. Lees 't zelf ook wel 'ns half, vandaar...

          Comment

          • 4uss
            • Aug 2005
            • 578

            #6
            Ik denk dat je ze even moet afspoelen met gedestileerd water, om te voorkomen dat je ergens rommel houdt. Met gewoon water spoel je weer allerlei zooi over je printen, en dat vinden ze niet zo leuk. Daarna inderdaad laten drogen totdat er echt geen vocht meer te vinden is. Eventueel even met een föhn drogen, maar dat moet je dan natuurlijk niet te warm doen, want dan gaat alles alsnog kapot.

            Comment

            • salsa
              • Jan 2007
              • 1315

              #7
              Ik droog de versterkers nu sinds zaterdag, vrijdag nacht was het gebeurt en nee, ze stonden niet aan!

              Nu stonden er ook nog twee EV ZX-5 speakers op de grond in de Audio Room en ja, deze zaten VOL met water en ik denk dat de bass speakers vervangen gaan worden, de compression drivers zijn denk ik onbeschadigd aangezien het water daar niet reikte....

              Al met al flinke schade en ik moet nog ff geduld hebben met het testen van de versterkers maar dat laat ik jullie wel weten!

              Inmiddels ben ik bezig een schade rapportje te maken.

              Thanks,

              Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                #8
                Originally posted by Stage-Q
                helemaal uit elkaar schroeven, en dan alle onderdelen lekker 2 dagen op de verwarming laten drogen.
                verwarming op Aruba, hahahahahahahahahhaha

                Chau!

                Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • Stage-Q
                  • Sep 2007
                  • 389

                  #9
                  hehe ja ehh ik kom daar nooit :P


                  op de versterbank in de zon leggen ? :P
                  Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                  Comment

                  • Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

                    #10
                    ik heb dit ook weleens meegemaakt, idd drogen e even goed in de contactspray spuiten en nogm,aals laten drogen voor je het geheel weer aanschakeld..

                    contactspray verdrijft het vocht en zorgt voor een beschermende film over het geheel.. oop de pot's goed drogen en inspuiten.. goede kans dat ze het overleven..
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                    Comment

                    • hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

                      #11
                      Originally posted by Upgrading your system
                      ik heb dit ook weleens meegemaakt, idd drogen e even goed in de contactspray spuiten en nogm,aals laten drogen voor je het geheel weer aanschakeld..

                      contactspray verdrijft het vocht en zorgt voor een beschermende film over het geheel.. oop de pot's goed drogen en inspuiten.. goede kans dat ze het overleven..
                      Mwoah, contactspray is ook niet heilig, en kan je zelfs tegen gaan werken.

                      Ik denk dat als alles weer droog is er niet zo heel veel aan de hand is, gewoon voorzichtigaan eens proberen.

                      Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                      Comment

                      • Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

                        #12
                        Heilig, heilig.. dat is zeker waar, echter heeft het spulletje me al meermalen van problemen afgeholpen..

                        bij mij werkte het goed, maar ik beweer niet dat dit de heilige methode is uiteraard..
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                        Comment

                        • hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

                          #13
                          Het probleem van contactspray is meestal, dat het op dat moment wel werkt, maar dat de problemen na een bepaalde periode terug komen... En je weer moet gaan sprayen...

                          Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                          Comment

                          • tididi
                            • Aug 2001
                            • 352

                            #14
                            ik zou alles naar een salvage bedrijf brengen
                            deze bedrijven hebben speciale droogcabines die ervoor zorgen dat echt alle vocht uit je spullen gaan.
                            kan je met je verzekering regelen .
                            zelf proberen is een optie maar je weet niet of je later nog problemen krijgt
                            p.j

                            Comment

                            • Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

                              #15
                              gewoon een aantal dagen goed laten drogen.. op aruba niet echt een probleem denk ik?

                              Daarna de potmeters zeker wel even insprayen. Mochten er kalkresten op de print of andere delen blijven zitten deze even verwijderen met een tandeborstel of iets dergelijks.

                              Hier een yamaha die heeft leren zwemmen. Doet het nog steeds.. en is toch alwel een aantal jaren terug gebeurd.
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                              Comment

                              Working...