Behringer MX3282A in storing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    Behringer MX3282A in storing

    Heren (en dames),

    Gister in het repetitie-hok, mijn Behringer 3282 (met ext voeding) aangezet en deze ging meteen in een soort protect. Vorige week gewoon uitgezet, zoals elke week. De mixer staat in een vaste opstelling.

    Bij het spanning erop zetten gaan ALLE signal en PEAK leds aan.

    Er wordt NIETS naar de eindbussen doorgezet.

    Ik heb alle verbindingen (inputs & inserts & outputs) losgegooid, maar ook toen bleef dit probleem.

    Ik ga vanavond even verder "zoeken" , maar omdat er in de manual niets over storingen staat stel ik de vraag hier maar even.

    Iemand dit eerder gehad, en zoja is er een reset of zo?

    Alvast bedankt
    Groet John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • All-round Sound
    • Feb 2006
    • 289

    #2
    Tja ,

    Behringer staat er om bekend

    niet duur en leuk spul maar niet alle series zijn betrouwbaar
    de app. is meest gekopieert van gerenomeerde merken
    maar mag dan maar de helft van de productie kosten of nog minder
    tja en waar bespaar je dan op ....... ????

    de versterkers zijn b.v. rechtsreeks van QSC nagebouwd met ja ja goedkope componenten , etc. , etc.

    dus
    of goed doen of risico's nemen

    m.v.g.
    Luke
    =========================
    toch maar LAB , SA , AD en ja ook Peavey , Beyma , PHL , Souncraft , Dateq , enz.

    Comment

    • Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

      #3
      Nou, All-round sound,

      gelukkig dat we niet allemaal top-spul hebben, ik zou ook graag even een midasje of een soundcraftje of whatever gaan halen, maar helaas het geld van mijn eerste heilige communie is al op.
      : S

      Maar met wat jij zegt kan ik helemaal niets, dus als je niets nuttigs te melden hebt......

      ..... doe dat liever niet hier!

      Bedankt.

      Anderen die wel een nuttige bijdrage hebben??

      Ik heb wel eens ergens gelezen dat vooral de stroomaansluiting op de mixer nogal "gevoelig" zou zijn.

      Na wat testen ben ik nog niet veel verder, phantoom aan of uit maakt geen verschil. Ook lijkt de eerder genoemde stroonaansluiting in orde.

      Morgen maar even een mailtje tikken naar behringer.

      Alvast bedankt
      Groet John
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

      Comment

      • Pino
        • Jul 2002
        • 390

        #4
        Ik zou hem naar het dichtst bijzijnde Behringer service center brengen.
        Volgens mij ben je nooit veel geld kwijt, omdat Behringer per toestel een maximumprijs heeft opgelegd voor de herstellingen uit te voeren.
        Zelf heb ik het ook al wel eens nodig gehad en ben goed en aan een aanvaardbare prijs geholpen geweest.

        Groetels,
        Pino
        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

        Comment

        • Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

          #5
          Dank je Pino,

          Ik ben inmiddels aan het mailen met Behringer, dus ik zal hier de vorderingen plaatsen.

          Groet John
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

          Comment

          • All-round Sound
            • Feb 2006
            • 289

            #6
            Hey Hey,

            zo bedoel ik het niet

            ik ben zelf ook met niks gestart
            en heb ook voor sommige klussen behringer in gebruik

            neem eens met MSH [ micheal huizinga ] contact op MHS light & sound facilities
            deze weet naar zeggen erg veel van behringer af schijnt ook bij behringer duitsland te hebben gewerkt

            maar 2deH. is er zo veel moois te koop voor behringer bedragen

            hoop dat je hier wel wat mee kan

            m.v.g.
            Luke
            Last edited by All-round Sound; 12-07-07, 21:44.

            Comment

            • JVS
              • Mar 2004
              • 317

              #7
              Klinkt als een voedingsspanning die weggevallen is. Hoeft nog niet eens zoveel aan de hand te zijn.
              Heb je de kabel tussen je externe voeding en de 3282 al eens goed gecontroleerd ? Als je bij de pennen goed bij kunt zou je de voedingsspanningen eens kunnen controleren. Er moet een symmetrische ca. 15-20V en een +48V aanwezig zijn. Zijn die er niet, dan is er iets met je voeding aan de hand.

              Ik weet niet waar in NL je ergens zit, mocht je in de buurt van Limburg zitten kun je me altijd even mailen.

              Groet,

              Joost
              Last edited by JVS; 12-07-07, 22:14.

              Comment

              • Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

                #8
                @ allround sound:
                sorry Luke, als ik het terug lees reageer ik wel wat fel (ook niet mijn bedoeling). Ik zal eens contact opnemen met MHS.
                Enne ik ben ook op zoek naar een "fatsoenlijke" mixer, ik wil MAX euro 4000,- uitgeven inclusief BTW. Ik ben behoorlijk gecharmeerd van soundcraft gb4 32, die is bij onze oosterburen aardig wat goedkoper dan in Nederland, dus mijn vaste verkooppunt is aan het kijken of ze een beetje in de buurt van die prijs kunnen komen. Maar dat is off-topic.
                Deze Behringer heb ik 2 jaar geleden gekocht toen ik een lokaal bandje ging mixen (het was geen LOW-budget, maar een NO-budget hahahaha)

                Waarschijnlijk gaat hij ook als hij gerepareerd is op marktplaats.

                @ JVS:
                Ben niet supertechnisch, maar zal eens kijken of ik wat kan meten bij de stroompuntjes.
                By the way ik woon in Mierlo vlakbij Eindhoven.

                Achter de hand:
                opsturen naar Duitsland, vaste reparatie prijs euro 149,-. Dus als ik er zelf niet uit kom kan dat altijd nog.

                Alvast weer bedankt voor de reacties
                Groet John
                Last edited by Whitefarmer; 14-07-07, 18:07.
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                Comment

                • All-round Sound
                  • Feb 2006
                  • 289

                  #9
                  Hallo,

                  zou hem dan gelijk opsturen
                  voor 149,- kan je zelf niet gaan zoeken
                  als je wat dieper in de mixer moet wezen

                  m.v.g.
                  Luke

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    heb er vorige week ook weer eentje in de ton geflikkerd.. afgelopen, einde oefening. Enne repareren?? gewoon weggooien, uithuilen en opnieuw beginnen

                    Comment

                    • Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

                      #11
                      Tja Mac,

                      Zoals hierboven al beschreven, voor euro 149,- (en 2 keer transportkosten a een tientje) doet ie het weer. Ik ben met je eens dat het VERBRUIKSapparaten zijn, maar voor minder dan euro 200 heb ik dan toch een 24+4 back-up tafel.

                      Iemand goede alternatieven voor de GB4-32 (budget max 4000 in de BTW) liefst nieuw??

                      bedankt zover
                      Groet John
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                      Comment

                      Working...