contest dmx 300 Scans - defect oplossen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luuk.
    • Jun 2007
    • 9

    contest dmx 300 Scans - defect oplossen?

    Hallo,

    Ik hoop echt dat jullie mijn kunnen hopen, ik had net een scan aan ( contest dmx 300 ) maar ik had grote fout gemaakt hij lag op de grond waar door de ventilator geen lucht kon aan zuigen en toen Pang ! Nu doet die helemaal niks meer. wie weet hoe ik hem kan maken ?

    Alvast Bedankt
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Eindelijk eens een simpele vraag op het forum en daar kun je dan ook een simpel antwoord op geven:

    1. Je zoekt uit wat er kapot is
    2. Je herstelt de onderdelen van punt 1

    Wat is het leven toch eenvoudig...
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

      #3
      En begin voor het gemak eens bij de zekering....
      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

      Comment

      • 4uss
        • Aug 2005
        • 578

        #4
        Waarbij je dus eerst de stekker uit het stopcontact haalt... en bedenkt of je weet waar naar je op zoek bent... als je al niet weet hoe een glaszekering eruit ziet kun je er maar beter niet aan beginnen, maar zoals LJKEVIN zei, probeer eerst de zekering eens te vervangen..., en dan wel weer door een echte die erin hoort, en niet door zilverfolie ofzo...

        Comment

        • DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

          #5
          en controlleer je lampje, mss dat die ook stuk is door overhitting ofzo?

          eigenlijk kan alles kapot door te weinig koeling (transfo en dergelijke warme dingetjes)

          grtzz DJ nn
          ... the sound of silence...

          Comment

          • Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

            #6
            wat ik mij afvraag kan dat wel die oververhitting?
            Sprint een scan/mh dan niet automatisch in een veiligheid als hij het te warm krijgt... ok dan kan er toch nog vanalles kapot gaan maar de lamp enzo toch niet meteen me dunkt...

            of zit ik verkeerd? zoja verbeter mij aub! tnx
            Hold on a second, relax and listen...

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Naam van het onderwerp aangepast en onderwerp verhuisd naar techmniek forum.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • JustME125
                • Jun 2006
                • 297

                #8
                @ Funmaker.
                Normaal gesproken mag je verwachten dat een scan/mh inderdaad in de thermische beveiliging springt wanneer de critische temperatuur van de lamp bereikt wordt. Dit wil alleen niet zeggen dat de stuurelektronica daarmee ook afgeschakeld wordt. Ik weet niet wat Luuk precies verstaat onder "Nu doet die helemaal niks meer" maar als ik dit zo hoor zou ik toch het probleem in de stuurelektronica gaan zoeken. Als niets meer werkt en je hebt de glaszekering vervangen, dan zou ik de fout bij het laagspanningsgedeelte gaan zoeken. Meestal kun je wel ergens een klein voedinkje vinden dat de netspanning terugbrengt naar 15V DC of iets van die strekking, deze gelijkspanning is voor de elektronica. Wanneer er in die voeding iets te warm wordt zullen al snel de voltage regulators/transistors/FET's eruit knallen, dan zit je hele stuurelektronika zonder sap dus zal er weinig meer gebeuren.

                Mijn advies:
                open draaien die hap en eens goed gaan kijken/ruiken of je iets kunt vinden dat ofwel zwart is ofwel vies ruikt. Zoek vooral in de buurt van koelblokjes.

                Succes.
                Correct me if I'm wrong

                Comment

                Working...