Numark met Numark--> storing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

    Numark met Numark--> storing

    Hallo,

    Ik ben bezig met een nieuwe DJ case.

    Hierin komt:
    Numark CM 200
    Numark MP 302
    eventueel een MD
    strip met 2 zwanenhalslampjes

    Wat is nu het probleem, op het moment dat de 2 Numark
    apparaten in de case zitten ontstaat er een gigantische storing.

    Ik heb een andere mixers geprobeerd, met andere Numark hetzelfde en met een ander merk mixer geen probleem. Dit hetzelfde met de CD-spelers.

    Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

    Bvd Alex
    Last edited by goldsound; 15-04-07, 16:54.
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

    #2
    Ik zou eens proberen om het ijzerwerk van de cdspeler en de menger van mekaar los te halen.
    Bij F**dback hebben ze Humfrees, ik heb geen idee of het werk, maar dat valt te proberen.

    Je kunt dit testen door de apparaten los van mekaar op een houten tafel zetten.
    Last edited by Ralph Hees; 15-04-07, 17:17.

    Comment

    • Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

      #3
      Heb je de storing ook enkel op de hoofdtelefoon, dus niets op de uitgangen aangesloten ? Wat gebeurt er als je de zwanehalslamjes afkoppelt ?

      Klinkt ook als een aardlus, die CM200 is volgens mij via het Eurochassis inlet geaard en legt daarmee de dubbele CD speler via de shielding van de audiokabel ook aan PE.

      Even alles loskoppelen en via de hoofdtelefoon checken ...

      groeten !
      Meer is minder, minder is meer

      Comment

      • goldsound
        • Jan 2003
        • 429

        #4
        Ik heb ze los op de tafel getest, dan was er niets aan de hand.
        De cd-speler heb ik ook al eens op de aarde gehad, ook de aarde van de mixer al eens losgekoppeld maar het probleem blijft zich dan voordoen.

        Heb ook al aan Humfrees gedacht maar dat vindt ik eigenlijk maar het probleem verdoezelen. Dit vind ik een tijdelijke oplossing, geen permanente.

        Zwanenhalslampje ook al eruit gehad zonder resultaat.
        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

        Comment

        • Ralph Hees
          • Nov 2005
          • 183

          #5
          Dan zou ik eens contact opnemen met je dealer om te kijken wat hij er van vindt. Misschien heeft hij er een oplossing voor.

          Comment

          • major tom
            • May 2004
            • 108

            #6
            Wat er vaak gebeurt met die zwanehals lampjes is dat de voedingsspanning (12volt) op de behuizing komt.... aangezien alles door de strips aan elkaar gekoppeld wordt komt de voedingsspanning iop de behuizing van die andere appaaten terecht.
            Oplossing idd isoleren die handel of de experimenteren met de polariteit van de adaptor (secundaire 12volt) kan ook wel eens helpen.
            suc6

            grtn

            Comment

            • BEATS4U2
              • Feb 2003
              • 5

              #7
              Ik heb exact dezelfde problemen. Is geen productie fout. Die Numarkm xer is gewoon onwijs gevoelig. Inductie.Ongeaardheid. Ik heb de problemen gehad met een ongebalanceerd eff.app. icm frontpatch. Niet kunnen oplossen. Dus nu geen frontpatch maar de kabels direct de flightcase in direct op het app..... erg lastig, niet leuk! Bij andere mixers geen probleem.

              Comment

              Working...