SL1200mk2 Defect

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • major tom
    • May 2004
    • 108

    SL1200mk2 Defect

    Eindelijk is het dan zover, een echte storing in een SL......

    Het mankement: de speler blijft draaien....... wanneer de start/stop wordt ingedrukt stopt wel het draaien, echter wanneer je die los laat gaat ie weer draaien.
    Er heeft fader start in deze speler gezeten, dit is inmiddels verwijderd en de bedrading is in ere hersteld.
    Zoals het nu lijkt een zuiver electronisch probleempje in het drive gedeelte....

    Nu de vraag: wie kan mij helpen aan een schema van een SL1200mk2 van een jaar of wat oud.
    Of wellicht een goede reparatie tip!
    Ik hoor het graag!

    grtn
    Last edited by major tom; 14-04-07, 19:08.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Zit er niet standaardfaderstart op (die rode draad)? Dan is verwijderen ervan niet in ere herstellen maar juist modifiëren! Als die rode draad inderdaad is verwijderd is die dan kort afgeknipt dat hij nergens contact mee maakt of is hij juist met iets verbonden (en dat moet nou net niet)
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • major tom
      • May 2004
      • 108

      #3
      Er heeft een extra printje ingezeten. de oranje draad zat hierop gesoldeerd en was dus onderbroken. dit is hersteld.
      Ook de gele draad zat op het printje wmaar niet onderbroken.
      Verder zat er nog een draadje, vervmoedelijk de voeding van het printje, aan de de emittor van Q 201.
      Met het printje erin werkte de speler gewoon, maar de ervaring leert dat dit soort printjes na verloop van tijd storingen gaan geven vandaar dat de zooi er uit gehaald is.
      Sindsdien het probleem...

      grtn

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #4
        nou , dan zou ik het printje maar weer terug zetten, zal er niet voor niets in hebben gezeten lijkt me

        Vind het eigenlijk een klein beetje dom overkomen allemaal om eerlijk te zijn....het is net zo iets als "ik haal de faders uit mijn mengpaneel, want de ervaring leert dat ze kunnen gaan kraken....."
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

          #5
          Ha Major ... is dit probleem gelijk na het uitbouwen van de mod verschenen of pas een tijd nadat het faderstart PCB-tje eruit is gehaald ?

          Dat PCB-tje genereert een pulsje bij een inkomend NC contact en dat doet-ie nu nog steeds ... zeker weten dat alles idd "in ere" is hersteld ?

          Mocht 't probleem blijven dan gewoon 't optionele printje terugmonteren, of anders heb ik wel een schema ... mail maar als je 't nodig hebt.

          Groeten en succes !
          Meer is minder, minder is meer

          Comment

          • major tom
            • May 2004
            • 108

            #6
            Probleem is idd ontstaan na het verwijderen van het printje.
            Het printje terug plaatsen is absoluut geen optie.
            Er staat hier nml nog een SL ook met faderstart print, echter dit is een ander printje maar lijkt idd wel op de zelfde manier te schakelen. Een pulsje op de lijn van de start/stop switch.
            SAchema zou wel handig zijn. ondertussen wel zitten meten en ook het control ic overgezet van de een naar de ander. Dit zonder resultaat.
            Lijkt er op of er iets aan de print is gesleuteld, maar wat en waarom???

            grtn

            Comment

            • nijhuisr
              • May 2003
              • 182

              #7
              Hi tom,

              Dat het remote printje storingen zal geven lijkt me sterk, heb er nog geen problemen mee gehad. Wel heb ik er al vele verwijdert omdat ze niet meer nodig zijn.

              Het verwijderen van het printje geeft inderdaad als storing dat de draaitafel niet meer te stoppen is, alleen door de start knop ingedrukt te houden. ik heb een foto van een main print en remote SS module, zie de link:

              nijhuis

              Het vermoedelijke printje zie je rechts met een main print links, je ziet de aanduiding J boven de weerstand R208, deze is bedoeld voor onderandere de SL1700MK2.

              Deze is opnieuw geplaatst met de SS module, doorknippen of verwijderen en het werkt weer orgineel.

              succes ermee.

              Comment

              • nijhuisr
                • May 2003
                • 182

                #8
                is het gelukt?

                Comment

                • Techno_sapien
                  • Jun 2007
                  • 40

                  #9
                  hey

                  Als je schema's hebt van sl1200mk2's wil je die dan ook even doormailen naar mij, zit hier ook met enkele kapotte die ik nog moet repareren.
                  Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

                  Comment

                  • konijntje11
                    • May 2006
                    • 1

                    #10
                    mischien heb je wat aan dit service manual, zover ik zag staan hier ook de thecnische schema's in.

                    | AboutDJ | - Technics SL1200 service manual

                    Comment

                    Working...