Waterdichte behuizing laser

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

    Waterdichte behuizing laser

    Weet iemand welk bedrijf custom cases kan maken met climate control?
    Het gaat om een kist voor een laser. Deze kist moet vocht vrij van binnen zijn, en er moet een temp. regeling inzitten.

    Suggesties zijn meer dan welkom.

    groet,
    erc
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    Bedoel je waterdicht op grond van IP 67 klasse ?? (continue onder water gedompeld)
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    • Controller
      • Apr 2002
      • 745

      #3
      Laser image gebruikt hier kunststof cases voor, welk merk en type het precies is weet ik niet. Ben daar zelf ook nieuwsgierig naar.

      Comment

      • Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

        #4
        de vraag is idd hoe waterdicht het geheel moet zijn.
        ik neem aan dat het niet zoal beyma zegt IP 67 hoeft te zijn, maar "slechts" spatwaterdicht.

        ik heb hier in het verleden wel eens cases voor gezien. kunststof met een luchtfiltersysteem doormiddel van catouche (schrijf je dat zo?) en een ventilator met een warmte-elementje.
        probleem is wel dat het ding niet meer kan koelen dan de ventilator koeling. (geen idee hoeveel koeling je denkt nodig te hebben)
        werkte uitstekend, en was waterdicht genoeg om een flinke herfstregen te doorstaan.
        maar is het wat je zoekt.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

        Comment

        • Lazy
          • Sep 2003
          • 294

          #5
          Originally posted by LJ Dwain
          Laser image gebruikt hier kunststof cases voor, welk merk en type het precies is weet ik niet. Ben daar zelf ook nieuwsgierig naar.
          Dan weet jij meer dan mij... Zal ik morgen toch eens gaan kijken waar die ergens in het magazijn staan!!!

          Wij hebben wel eens voor een tijdelijke opstelling buiten zelf een kast gebouwd met een soort straalkacheltje erin. Maar dat is niet voor mobiel gebruik.

          Om wat voor soort laser gaat het? (afmetingen)

          Dwain,wat jij denk ik bedoelt zijn de SKB cases die we vroeger wel eens gebruikte maar echt waterdicht is dat niet hoor! Momenteel zijn onze alluminium laserbehuizingen zelf waterdicht incl. waterdichte fans.

          Maar maybe zijn die SKB cases iets voor je? Die zijn 19" en we hebben ze volgensmij in 2 / 3 / 4HE staan.

          Comment

          • NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

            #6
            Laser afmetingen zijn 940 x 420mm

            Kast komt buiten te staan, word dus niet ondergedompeld maar moet wel spatwaterdicht zijn en moet zeker vochtvrij van binnen zijn.

            Komt op een dak te staan dus moet fikse regenbuien en sneeuw "stormen" buiten de kist houden


            Ik hoort wel, alvast bedankt voor de reacties!

            Comment

            • jens
              • Aug 2004
              • 1067

              #7
              tja een knappe kast om iets in te bouwen denk ik aan bijv z'n kast waar ze de hele electronica handel in hebben voor het regelen van stoplichten en dergelijke

              maar om in z'n kast contuni dezelfde temp te houden....denk dat dat een hele klus is ...

              mischien de kop van een ouwe vuurtoren een idee

              Comment

              • soundcheckfrits
                • Jan 2005
                • 455

                #8
                Originally posted by jens
                ''knip'' tja een knappe kast om iets in te bouwen denk ik aan bijv z'n kast waar ze de hele electronica handel in hebben voor het regelen van stoplichten en dergelijke

                ''knip''
                Ritall / eldon kastjes bedoel je, deze dingen zijn idd waterdicht/spatwaterdicht. Ik weet dat ritall ventilatoren en verwarmingselementjes hebben voor hun kasten, aleen geen idee als ze completen klimaat regeling hebben.
                de groeten SCF

                Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

                Comment

                • som
                  • Nov 2002
                  • 787

                  #9
                  seifert-electronics maakt airco's speciaal voor schakelkasten,
                  deze kan je in de deur monteren.
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                  Comment

                  • NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

                    #10
                    ben er onderhand achter dat het wel mogelijk is om de vocht uit een kast te halen en de kast op temperatuur te houden qua warmte, het gaat problemen geven als je de kast moet gaan koelen. Als je dit wilt gaan realiseren moet er idd een Airco Unit aanhangen, de kast word hierdoor onhandelbaar groot.

                    Het gene dat het beste in de buurt komt was een kast van Lasertec, alleen konden deze jongens geen garantie geven voor complete waterdicht heid ivm fans die aan de buitenkant zaten. Kasten die wel waterdicht waren werden al meteen te groot.

                    Dus helaas gaat deze vlieger niet op, de laser word nu buiten geplaats als er een show gegeven moet worden, daarna word de laser weer binnen gezet.

                    toch bedankt voor al jullie reacties!

                    Comment

                    Working...