MINI LCD/TFT inbouw scherm

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • First Impression
    • Aug 2006
    • 35

    MINI LCD/TFT inbouw scherm

    Beste mede forumers,

    Ben al enige tijd op zoek naar een betaalbare oplossing voor het weergeven van beeld op een klein schermpje welke in te bouwen moet zijn in bijvoorbeeld een 19" 2/3HE paneel.
    Weet dat er diversen fabrikanten zijn welke complete 'preview' systemen op de markt hebben gebracht, maar ben op zoek naar een simpeler en vooral goedkoper alternatief.
    En van belang is dan dat deze gewoon standaard PAL Composit video weer geeft.

    Graag jullie reacties,
    Last edited by First Impression; 03-03-07, 02:29.
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    Beste,
    Je plaatst een hoop vragen, ga je ook nog wat doen aan een follow-up van de onderwerpen die je bent gestart, of het doel slechts eenzijdig en doe je er je voordeel mee zonder dat we terugkoppeling mogen verwachten?

    Niet geheel on topic, maar gezien de grote hoeveelheid ( wel bijzonder leuke!) vragen en de uiterst geringe (zeg maar gerust: nul!) interactie van jouw zijde in die onderwerpen ontbreekt bij mij elke vorm van motivatie om deel te nemen aan een inhoudsvol vervolg.

    tiepvaudjes opgelost
    Last edited by ralph; 02-03-07, 13:41.

    Comment

    • ronny
      • Dec 2002
      • 2139

      #3
      Bedoel je van deze schermen:

      7 inch tft lcd scherm, geschikt voor inbouw, voor in de auto, boot, caravan etc. top kwaliteit, 336960 pixels

      En alle varianten hierop kwa afmetingen en dergelijke...

      ?

      Als je van deze versies neemt die composiet( gele rca ) ondersteunen dan ben je toch vertrokken... .

      Zou je misschien ook de toepassing van het geheel kunnen vermelden. Dit gewoon uit interesse. Zo kunnen wij jou misschien nog beter helpen.

      Verder steun ik Ralph in zijn mening wat jouw interactie betreft. Ik hoop dat je beseft dat dit een informatief forum moet zijn voor iedereen. Veel mensen leren ook uit vragen die andere mensen stellen!

      mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

      Comment

      • Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

        #4
        > quote "Beste,
        Je plaatst een hoop vragen, ga je ook nog wat doen aan een follow-up van de onderwerpen die je bent gestart, of het doel slechts eenzijdig en doe je er je voordeel mee zonder dat we terugkoppeling mogen verwachten?

        Niet geheel on topic, maar gezien de grote hoeveelheid ( wel bijzonder leuke!) vragen en de uiterst geringe (zeg maar gerust: nul!) interactie van jouw zijde in die onderwerpen ontbreekt bij mij elke vorm van motivatie om deel te nemen aan een inhoudsvol vervolg."


        ... ik ben van mening dat Ralph hier toch wel enigszins de spijker op de kop slaat en ben ook deze mening toegedaan.

        First Impression is, net als elk ander AV bedrijf, een bedrijf dat door kennis en het verzinnen van oplossingen meerwaarde aan het dozenschuiven geeft.

        Ik heb begrepen dat het bedrijf zich wat anders / breder aan het orienteren is maar om nu een discussieforum (discussie = bilateraal, dus 2 kanten op) en dus allerhande zaken en kennis direct commercieel naar eigen belang om te zetten geeft ook mij een vreemde smaak in de mond

        Gezien ik zelf (deeltijd) bij een groot AV install en verhuurbedrijf werk weet ik wel een beetje hoe het er aan toe gaat.
        Kom je kennis te kort; uitbesteden of investeer in goed peroneel. Kom je ergens een keer niet uit of heb je zelf een leuk "weetje"; welkom op het forum !

        Groeten
        Meer is minder, minder is meer

        Comment

        • First Impression
          • Aug 2006
          • 35

          #5
          Originally posted by Ralph
          Beste,
          Je plaatst een hoop vragen, ga je ook nog wat doen aan een follow-up van de onderwerpen die je bent gestart, of het doel slechts eenzijdig en doe je er je voordeel mee zonder dat we terugkoppeling mogen verwachten? Niet geheel on topic, maar gezien de grote hoeveelheid ( wel bijzonder leuke!) vragen en de uiterst geringe (zeg maar gerust: nul!) interactie van jouw zijde in die onderwerpen ontbreekt bij mij elke vorm van motivatie om deel te nemen aan een inhoudsvol vervolg.
          Ralph, een begrijpelijke en terecht reactie van jouw kant.
          Het grote aantal (8 in 3 maanden) vind ik persoonlijk nog wel meevallen, maar het feit dat ik het tot nu toe heb nagelaten de navolging in de topics te posten is een feit. Dit is totaal geen onwil, maar meer een gebrek aan tijd. Ik vroeg me af waar ik deze scherpe reactie aan te danken heb, en na het bekijken van het profiel waar ik anno 2007 onder post begrijp ik deze dan ook volkomen. Misschien voor enkele forumgebruikers geen toegevoegde waarde op dit alles, maar kwam tot de ontdekking dat de persoon (ik dus) achter deze postings van First Impression nergens terug komt. Voor de oude 'rotten' van het J&H forum zal de naam Showtechniek in de persoon van Rudy Vorstenbosch (nog steeds 17e plaats in de forumranglijst) meer zeggen... En verwacht dan ook terecht dan wel onterecht wel enige 'credits' na de afgelopen jaren. Maar nogmaals mijn excuses voor het nalaten van enige opvolging van topic's, zal hier de komende tijd zeker meer tijd aan besteden.


          Originally posted by Koen van der K
          ... ik ben van mening dat Ralph hier toch wel enigszins de spijker op de kop slaat en ben ook deze mening toegedaan.

          First Impression is, net als elk ander AV bedrijf, een bedrijf dat door kennis en het verzinnen van oplossingen meerwaarde aan het dozenschuiven geeft.

          Ik heb begrepen dat het bedrijf zich wat anders / breder aan het orienteren is maar om nu een discussieforum (discussie = bilateraal, dus 2 kanten op) en dus allerhande zaken en kennis direct commercieel naar eigen belang om te zetten geeft ook mij een vreemde smaak in de mond

          Gezien ik zelf (deeltijd) bij een groot AV install en verhuurbedrijf werk weet ik wel een beetje hoe het er aan toe gaat.
          Kom je kennis te kort; uitbesteden of investeer in goed peroneel. Kom je ergens een keer niet uit of heb je zelf een leuk "weetje"; welkom op het forum !
          Koen, met jouw stelling ben ik het in dit geval iets minder eens. Ik vind de omschrijving "een bedrijf dat door kennis en het verzinnen van oplossingen meerwaarde aan het dozenschuiven geeft" niet echt op zijn plaats in deze. Maar ieder zijn mening. Over het vervolg van je verhaal zal ik je maandag a.s. persoonlijk contacteren, gezien ik enige tijd geleden je diensten per email aangeboden kreeg als 'werk zoekende' lijkt het me een goed idee eens te kijken wat jouw 'kennis' voor toegevoede waarde voor First Impression kan zijn.

          Verder mijn dank voor het 'welkom' heten op het J&H forum, maar zoals je wellicht inmiddels hebt gelezen in bovenstaande tekst ben ik na 6,5 jaar niet bepaald een nieuwkomer op dit forum. Maar dat terzijde.

          Dank voor de aandacht,

          Rudy Vorstenbosch

          Comment

          • First Impression
            • Aug 2006
            • 35

            #6
            Back on topic:

            Het scherm of meerdere schermpjes zijn ook bedoeld om in het elders besproken testrack te fungeren als visueel weergever van signaal t.b.v. testopstellingen zonder de bijkomstigheid van daarvoor op te stellen projectoren of plasma's. Denk hierbij aan mixers, spelers, switchers, matrixen en dergelijke.

            Hopende hiermee een duidelijk beeld geschetst te hebben aangaande het doel van deze vraagstelling.

            Off-Topic:
            Ik wil aan dit alles graag toevoegen dat ik (en vele gebruikers met mij) het forum als naslagwerk beschouwen. Dat wil zeggen dat alle besproken item's makkelijk en snel terug te vinden zijn, en dat een ieder hier kennis en informatie uit kan putten. Dat is dan ook de rede dat vanaf de oprichting van dit forum iedere gebruiker er op wordt gewezen zo weinig mogelijk 'one-liners' en off-topic postings te doen, en dat deze veelvuldig worden verwijderd.

            Comment

            • Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

              #7
              Ha Rudy ...

              ... helemaal prima, geen reden tot verdediging a.u.b. ... het is slechts een opmerking die we plaatsen ... ik geloof best dat je je "credits" wel hebt verdiend als doorgewinterd forum-rot.

              Betreft de andere opmerking die niet helemaal goed gevallen is: dit is meer algemeen bedoeld. Door het toevoegen van kennis (zoals rackbouw, samenstellen van apparatuur tot een complete installatie, afregeling, klantwens omzetten in iets concreets) geven we het "dozenschuiven" een unieke waarde. Kennis = toegevoegde waarde, dat geld voor nagenoeg alles ... zo zie ik 't.

              Groeten en succes !
              Meer is minder, minder is meer

              Comment

              • ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

                #8
                Rydy, mede gezien jouw ervaring op het forum had ik een dergelijke instelling niet van jou verwacht, je had tenminste mijn reactie aan kunnen zien komen

                De toekomst zal het gelijk bewijzen!

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  Originally posted by First Impression
                  Off-Topic:
                  Ik wil aan dit alles graag toevoegen dat ik (en vele gebruikers met mij) het forum als naslagwerk beschouwen. Dat wil zeggen dat alle besproken item's makkelijk en snel terug te vinden zijn, en dat een ieder hier kennis en informatie uit kan putten. Dat is dan ook de rede dat vanaf de oprichting van dit forum iedere gebruiker er op wordt gewezen zo weinig mogelijk 'one-liners' en off-topic postings te doen, en dat deze veelvuldig worden verwijderd.

                  waaauw, ik ga binnenkort solliciteren als Modje....lol

                  Originally posted by Koen van der K
                  ik geloof best dat je je "credits" wel hebt verdiend als doorgewinterd forum-rot.

                  !
                  lol
                  Last edited by Gast1401081; 04-03-07, 00:25.

                  Comment

                  • Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

                    #10
                    ... ach ja, Mac heeft wel gelijk, 't is wat nutteloos en 't wordt wel een beetje overtrokken idd (ik ben medeschuldig !). ...

                    Mijn excuses mocht ik mensen hebben beledigd, ik ben niet altijd even subtiel (invloed van Mac ;-) en misschien was Rudy ook niet in een beste bui.

                    BOT > kleine schermpjes met composiet / YC (best handig ook) ingang ? Ik zal eens zoeken, we hebben dat wel eens in een museum geplaatst, ik meen van Philips. To be continued !

                    Groet'n !
                    Last edited by Koen van der K; 04-03-07, 11:03.
                    Meer is minder, minder is meer

                    Comment

                    Working...