J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 2 1 2 Laatste

Standaard Ecler PAM 1400 rechterkanaal zachter

Beste forummers,

Wij hebben een Ecler PAM 1400 op ons 10"mid 1"high drivers staan en afgelopen weekend viel mij op dat de rechter stack een stuk minder hard ging dan de linker.
    Toen ik op mijn Ecler keek stonden beide kanalen gewoon vol open en het signaal dat binnenkwam was ook gewoon gelijk. Echter het linker kanaal van de Ecler stond af en toe wel te clippen terwijl de rechter gewoon uit de clip bleef.
    Pas nadat ik het rechter kanaal zeker 6 stapjes terug had gezet (de knop gaat van 0 tot 10) leek het erop dat beide speakers ongeveer hetzelfde klonken.

Nu lijkt het me dat dit probleem in de ecler ligt aangeziende speakers gewoon goed klonken er was echt alleen een volume verschil.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Het is mogelijk een lange lijst op te noemen met mogelijke oorzaken.
    Maar verwissel eerst eens -een voor een- de stack, de div. li. en re. aansluitingen, kabels en apparaten enz.
    Beredeneer aan de hand daarvan wat de oorzaak is. GvH-E

Standaard

Dat hebben we al gedaan maar het ligt aan dat kanaal. We hebben zelfs een andere set speakers met andere processing erop getest en daarbij hadden we hetzelfde.
    Ik vraag me dus af wat er in de versterker kapot/versleten kan zijn en of het een dure reperatie gaat worden.
    Laatst gewijzigd door Annwn; 27-02-07 om 17:05.

Standaard

als je eens probeert je processor er tussen uit te laten en dan kijkt of je het hebt kun je zeggen in welk van de 2 apparaten het zit. zit er niet toevallig ergens -10 dB ?

succes

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Je hebt de kabels tot op de versterker gewisseld?
    Dus het is niet één van je signaal leidingen? Of weggevallen contactdruk van één pen op je XLR plug op de versterker? Er is toch niet ongemerkt een instelling gewijzigd op je versterker? Wanneer er geen vervorming optreedt zoals je zegt moet het toch iets simpel zijn..... (Overigens: de fout is toch dat je teweinig gevoeligheid hebt en niet meer?)
    Anders zou ik toch gaan denken in een fout in een helft van de symetrische ingangstrap direct na de inputplug, maar dat is nu nog een tevroege conclusie. GvH-E

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Probeer maar eens de schuifschakelaars aan de achterkant eens goed heen en weer te schuiven en inspuiten met contactspray,wel in het begin voorzichtig zijn want als je die schakelaars weinig gebruikt hebt dan willen ze nog wel eens open breken...
    Ik heb laatst 2 PAM 1400's binnen gekregen voor herstelling met allerlei problemen.één daarvan was het door jou genoemde probleem.De ruststroom wilt ook wel eens oplopen bij deze lieverds
    Laatst gewijzigd door EVfreak; 27-02-07 om 22:50.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GvH-E
    Je hebt de kabels tot op de versterker gewisseld?
    Dus het is niet één van je signaal leidingen? Of weggevallen contactdruk van één pen op je XLR plug op de versterker? Er is toch niet ongemerkt een instelling gewijzigd op je versterker? Wanneer er geen vervorming optreedt zoals je zegt moet het toch iets simpel zijn..... (Overigens: de fout is toch dat je teweinig gevoeligheid hebt en niet meer?)
    Anders zou ik toch gaan denken in een fout in een helft van de symetrische ingangstrap direct na de inputplug, maar dat is nu nog een tevroege conclusie. GvH-E
    Ik heb die versterker aan een vriend uitgeleend om 2 wbins op te zetten hij gebruikt heel andere processing en bekabeling als ik en ook hem viel het op dat er een volume verschil zat tussen links en rechts.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EVfreak
    Probeer maar eens de schuifschakelaars aan de achterkant eens goed heen en weer te schuiven en inspuiten met contactspray,wel in het begin voorzichtig zijn want als je die schakelaars weinig gebruikt hebt dan willen ze nog wel eens open breken...
    Ik heb laatst 2 PAM 1400's binnen gekregen voor herstelling met allerlei problemen.één daarvan was het door jou genoemde probleem.De ruststroom wilt ook wel eens oplopen bij deze lieverds
    Bedankt voor de tips.
    Is er een manier om de output te meten zonder dat ik de versterker hoef aan te sluiten op boxen en op vol volume moet aanzetten?

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Je kan mbv een sinusgenerator die je aan beide kanalen gelijktijdig aansluit,de spanning aan de uitgang van de versterker meten.Deze laatste moet in geval van correcte werking van beide kanalen ongeveer dezelfde waarde hebben(meten)
    Je moet wel de versterker uitzetten als je de schuifschakelaars gaat bedienen hé,(maar dat zal je wel weten zeker)
    Als je een sinusgenerator gebruikt,stel deze niet te hoog in kwa frequentie.ergens rond de 100Hz is prima.De meeste normale multimeters werken nog een beetje normaal met deze frequentie,ook heb je dan geen problemen dat de eindtrap gaat oscileren want mos-fets zijn daar gevoelig voor,zeker met een onbelaste uitgang.

succes

Standaard

Is een laptop om software matig een sinus op te wekken ook goed?

Forum Rechten