J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Ja, dat uit je laptop kan ook.
    Alleen, je hebt op de eindversterker te maken met een z.g. symetrische ingang. (+en- input) Je kunt beter hierop tijdelijk de sym. output van een mixer aansluiten en je inputs op je eindversterker li. en re. doorlussen.
    Je kunt dat testsignaal signaal dan op de input van de mixer aansluiten en nog regelen ook. Maar, kun je probleem met muziek nu al niet waarnemen?
    Want hoe ga je daarna verder? Ik vrees dat je de versterker dan toch moet wegbrengen voor rep.
    Succes, GvH-E

Standaard

Hoi ja ik wil met die test in ieder geval zeker weten wat er aan de hand is dan kan ik aan de hand daarvan misschien te weten komen wat de reperatie kosten zullen gaan zijn..

GvH-e u zei dat u er al 2 met dezelfde klachten had gerepareerd wat was er aan de hand en wat zou zo'n reperatie kosten?

bedankt

Standaard

... allemachtig, wat een hoop verhaal zeg ...

Ik krijg uit de posts van Annwn de indruk dat het wellicht verstandiger zou zijn als deze beter zelf niets gaat meten of uitproberen.

Daarbij is het een fet-bak (moet je weten wat je meet en doet), dus mijn inziens gewoon aan een goede reparateur aanbieden en een kostenlimiet afspreken.

Groeten en succes !
    Meer is minder, minder is meer

Standaard

Hoi Koen

Ik ben inderdaad geen pro maar heb ook helemaal geen geld en vind het leuk om te leren vandaar mijn vragen.
    Ik zie nu ook in dat het inderdaad aanbieden aan een goede reperateur wordt.

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Neen, ik heb niet gemeld dat ik er al 2 met gelijke klacht heb gerepareerd, dat was EVfreak. Overigens heeft de ruststroom in de eindtrap niets met de versterking te maken.
    Maar een symetrische ingangstrap (direct na je XLR plug in de schakeling ) bestaat uit 2 "helften", het + en - deel.
    Wanneer één deel uitvalt door een defect neemt de versterking af en treedt er meestal geen vervorming op. Maar dat is via deze weg onmogelijk te bepalen. Het is een mogelijkheid, daarom raad ik je aan het apparaat weg te brengen omdat je er zelf niets meer aan kunt doen. Succes, GvH-E.

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Heb je nu al geprobeerd om de schakelaars schoon te maken?
    Het probleem zit hem waarschijnlijk op een simpele plaats hoor.
    Ruststroom heeft inderdaad niets met jou probleem te maken,ik heb dat gewoon even gemeld omdat die versterkers daar ook wel eens een last van hebben.Reparatie evt. was niet zo heel duur.
    Nogmaals,probeer eens met contactspray...

Forum Rechten