J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 3 Eerste 1 2 3

Ingeschreven
    Jun 2006

Standaard

Ik heb het oude model en de versterker was inderdaad nog koud.

Standaard

Ha Koen!

Ja ik heb een torretje geplaatst die 115V is en inmiddels zijn alle verhuur modellen deze modificatie ondergaan..

Crown zegt zelf ook dat dit ontstaat wanneer je een groep versterkers tegelijk aanzet waardoor de voeding het eventje moeilijk heeft om de C's enzo te laden.

Ze zijn wel serieus het ontwerp opnieuw gaan bekijken, als het goed is hebben de nieuwere modellen dit 'probleem' niet.

Het blijft dus gewoon een ontwerp fout, bedacht in de U.S, gemaakt in China....
    @nielsb; Precies! En misschien nog andere versterkers ingeschakeld op dat moment??

We houden elkaar op de hoogte!
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Ingeschreven
    Jun 2006

Standaard

ja klopt helemaal! Ik wacht voortaan ook minuutje voordat ik de andere versterkers aanslinger!

Standaard

Ik heb inmiddels een 602 liggen die WARM draait ( gaat na ongeveer een uurtje te hebben gedraaid om het kwartier in protect )
    Probleem is ontstaan na een avondje draaien in een veels te warme kroeg, met dus veels te weinig koeling.

Heeft iemand hier al eerder last van gehad ?
    Waar zat het hem in, heb eigenlijk weinig tijd om te gaan storing zoeken, maar denk dat het toch wel gewoon een dagje reparatie inboeken wordt, deze vakantie
    your light !

Standaard

Denk dat moet gaan kijken of je temperatuursensor nog wel helemaal goed is..
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Standaard

Begin maar eerst te kijken of je de versterker eerst moet gaan reinigen, dus al het stof eruit halen.
    Stof op je fan schoepen zorgt dat je luchtstroom te laag wordt, waardoor de versterker te heet blijft.

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salsa Bekijk Posts
    Begin maar eerst te kijken of je de versterker eerst moet gaan reinigen, dus al het stof eruit halen.
    Stof op je fan schoepen zorgt dat je luchtstroom te laag wordt, waardoor de versterker te heet blijft.

Dave

Lijkt me 'n goed plan, daarna 's kijken of je amp ook onbelast (of zonder signaal) warm loopt. Die XLS series zijn aardige ampjes voor kleine dingen maar de koeling is echt krap van die modellen.

Groeten en succes !
    Meer is minder, minder is meer

Standaard

Stof is GEEN probleem ( denk ik ), wordt halfjaarlijks uitgespoten, tijdens mijn check-up van de spullen !

En de warmte sensor is inderdaad ook mijn eerste idee geweest !
    Vermoed dat deze inmiddels gewoon echt heeft staan koken, waardoor deze waarschijnlijk minder kan hebben.
    weet ook nog niet of dit de versterker is die al eerder een kapotte weerstand heeft gehad.
    Maar moet zeggen dat in de 4 jaar dat ze draaien, ze het goed doen, met een setje JRX 125 erop en eq ervoor.
    Maar gaan toch wel over op de XTI serie i.v.m gewicht en betere instelling, beveiligings mogelijkheden.

Nog een paar daagjes te gaan en we zullen hem eens gaan open schroeven want nog 2 dagen overwerken bij de baas en alle klanten zijn tevreden......
    Bedankt voor de snelle reacties en jullie horen de uitslag !!!
    your light !

Standaard

Nou heb het inmiddels fijntjes opgelost, maar was gewoon een ventilator, die na verloop van tijd uitschakelde, wegviel

Zal wel een los draadjes of iets dergelijks zijn geweest.

Waardoor de versterker te weinig koelde en dus warm draait en uitschakelde.

Best raar, maar gelukkig opgelost.
    your light !

Forum Rechten