Probleem Crown Macrotech 1200

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erikdrnl
    • Jan 2003
    • 134

    Probleem Crown Macrotech 1200

    1 kant van mijn Crown macrotech 1200 geeft geen signaal meer.
    Ik heb de signaal kabels omgedraaid links en rechts en ik heb diversen
    speakerkabels gebruikt.Ook brand het groene lampje[signal/idc] niet.
    Ik stond op halve kracht te draaien op speakers Jbl mr925 en ineens
    geen geluid alleen heel zwak signaal op het hoog.
    Hebben jullie een idee wat het kan zijn?
    Groeten Erik De Ruiter.
    erik
  • EVfreak
    • Jan 2006
    • 146

    #2
    Dat kan dus al niet de uitgang zijn van de versterker.
    Zit er een zo genaamde PIP.module in?Het kan zijn dat hier iets mee mis is.
    Wat doet de versterker als je hem aansluit op de jack ingangen?Deze laatste zijn namelijk aangesloten na de PIP module?als je ook hier geen signaal uit de versterker krijgt kan het aan de voorversterker liggen in de versterker of een slecht contact in de "input sensivity" schakelaar.Deze vindt je onder het PIP-module slot.
    Een laatste vraag;branden beide ODEP-leds?

    Comment

    • erikdrnl
      • Jan 2003
      • 134

      #3
      Ja bijde odep leds branden.
      erik

      Comment

      • erikdrnl
        • Jan 2003
        • 134

        #4
        Ik heb het getest met jack kabels en nog steeds geen signaal???
        erik

        Comment

        • EVfreak
          • Jan 2006
          • 146

          #5
          Het kan een slecht contact zijn of een losgekomen flatcable.
          Wat doet de versterker als je de sensivity switch omschakeld(doe dit alleen als de versterker uit staat)Mij lijkt het op een fout in de voorversterker,slechte contacten kan je opzoeken door wanneer je signaal aanlegd op de printen te tikken met vb;een handvat van een schroevendraaier(doe dit alleen als je een beetje ervaring hebt in electronica),het zou jammer zijn om zo een versterker omzeep te helpen door een klein foutje te maken...

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #6
            Ha heren,

            Om toch wat mogelijk te voorbarige conclusies wat te relativeren;
            Het kan wel degelijk een probleem in de endstage zijn, en flatcables zijn bij mijn weten niet aanwezig in de MA series.

            Daarbij wijkt het concept van deze MA amps wat af van de gebruikelijke amps (grounded bridge outputs) en is het te adviseren de amp door een reparateur na te laten kijken als een eerste door jezelf uitgevoerde controle niets oplevert.

            Groeten en succes !
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • EVfreak
              • Jan 2006
              • 146

              #7
              Originally posted by Koen van der K
              Ha heren,

              Om toch wat mogelijk te voorbarige conclusies wat te relativeren;
              Het kan wel degelijk een probleem in de endstage zijn, en flatcables zijn bij mijn weten niet aanwezig in de MA series.

              Daarbij wijkt het concept van deze MA amps wat af van de gebruikelijke amps (grounded bridge outputs) en is het te adviseren de amp door een reparateur na te laten kijken als een eerste door jezelf uitgevoerde controle niets oplevert.

              Groeten en succes !
              Ja, dat klopt.
              Die MA,MT series hebben inderdaat een bizare manier van werken,vooral de eindtrap.Het enige wat je echt zelf kan zoeken aan deze versterkers zijn slechte contacten,hoewel deze ook zeer weinig voorkomen.Over de flatcables;iedere versterker-module krijgt zijn signaal dmv. zo een kabeltje,ook wordt hiermee het signaal terug gestuurd naar de voorversterker voor de vergelijking(input/output).Maar als er niet meteen echt losse contacten te vinden zijn kan je best het toestel naar een reparateur brengen die ervaring heeft met deze versterkers.

              Veel succes ermee

              Comment

              • Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

                #8
                Ha EV freak ... je hebt gelijk, net even een MA1201 uit 't rack genomen en er zitten idd toch flatcables in !

                Even een kleine controle en wat connectoren aandrukken kan nooit kwaad ... succes !
                Meer is minder, minder is meer

                Comment

                • JVS
                  • Mar 2004
                  • 317

                  #9
                  Wat ik hier heel vaak mee maak bij de macrotechs:
                  - Smerige contacten in de Bridge/Parallel/Stereo switch achterop
                  - Smerige contacten in de sensitivity switch (onder de PIP-module)

                  Ventilator trekt continu lucht door de openingen in de behuizingen voor deze schakelaars. Dit neemt een hoop stof mee wat ook IN de schakelaar terecht komt.

                  Best oplossing: beide schakelaars vervangen (heb ze tegenwoordig in aantallen op voorraad liggen.....)

                  Groet,

                  Joost

                  Comment

                  • erikdrnl
                    • Jan 2003
                    • 134

                    #10
                    Hier een update van mijn crown 1200

                    Na een paar maanden verder sukkelen met de kapotte crown waarvan 1 kant niet werkt zag ik van het weekend dat aan de defecte kant odep niet brande en het groene lampje fel brande.
                    Terwijl ik op 1 kant [mono] stond te draaien.??
                    Ik ben bang dat 1 kant nu volluit staat terwijl de volume knop dicht staat.
                    erik

                    Comment

                    • JVS
                      • Mar 2004
                      • 317

                      #11
                      Tsja, wat moeten we daar op zeggen...
                      Duidelijk is dat je Crown defect is. Hoe lang het andere kanaal nog betrouwbaar werkt is de vraag, aangezien de MA-1200 geen gescheiden voedingen heeft.

                      Zoek gewoon even iemand op met verstand en kennis van deze eindtrappen. Mocht je niemand vinden kun je me altijd even mailen.

                      Comment

                      • EVfreak
                        • Jan 2006
                        • 146

                        #12
                        Originally posted by JVS
                        Tsja, wat moeten we daar op zeggen...
                        Duidelijk is dat je Crown defect is. Hoe lang het andere kanaal nog betrouwbaar werkt is de vraag, aangezien de MA-1200 geen gescheiden voedingen heeft.

                        Zoek gewoon even iemand op met verstand en kennis van deze eindtrappen. Mocht je niemand vinden kun je me altijd even mailen.
                        Even tussendoor,de volledige MA-reeks heeft gescheiden voedingen
                        Die van mij toch in ieder geval

                        Comment

                        • JVS
                          • Mar 2004
                          • 317

                          #13
                          Originally posted by EVfreak
                          Even tussendoor,de volledige MA-reeks heeft gescheiden voedingen
                          Die van mij toch in ieder geval
                          Dan moeten er meerdere versies in omloop zijn. Ik heb al eens een MA-1200/1201/1202 hier gehad welke maar één nettrafo had. Ongeveer het formaat waarvan er twee in een 2400/2401/2402 liggen..

                          Comment

                          • EVfreak
                            • Jan 2006
                            • 146

                            #14
                            Originally posted by JVS
                            Dan moeten er meerdere versies in omloop zijn. Ik heb al eens een MA-1200/1201/1202 hier gehad welke maar één nettrafo had. Ongeveer het formaat waarvan er twee in een 2400/2401/2402 liggen..
                            Hoe het bij de Micro-Tech serie zit weet ik niet maar de Macro's hebben bij mijn weten dubbele voeding.
                            De Geodyne 1&2 hebben een gemeenschappelijke voeding...

                            Comment

                            • Koen van der K
                              • Aug 2005
                              • 1146

                              #15
                              Ha heren,

                              ... beetje off-topic (topic starter zal sowieso met z'n amp naar de dokter moeten ;-) een foto'tje van een 1201 >




                              ... dubbele trafo's. Mocht je willen meten; wel even opletten met het "grounded bridge" principe en daaraan gerelateerde voedingsconcept dat behoorlijk afwijkt van het gangbare.

                              Groeten !
                              Last edited by Koen van der K; 08-05-07, 09:01.
                              Meer is minder, minder is meer

                              Comment

                              Working...