Bellenblaasmachine

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ eac
    • Jan 2006
    • 58

    Bellenblaasmachine

    Ik heb een vraag

    kun je een bellenblaasmachine ook zelf maken zo jah

    Hoe kommen de bellen er uit zit er een ventilator in en zo jah waar.

    Hoe z`n vloeistofbakje zit er in gaan de schoepen er helemaal door heen

    Het zijn veel vragen maar ik zou graag 1 zelf willen maken het is goedkopen en ik hou van knutselen.
    Groetnn uit het schoone drenthe land
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    Originally posted by DJ eac
    Ik heb een vraag

    kun je een bellenblaasmachine ook zelf maken zo jah

    Hoe kommen de bellen er uit zit er een ventilator in en zo jah waar.

    Hoe z`n vloeistofbakje zit er in gaan de schoepen er helemaal door heen

    Het zijn veel vragen maar ik zou graag 1 zelf willen maken het is goedkopen en ik hou van knutselen.
    kijk eens hier

    kan de afbeelding nog duidelijker...
    er zit gewoon een klein fannetje achter de "rondjes"
    lijkt me simpel...

    hopelijk werkt ie!
    greetzzzzz
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • DJ eac
      • Jan 2006
      • 58

      #3
      Dus als ik dat zo zie is het gewoon een pc ventilator boven op en zou ik ook gewoon een paar gaten in een rond stuk hout van 3 mm boren zal dat werken?? en hou z`n motor zit er in.

      Weet iemand antwoord op mijn vragen het zal mooi wezen.
      Groetnn uit het schoone drenthe land

      Comment

      • DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

        #4
        of het gezond is dat je een stuk hout de hele tijd door een bakje zeepsop laat draaien... weet ik zo nog niet?! je zal je hout veel kunnen vervangen! probeer es iets met ijzerdraad? vroeger maakte ik hééééle grote bellenblazers met een simpel stuk ijzerdraad dus kleintjes moet ook wel gaan denkik.
        van de motor weet ik niets.
        greetzzzzz
        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

        Comment

        • DJ eac
          • Jan 2006
          • 58

          #5
          Ik denk dat ik in plaats van hout aluminium of blik ga gebruiken
          Groetnn uit het schoone drenthe land

          Comment

          • DJ eac
            • Jan 2006
            • 58

            #6
            Maar nu weet ik nog niet hoe zit het met die ventilator en hoe veel toeren maakt het motortje (15 toeren of zo) en zou je die misschien kunnen bestellen.
            Groetnn uit het schoone drenthe land

            Comment

            • Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

              #7
              Conrad heeft velen motortjes, even kijken daar. Enja, de ventilator zou wel niet te hard maar ook niet te zacht mogen blazen.. Te hard, en hij blaast je bellen stuk wellicht. Maybe een potmetertje erop zodat je hem optimaal kan afstellen, zelfde voor de motor die de schoepjes in het bakje zeepsop laat dompelen.
              Mit freundliche grube,

              Edie

              Comment

              • speakerfreak
                • May 2002
                • 1446

                #8
                Het ``sop`` moet wel pakken aan uh de rondjes, hout lijkt me daar dus niet zo geschikt voor, 20 potjes bellenblaas kopen, steeltjes eraf knippen en zelf iets in een cirkel maken.
                Derbi Gpr Project aan de gang

                Comment

                • ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

                  #9
                  net ff gekeken wat een simpele bellenblazer kant-en-klaar kost...

                  Wie voor dat bedrag gaat klussen moet maandag langs de dokter voor nieuwe pilletjes.

                  Comment

                  • laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

                    #10
                    net ff gekeken wat een simpele bellenblazer kant-en-klaar kost... Wie voor dat bedrag gaat klussen moet maandag langs de dokter voor nieuwe pilletjes.
                    Deze reactie is de enige juiste conclusie vrees ik
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                    Comment

                    • Joost van Ens
                      • Jan 2001
                      • 628

                      #11
                      Originally posted by laserguy
                      Deze reactie is de enige juiste conclusie vrees ik
                      Zeker als je weet dat dit ook nog eens de advies verkoopprijs is, een beetje dj regelt natuurlijk op z'n oer hollands.........korting

                      Comment

                      • beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

                        #12
                        joh, knutselen is toch heel erg leuk en leerzaam ?!!

                        Zoals speakerfreak al begon, een vrachtje bellenblaas potjes kopen bij de wibra (50 cent de stuk) klein rond schijfje met een gatenzaag maken en in de kopkant kleine gaatjes boren waar het steeltje van de bellenblaas in past.
                        Dan ergens een "braadspit" motortje uit slopen (oude oven/gril die misschien ergens naast/bij een vuilnisbak staat) en dit in het midden van het schijfje met de stokjes maken.
                        Het geheel in een houten koker maken en aan de achterkant de blower (120x120 mm) in bouwen , de stokjes draaien door een klein bakje met het sop, uit de potjes, en dan moet het lukken...

                        Er zijn zelfs bellenblaas machienes die een verwarmings element na de blower hebben, zodat de bellen omhoog gaan vanwege de warme lucht
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                        Comment

                        • DJ_matthias
                          • Jun 2005
                          • 620

                          #13
                          Originally posted by beyma
                          Er zijn zelfs bellenblaas machienes die een verwarmings element na de blower hebben, zodat de bellen omhoog gaan vanwege de warme lucht
                          voor de hobbybob wordt dit dan een oude haardroger...
                          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

                          Comment

                          • disckiller
                            • Feb 2006
                            • 136

                            #14
                            Erg leuk maar is dit wel verstandig, water en stroom gaan altijd nog niet samen

                            Comment

                            • VERVALLEN

                              #15
                              Originally posted by disckiller
                              Erg leuk maar is dit wel verstandig, water en stroom gaan altijd nog niet samen

                              Daar ben ik NIET mee eens!!!


                              Kijk dan eens naar een rookmachine, koffiezet, hoge druk reiniger, ..... allemaal dingen met water (vloeistof) en stroom .... zodus .... NO PROBLEM he!


                              Uiteraard moeten verbindingen uit de buurt van die vloeistof zijn, en uiteraad degelijk geissoleerd zijn (denk aan krimpkous of aftakdozen)
                              Dus geen lusterklemmetjes of kroonsteentjes met een beetja gafa of andere tape errond!

                              Comment

                              Working...