pan movement movitec sl 250 defect

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sound engineer
    • Feb 2006
    • 2

    pan movement movitec sl 250 defect

    ik heb hier op de technische dienst in ons bedrijf een stuk of wat movitec sl250 movingheads staan.
    Bij 1 van deze is de pan functie defect. kan iemand mij hier mee helepen.
    de sensoren die er in zitten zijn ok.

    groeten
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    Originally posted by sound engineer
    ik heb hier op de technische dienst in ons bedrijf een stuk of wat movitec sl250 movingheads staan.
    Bij 1 van deze is de pan functie defect. kan iemand mij hier mee helepen.
    de sensoren die er in zitten zijn ok.

    groeten
    Motor of driver stuk. Even swappen met een ander headje en zo verder uitsluiten.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • sound engineer
      • Feb 2006
      • 2

      #3
      motor is heel. dan zal de driver wel kapot zijn.maar als ik driver en alles wissel blijft het probleem zich voort doen.
      het enige wat dan nog kan zijn is de voeding voor de driver.
      maar heeft iemand schema's van deze movinghead

      Comment

      • niesten
        • Aug 2004
        • 115

        #4
        Ik heb onlangs 4 GLP YPOCs (tweedehands) gekocht. Bij thuiskomst bleek de tilt beweging van een van de koppen niet te werken. :-((
        Na een beetje pielen kwam ik erachter dat de schroefjes waarmee het tandwiel op het asje van de motor zit helemaal los zaten.
        De motor draaide dus gewoon lekker, maar zette niet meer dan alleen zijn eigen asje in beweging..... Schroefjes vastgedraaid en voila, de tilt beweging deed het weer.

        Die schroefjes zou je bij jouw Movitec dus ook eens kunnen controleren.

        Groetjes en succes,

        Roger
        Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

        Comment

        • Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

          #5
          Alle contacten en kabeltjes (zowel van motor als sensor) eens goed uitkuisen, deze geven dikwijls slecht contact bij overdreven stof of olie (van rookmachines e.d.).
          --- watt ever you want ---

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #6
            ... idd zoals Kevin beschrijft heb ik al vaker problemen met scans kunnen oplossen door vuil / stof van / op de sensoren te verwijderen ... redelijke kans !

            Succes !
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • berolios
              • Sep 2005
              • 1538

              #7
              Sluit de driver van het KAPOTTE headje eens aan op de pan-motor van een head waarvan je zéker weet dat hij perfect werkt. Dan ook proberen met verschillende kabels.

              Wat ook zou kunnen is een breukje in de contacten van de connector, of misschien zelfs een breukje in een printspoor.

              Heb je ook gemeten of de driver-IC netjes de juiste spanning krijgt?

              Succes, ik hoor het wel
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

              Comment

              Working...