J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Ingeschreven
    Oct 2008

Standaard

Als je van een trailer (oplegger) de zeilen niet helemaal open doet maar aan beide kanten een meter of 2 dicht houdt heb je al een veel kleiner podium. Voor een beachparty afgelopen zomer hadden we een standaard 3-assige oplegger (12*2,5*3 L*B*H uit mijn hoofd) als podium. Hier stond aan beide kanten PA in van 1,2mtr breed en 2,4mtr hoog, met daar tussenin de DJ booth. In de hoek van de zaal is het zeil een meter of 2,5 dicht, aan de andere kant 1,5mtr ongeveer.

http://www.youtube.com/watch?v=rhNhRoZlNsY
    Op 1:21 en 3:01 krijg je een aardig beeld van hoe dat er 's avonds uitzag.
    Hieronder een foto vanachter de lichttafel. Achter de lichttafel was nog ongeveer 2,5 meter ruimte waar nog een amprack en een handjevol lege kisten stonden.

Hier hadden we een voor- en achtertruss in gezet. Aan de achtertruss hing alleen het LED scherm, aan de voortruss een handjevol MH's en de atomics ook geloof ik. De lasers stonden bovenop de PA links en rechts. Je hebt niet de 4 meter hoogte die je met een Layher toren kan halen, maar omdat de vloer van de trailer bijna een meter boven de grond ligt komen zowel PA als DJ hoog genoeg te staan.

Daan
    Laatst gewijzigd door djspeakertje; 17-05-13 om 21:38.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Dat zou ik ook niet doen met een 'steiger' podium waar niet aan is gerekend.
    Maar neem aan dat de leverancier van het steigermateriaal wel een constructie voor je kan ontwerpen met berekeningen?
    Als je een paar posts naar boven kijkt, zie je dat ik me hier mee bezig ga houden door het eerst zelf te proberen met behulp van internet. Mocht dat niet lukken ga ik naar iemand met verstand van zaken. Het topic doorlezen voordat je reageert is wel zo handig..

@djspeakertje: ik bedoel dat een trailer fysiek te groot is. Hier hebben we simpelweg geen plaats voor. Ik heb meerdere malen podia gezien met een trailer, en dat ziet er inderdaad ook gaaf uit. Op deze locatie is dat waarschijnlijk lastig te realiseren, maar ik zal het zeker meenemen in de opties.

Standaard

Ik zal niet degene zijn die je de les gaat lezen, maar als je niet kan rekenen omdat je niet weet wat je hebt ben je al klaar en kun je stoppen met je plan.

Ik heb al regelmatig rolsteigers voorbij zien komen als goedkope kleine podiumoplossingen en dit kan een heel sierlijke oplossing zijn, de leverancier kan je alle kaders aanleveren waarbinnen je die dingen mag gebruiken. op het moment dat je er een doek,zeil of wat anders aan wil knopen zal hij heel snel nee zeggen, en niet voor niets. de wind is echt een vernietigende kracht die bijna altijd onderschat wordt. je hebt overigens winddoorlatende doeken en doeken die bij een calamiteit afscheuren met als idee liever een doek in je gezicht dan een podium. je doekenleverencier kan je hier over informeren.

een met water gevulde container is een goed begin overigens, maar bij noodweer houdt die ook niets tegen zoals in de VS wel is gebleken. zorg altijd dat deze op twee manieren is geborgd, dus vastgezet op zijn basis, maar ook in een soortement hangende spanband. dit laatste wordt hem niet bij rolsteigers overigens, aangezien die constructief niet geschikt zijn om iets in te hangen/spanning als zodanig op te zetten. met die hangende oplossing houdt je altijd druk op de basis. deze tip vervangt overigens niet een deugdelijke doorrekening.

probleem bij rolsteigerpodia is overigens de stabiliteit, heb ooit een djmeubel om zien gaan met alle gevolgen van dien, want ja, je kan als dj nu wel heel hip mee willen springen ala armin van buren, die liggers zijn zo flexibel als wat en ook nooit ontworpen als springplank

Standaard

Na een tijdje niet gereageerd te hebben even een update.

We hebben contact gehad met de leverancier van de steiger. Hij heeft redelijk wat ervaring met het bouwen van steigers en weet dus waar hij mee bezig is. Hij gaat ons helpen om deze steiger op een veilige manier te kunnen plaatsen.

Het is inderdaad (zoals sommigen van jullie al aangaven) verstandig om zaken die je zelf niet kunt, uit handen te geven.

Iedereen die heeft gereageerd, bedankt voor de tips! Mocht iemand nog tips of ervaringen willen delen dan is dat altijd welkom!

Standaard

Wij zijn erg benieuwd naar het eindresultaat, paar foto's zou leuk zijn.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Ik weet niet of het al geweest is, maar ik zou dat tentje links een andere plek geven, dit verstoord het hele beeld....
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djspeakertje Bekijk Posts
    A
    Op 1:21 en 3:01 krijg je een aardig beeld van hoe dat er 's avonds uitzag.

[off topic mode on\] van 1:59 tot ergens 2:40 heb ik me helemaal kapot gelachen om die gozer in het wit...... meisje links danst de sterren van de hemel, hij doet iets "gangnam style" meets "jump style" achtige dingen ROFLOL ! THANKS! [/off topc off]

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyma Bekijk Posts
    Ik weet niet of het al geweest is, maar ik zou dat tentje links een andere plek geven, dit verstoord het hele beeld....
    Het feest is nog niet geweest. Over een paar weken vind het plaats.
    Je hebt inderdaad misschien wel gelijk, al staat het tentje qua verhouding groter op de tekening dan dat het werkelijk is. Deze tekening is niet helemaal op schaal (het podium wel, de rest er omheen niet). Tijdens de bouwdag zal ik eens kijken of we hier niet een betere oplossing voor kunnen vinden.

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Als het budget het toelaat dan kan je nog een soort 'FOH' maken van een steiger constructie in dezelfde stijl !

Ik zou dan een basis van 2 bij 2 nemen, onderop een flonder om op te staan en dan de totale constuctie een meter of 5...6 hoog, paar wapperlampen + sunstrips op de hoeken, en beneden kan je het aan drie kanten afschermen met doeken en een dak span je er tussen.....

Labels voor dit Post

Forum Rechten