"Service brug over truss constructie" en wat Rinus kwijt wil

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • YuriZ
    • May 2009
    • 7

    "Service brug over truss constructie" en wat Rinus kwijt wil

    Zoals gewoonlijk legt een standbouwer weer eens een lastig vraagstuk bij ons neer..

    Men wil een truss-constructie neer zetten, op pootjes, om daar vervolgens wanden tegen aan te zetten, beamers in te knopen, spotjes enz enz...

    Het hele spul word aan de onderzijde afgespannen, de beamers gaan door een klein gaatje projecteren DUS is niet meer te bereiken vanaf de onderzijde.

    Men wil nu via de bovenzijde de boel bereikbaar maken, dmv een "loopbrug" o.i.d.

    De constructie zal 27x12,5 mtr worden, met enkele tussenliggers en div. pootjes.

    Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om zoiets te realiseren? Zou een valbeveliging afdoende zijn, kunnen we er een brug overheen leggen (steigermateriaal) zonder leuning?

    Ik dacht aan een val lijn aan de truss bevestigen, waaraan men het harnas kan bevestigen.. maar de ideen hier over zullen nogal uiteen lopen.

    Ik zie de reacties graag tegemoet van degene die hier enige ervaring mee heeft.

    Yuri Zwartbol
    Tao
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    #2
    Wij bouwen dit soort dingen gewoon met podiumdelen op de truss. Prolyte heeft hier speciale klemmen voor. Alleen moet je wel een beetje goede truss gebruiken ivm je belastbaarheid.

    Comment

    • daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

      #3
      De netste oplossing zoals podiumverhuur al aangaf is idd met Prolyte stagedex podiumdelen over truss klemt, en vervolgens een stagedex balustrade, of een layher onderframe die je over te trusscontructie zet, met daarop stagedex delen en een layher balustrade
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        Worden wel zware trusjes denk ik zo. Een hele hoop extra belasting (personen die erover gaan lopen niet vergeten mee te rekenen).
        Is dat dan mooi voor een beursstand ?

        Zou ook niet weten hoe het anders kan,misschien toch hier en daar een deurtje of luikje in de wanden monteren....

        Comment

        • stainz
          • Sep 2009
          • 609

          #5
          Lijkt me dat jullie bij TAO toch wel de know how in huis hebben hoe dit te doen..?
          Echter, uitgaande van het feit dat het niet echt fraai er uit ziet om met hele grove truss een beursstand te gaan bouwen en daarnaast het gewicht dat je er wel op wil gaan leggen zou ik de klant aanbieden om een B100RV-CW (Catwalk truss) boven de stand te hangen aan een aantal takels en dat er anders naar een andere optie gekeken moet gaan worden. En dan hopen dat ze gezien de prijs af zien van die optie.

          Ik snap alleen niet wat het probleem is, want je zult hoe dan ook met een ladder of hoogwerker in de weer moeten om deze "servicebrug/catwalk" in te moeten waarom dan niet meteen met die ladder of hoogwerker naar de beamer toe.

          Comment

          • rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

            #6
            "een truss-constructie neer zetten, op pootjes"
            "wanden tegen aan te zetten, beamers in te knopen, spotjes enz enz..."
            "het hele spul"
            "enkele tussenliggers"
            "op diverse pootjes"
            met zulke beschrijvingen - zonder iets van een tekeing of schets -
            snap ik er in elk geval helemaal niks van.
            En dan is er met goed fatsoen ook geen serieus antwoord op te geven.

            Overigens wel wat genant dat een bedrijf als TAO met dit soort vragen het forum op gaat.
            Ze hebben toch voldoende truss gekocht om bij hun leverancier te rade te gaan.
            Al zal die met dit soort van info ook weinig kunnen vermoed ik zo.
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

            Comment

            • Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

              #7
              Nu voel ik me heel dom, maar wat is TAO? Ik kon niets vinden op verhuur, beursstandbouwers, zalenverhuur of evenementenorganisatie.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Kom op, we hoeven niet iedere simpele vraag moeilijker te maken dan het eigenlijk is?
                Volgens mij is de vraag heel simpel, TS wil gewoon weten wat de makkelijkste manier is om een brug te creƫren en of een valbeveiliging voldoende is of dat er een leuning op moet.
                Of de rest van de constructie sterk genoeg is voor het doel is voor beantwoording van de vraag niet van belang.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • freek
                  • Aug 2008
                  • 238

                  #9
                  Originally posted by Podium Verhuur
                  Nu voel ik me heel dom, maar wat is TAO? Ik kon niets vinden op verhuur, beursstandbouwers, zalenverhuur of evenementenorganisatie.
                  Als het gaat om de mannen uit Leerdam moet je deze site hebben: http://www.taogroep.com/nl/

                  Zijn vooral bekend bij iedereen die wel eens wat in de Jaarbeurs heeft gedaan. Volgens mij zijn (of waren, dat weet ik niet precies) ze preferred supplier op het gebied van rigging, ofwel de 'huisriggers' van de Jaarbeurs. Vandaar dat het best een begrip is geworden in omgeving Utrecht. Maar dit geheel terzijde.
                  Last edited by freek; 27-02-13, 21:53.

                  Comment

                  • Podium Verhuur
                    • Mar 2012
                    • 480

                    #10
                    Toch net een ander wereldje dan waar wij in zitten. Dit soort locaties hebben vaak zelf podia en rigging.

                    Maar als ik zo de website bekijk, ga ik of heel erg twijfelen aan de kennis bij TAO of de ts is misschien een stagair bij TAO. Want het klinkt erg amateuristisch.

                    Comment

                    • freek
                      • Aug 2008
                      • 238

                      #11
                      Originally posted by Podium Verhuur
                      Toch net een ander wereldje dan waar wij in zitten. Dit soort locaties hebben vaak zelf podia en rigging.
                      Grappig dat je dit zegt want ik heb ook wel eens wat culturele evenementen gedaan in de Jaarbeurs waarbij we zelf de rigging wilden doen. Eerst was dit niet mogelijk omdat het perse door TAO moest gebeuren. Na een beetje doorzeuren van onze kant dat we liever onze eigen riggers mee wilden nemen konden we TAO uitkopen voor 'slechts' 100 euro per takelpuntje,....grappenmakers daarzo in Utrecht.
                      Afijn dat is best hoogopgelopen en uiteindelijk stond dat nergens in het huurcontract en hadden ze geen poot om op te staan, maar het was wel gedoe, en ik weet zeker dat er meer organiserende partijen hier tegenaan zijn gelopen bij onze vrienden van de jaarbeurs in de afgelopen jaren.

                      Comment

                      • YuriZ
                        • May 2009
                        • 7

                        #12
                        Originally posted by MusicXtra
                        Kom op, we hoeven niet iedere simpele vraag moeilijker te maken dan het eigenlijk is?
                        Volgens mij is de vraag heel simpel, TS wil gewoon weten wat de makkelijkste manier is om een brug te creƫren en of een valbeveiliging voldoende is of dat er een leuning op moet.
                        Of de rest van de constructie sterk genoeg is voor het doel is voor beantwoording van de vraag niet van belang.
                        bedankt voor deze reactie, zo is het precies..

                        ik denk dat deze topic wel afgesloten kan worden.

                        y

                        Comment

                        • YuriZ
                          • May 2009
                          • 7

                          #13
                          Originally posted by freek
                          Als het gaat om de mannen uit Leerdam moet je deze site hebben: http://www.taogroep.com/nl/

                          Zijn vooral bekend bij iedereen die wel eens wat in de Jaarbeurs heeft gedaan. Volgens mij zijn (of waren, dat weet ik niet precies) ze preferred supplier op het gebied van rigging, ofwel de 'huisriggers' van de Jaarbeurs. Vandaar dat het best een begrip is geworden in omgeving Utrecht. Maar dit geheel terzijde.
                          Gelukkig doen we nog veel meer (leuke) klussen buiten de jaarbeurs om, (moet er niet aan denken om altijd daar te werken) alleen qua podia of stages doen we niets!
                          Helaas word de website slecht bij gehouden, dus geen leuke plaatjes, die zitten in de Prive collectie

                          Comment

                          • Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

                            #14
                            Originally posted by freek
                            Grappig dat je dit zegt want ik heb ook wel eens wat culturele evenementen gedaan in de Jaarbeurs waarbij we zelf de rigging wilden doen. Eerst was dit niet mogelijk omdat het perse door TAO moest gebeuren. Na een beetje doorzeuren van onze kant dat we liever onze eigen riggers mee wilden nemen konden we TAO uitkopen voor 'slechts' 100 euro per takelpuntje,....grappenmakers daarzo in Utrecht.
                            Daar is de Jaarbeurs niet de enige in, zulke grappen had ik ook bij de Flanders Expo in Gent. Mochten we voor een exorbitant hoge prijs de takelpuntjes gaan afnemen, met een maximumlast van, schrik niet, 20 kilogram...

                            Sta je dan daar met 3 liggers van 10 meter aan X30V vol met licht.
                            First make it work, then make it look pretty!

                            Comment

                            • rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

                              #15
                              Originally posted by YuriZ
                              bedankt voor deze reactie, zo is het precies..

                              ik denk dat deze topic wel afgesloten kan worden.

                              y
                              Zonder enig helder antwoord
                              (of een toelichting om een goed antwoord te kunnen geven)
                              het topic maar meteen weer afsluiten?

                              Waar gaat dit dan eigenlijk over?
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                              Comment

                              Working...