J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Podium Verhuur Bekijk Posts
    Toch net een ander wereldje dan waar wij in zitten. Dit soort locaties hebben vaak zelf podia en rigging.
    Grappig dat je dit zegt want ik heb ook wel eens wat culturele evenementen gedaan in de Jaarbeurs waarbij we zelf de rigging wilden doen. Eerst was dit niet mogelijk omdat het perse door TAO moest gebeuren. Na een beetje doorzeuren van onze kant dat we liever onze eigen riggers mee wilden nemen konden we TAO uitkopen voor 'slechts' 100 euro per takelpuntje,....grappenmakers daarzo in Utrecht.
    Afijn dat is best hoogopgelopen en uiteindelijk stond dat nergens in het huurcontract en hadden ze geen poot om op te staan, maar het was wel gedoe, en ik weet zeker dat er meer organiserende partijen hier tegenaan zijn gelopen bij onze vrienden van de jaarbeurs in de afgelopen jaren.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freek Bekijk Posts
    Als het gaat om de mannen uit Leerdam moet je deze site hebben: http://www.taogroep.com/nl/

Zijn vooral bekend bij iedereen die wel eens wat in de Jaarbeurs heeft gedaan. Volgens mij zijn (of waren, dat weet ik niet precies) ze preferred supplier op het gebied van rigging, ofwel de 'huisriggers' van de Jaarbeurs. Vandaar dat het best een begrip is geworden in omgeving Utrecht. Maar dit geheel terzijde.
    Gelukkig doen we nog veel meer (leuke) klussen buiten de jaarbeurs om, (moet er niet aan denken om altijd daar te werken) alleen qua podia of stages doen we niets!
    Helaas word de website slecht bij gehouden, dus geen leuke plaatjes, die zitten in de Prive collectie

Ingeschreven
    Mar 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YuriZ Bekijk Posts
    bedankt voor deze reactie, zo is het precies..

ik denk dat deze topic wel afgesloten kan worden.

y
    Zonder enig helder antwoord
    (of een toelichting om een goed antwoord te kunnen geven)
    het topic maar meteen weer afsluiten?

Waar gaat dit dan eigenlijk over?
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Ingeschreven
    Mar 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoney3K Bekijk Posts
    Daar is de Jaarbeurs niet de enige in, zulke grappen had ik ook bij de Flanders Expo in Gent. Mochten we voor een exorbitant hoge prijs de takelpuntjes gaan afnemen, met een maximumlast van, schrik niet, 20 kilogram...

Sta je dan daar met 3 liggers van 10 meter aan X30V vol met licht.
    Is die 20 kilogram inclusief - of exclusief - het eigengewicht van de takel?
    Het lijkt wel of alle beursgebouwen in de wereld totaal ontspoord zijn kwa prijzen per punt.

Het record dat ik ken is: 480 Pound / punt - in Birmingham UK.
    Daar kan je potdomme ook de hele dag de rigger bij huren!
    Ronduit schandalig en maffioos!
    Beursbonusboefbankiers.

Standaard

Ik heb het met een beurshal in rotterdam meegemaakt. De opdrachtgever wilde dat wij alles zouden inhangen, de hal zorgde voor de hangpunten. Helaas was het lezen van de tekening erg moeilijk dus hingen er verschillende takels op verkeerde punten.
    Resultaat was dat ze alsnog de takels moesten gaan verhangen, terwijl er al meerdere stands stonden. Er was alleen een genie aanwezig, dus konden niet alle takels niet op de juiste plek worden gehangen. Uiteindelijk het hele plan moeten aanpassen. Gelukkig hoefde de opdrachtgever de rigger niet te betalen. Maar het is ronduit schandalig, dat men voor dat geld 1 of andere stagiar stuurt die geen tekening kan lezen.
    'Dus ik ben wel blij dat we dat soort klussen bijna niet hebben. Heb liever de boel in eigen hand.

Ingeschreven
    Mar 2002

Standaard

1) Helaas was het lezen van de tekening erg moeilijk dus hingen er verschillende takels op verkeerde punten.
    2) Resultaat was dat ze alsnog de takels moesten gaan verhangen, terwijl er al meerdere stands stonden.
    3) Er was alleen een genie aanwezig, dus konden niet alle takels niet op de juiste plek worden gehangen.
    4) Uiteindelijk het hele plan moeten aanpassen.
    5) Gelukkig hoefde de opdrachtgever de rigger niet te betalen.
    6) Maar het is ronduit schandalig, dat men voor dat geld 1 of andere stagiar stuurt die geen tekening kan lezen.
    7) 'Dus ik ben wel blij dat we dat soort klussen bijna niet hebben. Heb liever de boel in eigen hand.
    1)
    Lag dat dan ook niet aan de tekening. Want er is pas sinds een jaar of zo een NL-praktijkrichtlijn.
    Voordien deed (klooide?) iedereen op eigen houtje
    2)
    Dat is hun tijd en werk. En door jullie te maken wachturen...
    3)
    Nog meer wachturen?
    4)
    Ook extra werk voor jullie?! En in de bouw heet dat meerwerk = extra Geld!
    5)
    Maar wie betaalde het extra gedoe waarmee jullie werden geconfronteerd?
    6)
    Wat geld betreft helemaal eens (en welk bedrijf ge/misbruikt dat niet?).
    Maar waar had die stagiair dat tekeningen lezen - op de juiste wijze - moeten leren?
    7)
    Ook eens. Maar helaas is de werkelijkheid dat er steeds meer huisrigging zal plaatsvinden.
    Een gezamenlijk belang is dan om de rigging tekeningen te standariseren.
    Raad eens hoeveel van de ca. 500 betrokken bedrijven er het NEN daar daadwerkelijk bij gesteund hebben?
    4 in totaal: Flashlight, Frontline, Mansveld-Expotech en Relight.
    De rest zeurt alleen maar dat alles volkomen K* is.
    En wacht achterover leunend tot anderen de zaak oplossen.

Back on topic:
    Wat gaat TAO doen met die "loopbrug-op-veel-pootjes"?

Standaard

Wij zijn er niet bij in geschoten, onze opdrachtgever betaald altijd netjes alle uren die we maken uit. Ik weet niet hoe mijn opdrachtgever het verder geregeld heeft.

De tekening die wij hebben aangeleverd was de plattegrond die wij van hun hadden gekregen waarin wij met kruisjes met een cirkel erom heen moesten aangeven wat we gingen ophangen en welke belasting deze punten zouden krijgen.

Wij gebruiken stagiars nooit voor opdrachten waar ze eindverantwoordelijk zijn. Ze lopen mee met de vaste krachten en mogen 'oefenen' waar een medewerker bij staat, zodat hij/zij het werk kan controleren en kan uitleggen hoe iets beter, sneller en/of netter kan.

Die hele NEN is een lachertje, al meer dan 4 maanden proberen wij contact te krijgen met de heren van de NEN om mee te kunnen praten over de regels omtrent podia (NPR 8020-50), denk dat het niet heel veel anders is dan de werkwijze omtrent de NPR 8020-13 of doel je op een andere norm?

Ingeschreven
    Jun 2012

Standaard

Die hele NEN is een lachertje, al meer dan 4 maanden proberen wij contact te krijgen met de heren van de NEN om mee te kunnen praten over de regels omtrent podia (NPR 8020-50), denk dat het niet heel veel anders is dan de werkwijze omtrent de NPR 8020-13 of doel je op een andere norm?
    Daar zal je uitspraak alhier niet veel goeds brengen om mee te praten.

Ik zelf zit vanuit mijn advies achtergrond op juridisch bouwvlak kwa Wabo, Woningwet, bouwbesluit enz geregeld bij symposiums waar de Nen op dit moment kwa constructive voorschriften veel heeft gewijzigd.

Helaas is in deze beroepsgroep/ tak van sport het financieel, cultureel en politiek gezien nog niet dusdanig uit de hand gelopen dat er geld en middelen naar toe moeten.....

het is wachten op dat voorval,ramp dat men het vanuit wet en regelgeving oplegt...vaak vanuit het rijk met alle gevolgen van dien....

Kijk maar naar het traject voor bouwbesluit 2012....de input vanuit het bedrijfsleven was relatief heel veel klagen en afvalen maar de kar trekken lukt niet omdat regelgeving maken en vaststellen niet de sterkste kant is....bedrijfslieden zijn inventief en zoeken naar kansen in de wetgeving....

Neem van mij aan, wetgeving, normen en praktijkrichtlijnen opstellen is een vak appart en vergt misschien nog meer visie en talent dan dat je op het eerste gezicht zou denken.....
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Forum Rechten