Standbouw probleem op Batibouw Brussel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

    Standbouw probleem op Batibouw Brussel

    Hier het volledige artikel. Jammer.

    http://www.hln.be/hln/nl/6256/Batibouw/article/detail/1402384/2012/03/01/Twee-gewonden-op-Batibouw-door-ingestorte-stand.dhtml
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

    #2
    Niet alleen jammer.
    Ook wat verbazingwekkend als een keuringsorganisme de kennelijke tekortkoming over het hoofd heeft gezien.
    Waarvoor heb je dat soort instellingen dan nog?
    10 tegen 1 dat er er met de verbinding van de tui-kabels naar die luifel iets behoorlijk fout zat.
    Dit soort aan een zijde ondesteunde en aan ander kant opgehangen lange luifels is precies
    een van de voorbeelden die ik nog wel eens in de cursussen gebruik als standbouw het onderwerp vormt.
    De roemruchte "U-boutjes" en "Kogel-reuteltjes" vragen haast om ophanggeklungel.
    En dan ook nog de vele mafketels die een schroefoogje in het hout wel genoeg vinden.

    Eigenlijk is het een wonder dat dit niet veel vaker gebeurd.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #3
      Originally posted by rinus bakker
      Eigenlijk is het een wonder dat dit niet veel vaker gebeurd.
      Inderdaad, ik heb ook vaak mijn ogen uitgekeken, nu waren dat vaak ook dingen die misschien niet veel gevaar op konden leveren, maar toch.
      Het gaat meestal wel goed en daar zit dan ook een probleempje.
      Standbouw is ook voor een groot gedeelte rekening houden met de afbouw, voor opbouw is meestal nog wel redelijk tijd gereserveerd. De afbouw moet echt heel snel, hoeveel apparatuur, kabels etc ik al niet heb zien sneuvelen daarmee. Voor sommige is het ook een sport om heel snel de zooi naar buiten te krijgen.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by rinus bakker
        Ook wat verbazingwekkend als een keuringsorganisme de kennelijke tekortkoming over het hoofd heeft gezien.
        Waarvoor heb je dat soort instellingen dan nog?
        Nu leg je de verantwoordelijkheid bij de controlerende instantie, lijkt me niet helemaal terecht....
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

          #5
          Wat doen we anders met al die certificeerders, verifieerders, classificeerders, controleerders, en vooral factureerders
          dan om hen het 'onverantwoordelijke' werk van de fabrikant, bouwer of installateer
          uiteindelijk dan wel 'verantwoord' te laten verklaren...

          Natuurlijk maakte de bouwer een fout.
          Maar de 'organismen' worden nou juist ingehuurd om die eruit te halen,
          niet om te kijken of de standafmetingen kloppe of dat de verfkleur de juiste RAL heeft...
          Helaas ken ik de 'keurders' die er óók met de pet naar gooien.
          Want 'het gaat mestal toch wel goed',
          en dan is het factuurtje makkelijk verdiend.

          Èn ze zijn nooit aansprakelijk! Gouwe handel dat keuren.
          (Precies de reden waarom de 'keuringsmaffia' zo'n goede lobby heeft in Brussel).
          Voor een goede vakman is nooit geld, maar zo'n keur-kwezel mag het dubbele kosten?
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

          Comment

          • chippie
            • Jul 2006
            • 528

            #6
            Zwijg mij over keuring. Als je dan zo iemand krijgt om te keuren en die keurt het af is er wel een of andere manager die zijn baas kent van het golfen of de yachtclub telfoontje en uurtje erna staat hij terug en wordt zo gekeurd. Zelf al meegemaakt bij een heeeeeel groot bedrijf dat niet in deze business zit.
            Maar wat Rinus dus laat weten ze zijn niet verantwoordelijk is eigenlijk wel ergelijk. Snel geld verdienen en voldoe je er niet aan ga je nog veel last hebben met je verzekering.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

            Comment

            Working...