Virtuele lichtinstallatie (software)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

    Virtuele lichtinstallatie (software)

    Goede middag allemaal,

    Op school zijn wij écht toe aan een (nieuwe) lichtinstallatie voor in de Aula.
    Omdat school vrij weinig afweet van zo'n lichtplan wil school dat een aantal leerlingen een onderzoekje doen naar de mogelijkheden.
    Om school het makkelijkst duidelijk te maken hoe het totaalplaatje eruit komt te zien (truss aan dak met lampen erin, op podium gericht) Lijkt het mij heel handig om een 3D ontwerp te maken met de benodigde apparatuur.

    Welke software is hier het meest geschikt voor, als je wilt gaan werken met Lichtapparatuur? Zijn er speciale programma's of programmafuncties hiervoor aanwezig?
    Een soort van virtuele Live-View functie dus!

    Hopelijk kunnen jullie onze school en mij hiermee helpen!
    En néé, het gaat niet om een opdracht voor een cijfer o.i.d!

    Groetjes Niels!
  • pjadskop productions
    • Nov 2008
    • 128

    #2
    als je helemaal geen kennis hebt vind ik daslight nog het gemakkelijkste, is gratis te downloaden en zit een 3d viewer bij, gewoon een podium bouwen in 3d visual, dan spotjes invoegen in virtual controller, en deze de 3d visual op je juiste plaats slepen. En dan terug in virtual controller iets programmeren en kun je live zien in 3d visual.
    Niet super precies, maar geeft al een mooi beeld

    vb:
    daslight


    real life
    Last edited by pjadskop productions; 12-01-12, 17:42.
    Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

    Comment

    • kenx
      • Mar 2009
      • 59

      #3
      Mijn favoriet blijft nog steeds GrandMA 3D. Dit is wel een pak minder gebruiksvriendelijk dan daslight, maar de resultaten zijn veel mooier en gedetailleerder.

      Indien je dat zou wensen wil ik je wel op weg helpen via msn, pm me maar als je geïnteresseerd bent ;-)

      Groetjes

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        Lighting software fot Windows and MacOS


        Ze kosten allemaal veel tijd om te proggen, maar hier heb ik (als geluidsman zijnde) toch een boel lol van gehad wat licht betreft, maar er zit wel redelijk veel hoofdrekenwerk aan vast (dingen precies spiegelen enzo).


        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        Working...