Podium bouwen? Norm-ontwerp

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

    Podium bouwen? Norm-ontwerp

    Podiums en podiumdaken?
    Hoe? waar? waarom? waarmee? wie? wat wel? wat niet?

    Bij het NEN in Delft heeft een werkgroep met mensen uit onze eigen sector samen met Bouw- en Woning Toezichtmensen* een eerste stap gezet om op dit soort vragen maar eens antwoorden te gaan geven.
    *) Sommige daarvan krijgen van mij dus regelmatig een onterechte veeg uit de pan!
    Aan deze paar personen en gemeentes - die de uitzondering vormen - dus mijn oprechte verontschuldigingen.
    Maar naar die andere pakweg 2000 slik ik niets van mijn kritiek in.

    Op de website van het NEN Ontw. NPR 8020-50: Evenementen - Podiumconstructies - Verantwoordelijkheden - NEN
    kun je lezen wat men er daar - eerst maar eens over de onderlinge verantwoordelijkheden - heeft "bekokstoofd".
    Even (gratis) registreren en inloggen en lezen.
    Met wat copieer en plak krijg je de hele ontwerptekst voor die voor-norm op je eigen A4-papier. Voor mij is dat pas echt leesbaar.
    Kost ook wat meer tijd, (digibeet als ik in pakweg 20 minuten) maar veel minder geld dan het groene papier bij NEN te bestellen.

    EN.....
    je kunt ook op- of aanmerkingen maken. Zoals bij elke norm, richtlijn, of Wet... Al is het (laten) aanpassen van die laatste "iets omslachtiger".
    Op die link kun je direct jouw eigen kritiek (en verbetering-suggesties) plaatsen.
    Géén giga-bureaucratie traject! Top.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • MennoSWP
    • Apr 2011
    • 103

    #2
    Ik ben wel benieuwd naar deze norm, gezien ik ook regelmatig (nota bene in Delft) "geïmproviseerde" podia neerzet. Echter hij doet het niet meer? Ook heb ik gehoord dat men bezig is de regelgeving m.b.t. evenementen in Delft onder de loep te nemen, heeft deze werkgroep hier ook mee te maken?

    Comment

    • rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

      #3
      Naar ik gehoord heb zaten er maar twee mensen van een B&WT bij.
      En voorzover ik weet 1 uit Amsterdam en niet iemand uit Delft.
      Maar dat men bij de Ver. van NL Gemeentes weet dat de klepel ergens door de klok rammelt dat zal best.
      Dat er niet meer als ontwerp op staat komt omdat dit altijd maar een beperkte periode is.
      Inmiddels is ie (tegen betaling uiteraard) bij NEN te bestellen. Voor een bedrag van pakweg twee of drie scaffclamps....
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

      Comment

      Working...