Sketchup in WYG

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

    Sketchup in WYG

    ik heb even een vraag ik probeer al een paar keer een dwg te importeren die ik gemaakt heb ik Sketchup en wil importeren in WYSIWYG. Het probleem is dat de tekening te " groot" is, ik kan niet maximaal uitzoomen dus ik zie mijn object niet helemaal (lees het is snowworld Landgraaf)

    Maar het moet toch op een of andere manier mogelijk zijn dit te importeren in wyg ?

    Reacties zijn welkom!

    Erc
  • patrickbel
    • Mar 2009
    • 16

    #2
    jij hebt mss in verkeerde afmetingen geimporteerd.
    1 unit is 1cm of 1m of 1mm da moet je instellen, hangt er natuurlijk vanaf hoe jij exporteert vanuit sketchup, en je kan trouwens .skp files in een keer importeren.

    Ben zeker dat landgraaf in de wysiwyg omgeving past

    Comment

    • NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

      #3
      Originally posted by patrickbel
      jij hebt mss in verkeerde afmetingen geimporteerd.
      1 unit is 1cm of 1m of 1mm da moet je instellen, hangt er natuurlijk vanaf hoe jij exporteert vanuit sketchup, en je kan trouwens .skp files in een keer importeren.

      Ben zeker dat landgraaf in de wysiwyg omgeving past
      Ik heb idd de .skp nu geimporteerd maar het uitzoomen blijft nog ff een issue, ga zo nog ff verder stoeien. Maar jij bent er zo zeker van.......lees ik tussen de regels door dat je het al eens geprobeerd hebt dan ?

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Je gebruikt zeker niet R24 of hoger, anders had je de rulers wel aangezet en gezien dat de afmetingen inderdaad totaal niet klopten zoals je ze hebt geimporteerd. Uiteraard past Snowworld in WYSIWYG, een compleet Olympische stadium past ook ruim.

        De meest recente versies van WYSIWYG (R24, R25) hebben sterk verbeterde import-mogelijkheden. Onder andere rechtstreeks Sketchup importeren (op een GOEDE manier, in R22 ging dat nog wel eens goed mis).

        Dus, welke versie gebruik je?
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

          #5
          Ik werk nu met R25.

          In wireframe gaat het allemaal goed, alleen de shaded heeft problemen. Ik kan ook nergens vinden waar ik de scaling zou moeten kunnen aanpassen. Dat het moet gaan weet ik, maar nu nog hoe. Normaal test ik fixtures in wyg en gebruik ik de import opties niet, vandaar dat ik even niet weet waar ik moet zoeken.

          Comment

          • JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

            #6
            Originally posted by NiTRO
            Ik werk nu met R25.

            In wireframe gaat het allemaal goed, alleen de shaded heeft problemen. Ik kan ook nergens vinden waar ik de scaling zou moeten kunnen aanpassen. Dat het moet gaan weet ik, maar nu nog hoe.
            Bij het importeren van DWG kun je o.a. scaling opgeven (units eigenlijk). Bij Sketchup weet ik het niet uit m'n hoofd. Anders even in Sketchup zelf doen vantevoren.

            Hoezo geeft de shaded view problemen? Je bent niet echt duidelijk wat nou het probleem is. Zie je alles in de wireframe-mode wel correct? Heb je de maten gecheckt met behulp van de rulers? Heb je al eens een camera geplaatst om navigatie in je shaded view makkelijker te maken?

            In je shaded view kun je sowieso makkelijker navigeren met CTRL + slepen voor pannen van je camera. Uitzoomen heeft geen zin als je dicht op een object staat.
            Creating shows beyond Imagination

            Comment

            • NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

              #7
              met CTRL-slepen lukt het al wat beter. Het probleem is dat ik het hele gebouw wel zie in de wireframe layout maar ik krijg geen totale zoom out in de shaded view. Dus in shaded kan ik niet zover uitzoomen zodat ik het hele gebouw kan zien.

              Comment

              • NiTRO
                • Sep 2002
                • 677

                #8
                ok de functie was dus CTRL-Scroll, nu krijg ik hem dus helemaal uit gezoomed.....thnks voor de hulp

                Comment

                Working...