Pinkpop tent tijdelijk ontruimd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

    Pinkpop tent tijdelijk ontruimd

    Afgelopen zondag is een tent op het Pinkpop terrein tijdelijk ontruimd geweest, daar er 'waterzakken' ontstaan waren.

    Bron: 3FM Headlines en Tent op Pinkpop ontruimd om regenwater - Kunst - de Volkskrant

    Ik denk verstandige keus, zo'n tent zal ook wel een maximale last hebben qua regen?
  • kenx
    • Mar 2009
    • 59

    #2
    Better safe than sorry...

    Comment

    • Copains Deluxe
      • Dec 2009
      • 293

      #3
      Inderdaad beter zo iets dan een hele tent die bezwijkt ! En met alle gevolgen van dien !
      Knallen maar

      Comment

      • rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

        #4
        Die tent lijkt wat op die van Pohoda vorig jaar.
        Toen was het de wind, met 1 dode als gevolg!
        Maar tenten waarop water kan blijven staan????
        Dan mis ik toch iets aan vakkundigheid bij de tenten-ontwerper/-bouwer.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

        Comment

        • Mark-LED
          • May 2004
          • 822

          #5
          Zijn er foto's van de bewuste tent? Dat speculeert toch makkelijker

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            Originally posted by Mark-LED
            Zijn er foto's van de bewuste tent? Dat speculeert toch makkelijker
            Pinkpop 2010 - 41ste editie - 28 - 29 - 30 mei 2010

            Foto nr 2...
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Da's best een aardig tentje en tussen de toppen kan wel een paar kuub water komen te liggen.
              Wel een beetje ontwerpfoutje lijkt me zo, een tent gebruik je voornamelijk om zekerheid te hebben dat de weersinvloeden je festival niet kunnen verpesten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

                #8
                Op Pohoda 2009 ging zo'n tent de lucht in vanwege een (extreme?) onweersbui.

                Was er op Pinkpop sprake van extreem zware neerslag?
                Dan heb ik dat gemist, want die berichten hoorde ik alleen uit Midden Europa (Czechie, Polen enz).
                Wat heb je aan een tent als die niet kan doen waarvoor hij is neergezet?
                Inmiddels delen 2 man de conclusie: 'ontwerp-fout'.
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                Comment

                • Roeltej
                  • May 2001
                  • 761

                  #9
                  Extreem zwaar niet, gewoon een Hollandse regenbui, ik weet niet of ik op dat moment buiten liep of nog in mn eigen tentje lag, maar nooit echt gevoel gehad dat het echt hard regende.
                  Vitality Show

                  Comment

                  • BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

                    #10
                    Zou het ook niet zo kunnen zijn dat de tent te "slap" is opgebouwd, waardoor het mogelijk was dat er water op kwam te staan?
                    Zelf heb ik er geen kaas van gegeten, dus misschien kraam ik wel onzin uit?

                    Comment

                    • rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

                      #11
                      Dat is zeker geen onzin....
                      'Solar eclipse' in Antalya Turkije (2006) was zo'n 'mooi' (?) voorbeeld.
                      En ik heb er heel wat meer gezien in de loop der jaren,
                      waar het vooral hopen en bidden was, dat een bui vooral langs zou waaien.
                      de andere kant van het verhaal is dat de juiste aanspankracht
                      in de handleidingen (w-t-f?) van nogal wat fabrikanten gewoon ontbreekt.
                      Dan ligt alles in de handen van een kundige en ervaren 'tentmeester'.
                      (en die zijn vaak niet het goedkoopste ..........................,
                      en dus kun je de rest wel raden?)
                      "er mist iets aan vakkundigheid bij de tent-ontwerper of de tent-bouwer".
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Klopt, maar dan nog : massa is traag, dus voordat de eerste regendruppel eraf gelopen is is de 2e regendruppel al weer op het zeil. De impulskracht van de druppels doet dan de rest.
                        Vandaar dat er een afschot (helling) van 2cm per meter vereist wordt , om de nederlandse buien te kunnen verwerken. Dit is statisch, dus met een bitumen dak. Een tentzeil zal altijd iets inveren, en verliest daarmee zijn afschot > zwembadje is geboren.

                        Ooit is er in Amerika een hal ingestort, die in het midden iets bol stond, waardoor het hemelwater altijd naar de zijkanten zou kunnen. Totdat : u raadt het al : er te veel water op kwam, de bolling inveerde en hol werd, en zijn eigen zwembadje vormde, dat dus steeds dieper werd.......

                        Comment

                        • rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

                          #13
                          Mac,

                          ik kan je uit een droom helpen.
                          Niet alleen in Amerika hoor.
                          In ons land storten per jaar gemiddeld 20 platte daken in door 'regen of sneeuw'
                          (correctie: in70% van de gevallen door rekenfouten van constructeurs, de rest door fouten van aannemers =knoeiwerk in uitvoering of beheerders = verstopte afvoeren!
                          Nog nooit écht door regen of sneeuw - ook niet de Hartman hallen bij jou om de hoek.....)
                          Meestal stallen of loodsen, maar af en toe een media-genieke
                          zoals de Ikea in Amsterdam een aantal jaren geleden.
                          De opslagloods van de Stopera een halve kilometer verder stortte toen ook deels in....
                          maar ja = een opslagloods, dus - who cares?

                          En tenten moeten op regenafschot zijn ontworpen en opgebouwd!
                          Want wind+water ?
                          Sinds het debacle met de Erasmusbrug weten we dat dat in Nederland tegelijk kan optreden....
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            Klopt, het ging mij om het principe van de inklappende afschothoek...
                            Sommige constructeurs maken het wel erg bont, ondanks de technische mogelijkheden... Maar dat was niet mijn punt dat ik wilde maken...

                            Comment

                            • Pyro-Brad
                              • Jun 2009
                              • 14

                              #15
                              Ik denk dat de tent niet helemaal 100% goed was opgezet. Want die tent staat daar al jaren zover ik weet.
                              Nooit iets over gehoord dus...
                              Woon zelf in Landgraaf

                              off-topic:
                              Was het vuurwerk goed op het einde?

                              Comment

                              Working...