auto-lift

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

    auto-lift

    Voor de voorstelling van een nieuwe wagen zijn we op zoek naar een liftsysteem om een wagen op te tillen zodat hij als het ware uit het podium opstijgt.We vinden maar geen oplossing.Iemand een idee?
    Westvlaanderen/Belgie
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

    #2
    Originally posted by flurk
    Voor de voorstelling van een nieuwe wagen zijn we op zoek naar een liftsysteem om een wagen op te tillen zodat hij als het ware uit het podium opstijgt.We vinden maar geen oplossing.Iemand een idee?
    Westvlaanderen/Belgie
    @flurk
    Misschien een verrijdbare schaarlift? weet niet of ze er in deze categorie zijn. Heb het wel eens gezien dat een auto werd gerigged in een trusskooi.
    Was geen standaard truss en met elektro takels.

    Comment

    • s142918
      • Apr 2006
      • 111

      #3

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #4
        Hydraulische schaartafels zou kunnen, het probleem echter met hydrauliek is dat je eigenlijk zonder -dure- electronica nerver nooit synchroom omhoog en omlaag kan gaan als je meer dan één tafel gebruikt....

        Want in de ene tafel is de olie nét even dunner dan in de andere, en dus zakt of daalt deze sneller, en dat wil je niet he ?!

        Je zou kunnen kijken of je tweedehands een garage "brug" kan kopen, die heb je ook zonder kolommen aan de zijkanten, en dat is denk ik precies wat je nodig hebt!


        [edit]

        Die spiralift is dus dé oplossing voor het probleem van wat ik zojuist aangaf
        Last edited by beyma; 26-02-07, 19:04.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • flurk
          • May 2003
          • 409

          #5
          Eigenlijk hadden we meer gedacht vaan het systeem wat gebruikt wordt in garages.Alleen wordt dit enkel verkocht.

          Weet iemand waar dit kan gehuurd worden.Liefst in Belgie

          Comment

          • beyma
            • Oct 2002
            • 1614

            #6
            Je wilt dus toch gaan voor schaartafel(s) ?!

            Probeer er dan één grote te krijgen, want met vier kleine (1x2 meter) krijg je dus de problemen die ik in mijn eerste reply al beschreef !!!!!
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

            Comment

            • Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

              #7
              poe., en dan gaan huren.. geloof nooit dat dit je gaat lukken, heb ze alleen nog in de verkoop gezien..

              heeft bv. stageco geen oplossing hiervoor??
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

              Comment

              • soundcheckfrits
                • Jan 2005
                • 455

                #8
                Meende dat spijkerman podia's die dingen hadden, (weet het absoluut niet zeker) kan het ookniet vinden op hun site..
                Heb ooit keer klus gehad,dat ze een dj-booth hadden gemaakt met 2 van die liften
                de groeten SCF

                Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

                Comment

                • jadjong
                  • Oct 2003
                  • 654

                  #9
                  Bel Purple eens, die hadden voor de tour van Di-rect een drumriser die +/- 2 meter kon stijgen. Ik heb alleen geen idee van de draagkracht van zo'n bouwsel.

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    Zal wel aan mij liggen, maar als ik de vraag zo lees dan denk ik direct: ff stageco bellen!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

                      #11
                      Er zijn inmiddels genoeg bedrijven genoemd..
                      en mijn conclusie is dus dat er niet al te serieus naar gezocht is.
                      En dan vind je natuurlijk ook geen oplossing.

                      .... Makkelijk he zo'n forum.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                      Comment

                      • flurk
                        • May 2003
                        • 409

                        #12
                        "Makkelijk he zo'n forum".
                        We zijn reeds 2 weken met 2 personen aan het zoeken.De enige oplossing tot nog toe was inderdaard Stageco.Alleen kost dit een slordige 8000€.
                        Waarvoor dient het forum eigenlijk als je dit soort vragen niet meer kan stellen??

                        Comment

                        • Klankbeeld
                          • Feb 2007
                          • 2

                          #13
                          Ik weet dat ze bij de firma Globe Show Center een 3 tal van deze liftjes hebben.
                          Wat de prijs juist is weet ik niet, maar denk wel goedkoper dan bij stageco.

                          Comment

                          • ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

                            #14
                            Waarvoor dient het forum eigenlijk als je dit soort vragen niet meer kan stellen??
                            Je mag ze wel stellen, maar vermeld er dan ook even bij dat je zoekt naar een oplossing binnen een bepaald budget en welke mogeljikheden je al onderzocht hebt en om welke moverende redenen ze zijn afgevallen of nog in de koelkast staan...

                            Het forum is niet de juiste plaats voor het vinden van de meest scherpe aanbieding, sterker nog, gebruikers onder elkaar zou het sieren als ze de handel naar een lager plan lieten gaan. Dat ze dat doen blijkt ook wel uit de reacties die je krijgt, anders was de reactie louter en alleen geweest: bij mij kan je ze huren, kost je zoveel...

                            in je openingsbericht stel je dat je maar geen oplossing kunt vinden, mag ik dit vertalen: je kunt maar geen budget vinden!

                            Comment

                            • DidierB
                              • May 2003
                              • 337

                              #15
                              Bij Allstage hebben ze ook zulke systemen, even daarheen bellen?

                              (Maar ja, Allstage is nu ook van Stageco geworden, dus of het verschil uitmaakt van naar hen te bellen als je Stageco reeds geprobeerd hebt weet ik niet...)


                              Groeten,

                              Beghin Didier
                              Ampli bvba

                              Comment

                              Working...