LV takels met DC aansturen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MennoSWP
    • Apr 2011
    • 103

    LV takels met DC aansturen

    Goedemiddag,

    Voor onze lodestar CM Low Voltage (LV) takels zijn we aan het kijken voor een nieuwe controller, de meeste controllers op de markt zijn echter DC, is het makkelijk om dit "om te bouwen" of is dat niet veilig/aan te raden/ te moeilijk? Ik zoek een 4 kanaals controller.
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    LV is dat 28 volt drie fasen wisselspanning?
    Als de controller alleen aan/uit up/down is, kun je (solidstate-)relais gebruiken lijkt me. Die kunnen wisselstroom schakelen en aangestuurd worden met DC.
    Controller? Lijkt een toestel wat veel meer kan als dat ik hier noem.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • MennoSWP
      • Apr 2011
      • 103

      #3
      Originally posted by speakertech
      LV is dat 28 volt drie fasen wisselspanning?
      Als de controller alleen aan/uit up/down is, kun je (solidstate-)relais gebruiken lijkt me. Die kunnen wisselstroom schakelen en aangestuurd worden met DC.
      Controller? Lijkt een toestel wat veel meer kan als dat ik hier noem.
      Er zat dus een home-made controller bij, wat niet veel meer was dan twee schakelaars en een paar draadjes. Volgens mij kun je zelfs de takel besturen door de draadjes van de controller kabel tegen elkaar aan te houden, vandaar dat ik er liever niet al te veel aan uit wil geven... De goedkoopste die ik kon vinden was 1100,- voor een 19 inch 4-kanaals (wil het liefste wel 19 inch 4 kanaals en geen pickle).

      Comment

      Working...