ChainMaster ervaringen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CyberNBD
    • Aug 2000
    • 1318

    ChainMaster ervaringen

    Lodestar, Verlinde en Prolyft zijn in Nederland redelijk vanzelfsprekend de merken als het gaat om electrotakels, maar in mijn zoek- en vergelijkingstocht neig ik toch naar de aankoop van ChainMasters vanwege de compacte bouw en het lage gewicht. Iemand ervaringen met deze laatste? O.a. in Duitsland zijn ze (en afgeleiden als liftket, movecat etc.) redelijk populair maar wellicht dat er hier mensen zijn met minder goede ervaringen.

    Verlinde SM-series altijd graag mee gewerkt maar de SR's zijn een regelrechte ramp qua betrouwbaarheid, dus die vallen voor mij sowieso af. Blijven Lodestar en Prolyft over. Opzich niks op aan te merken, maar met een gewicht van 52 kg zonder ketting is een Lodestar bijvoorbeeld wel bijna dubbel zo zwaar als een ChainMaster.

    Inhuurbaarheid is wat mij betreft van wat minder belang. Ik koop er voldoende om de meeste eigen producties mee te draaien en als er ingehuurd moet worden is er altijd wel te splitsen naar meerdere area's /constructies.
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Ik heb voor mijn line-array Prolyft takels, ben daar erg tevreden over.
    Gewicht van een tons takel is 35kg, mooiste eraan vind ik wel de geruisloze loop, je hoort ze nauwelijks.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Regelmatig met zowel LodeStar als Chainmaster gewerkt. De Chainmasters zijn wat mij betreft handelbaarder. Ik weet niet of ze lichter zijn, maar ze zouden mijn persoonlijke voorkeur hebben. Wel iets meer geluid dan een Lodestar, maarja... is dat erg?

      Qua inhuur: Rentall heeft Chain Master (en Lodestar) takels in het assortiment.

      Overigens: in Nederland mag je Cyberhoist ook wel in het rijtje noemen. Zal wel een tikje duurder zijn denk ik, maar puur Nederlands takeltje natuurlijk!
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      Working...