vraag vmb statief T064

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djkevinkd
    • Jul 2007
    • 34

    vraag vmb statief T064

    Hey iedereen


    ik heb onlangs 2 vmb statieven aangeschaft (t064) max 125kg

    Maar ik versta de uitvouw/ invouw volgorde niet goed.

    Het zou logisch zijn dan bij het hijsen de hoogste pilaar eerst naar boven gaat en nadien
    pas de 2de en zo de 3. Maar vanzodra ik gijs begint de laatste pilaar plots omhoog te gaan
    en vervolgens dan weer de bovenste.

    Ik veronderstel dat de clip beveiligen niet correct sluiten in ingevouwen toestand zodat de volgorde bij het
    gijs correct zou verlopen ( eerst bovenste klip uitrekken zodat de bovenste pilaar eerst gaat).

    Vervolgens gebeuren soms rare dingen bij het laten zakken van een truss brug.
    De ondersta pilaar laat je uiteraard eerst zakken en dan plots wilt deze niet meer verder zakken.
    Ik neem dan de 2 pilaar en plots zakt de 2de pilaar volledig naar beneden. (niet de brug constructie)

    Het zit opnieuw ergens mis met die volgorde van in en uitvouwen van die pilaren.

    Iemand raad of herkent dit probleem ?
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    #2
    klinkt als een kabel die niet lekker meeloopt, wanneer is hij voor het laatst nagekeken/gesmeerd en gekeurd?

    Comment

    • Gitarist 62
      • May 2006
      • 278

      #3
      De term 'gijs' zal wel Vlaams zijn? Ik neem aan dat je bedoelt dat je aan het omhoog lieren bent. Ik houd de onderste delen vast in de schroefklem zolang de binnenste buis nog niet geheel is opgelierd. Je bent dan zeker dat beide statieven op het zelfde gat zijn gezekerd. Vervolgens zet je de binenste buis vast met de klem en maak je de volgende buis los. en idem met de derde.Laten zakken in de omgekeerde volgorde. Als een buis niet wil zakken is of de belasting te laag of moet hij nagekeken of gesmeerd worden (zie opmerking Podium verhuur hierboven)
      ~Clearsound~

      Comment

      • djkevinkd
        • Jul 2007
        • 34

        #4
        Awel dit probeer ik ook te doen maar aangezien deze statief geloof ik 4 x uit schuift.
        kun je niet alle 3 andere schroefklem tegelijk tegen houden.

        Comment

        • djkevinkd
          • Jul 2007
          • 34

          #5
          Deze statief is nieuw van in oktober 2013 met keuring uiteraard geleverd.

          Comment

          • Carl
            • Nov 2000
            • 907

            #6
            Volgens mij kun je prima alleen de klem van de bovenste buis losdraaien, deze omhoog draaien, als hij op maximaal is, de klem vast, dan de volgende klem los, draaien, klem vast, volgende los, etc, etc......
            Gewoon niet alles tegelijk los, maar één voor één.
            Is ook logischer, want met transport zitten toch ook alle klemmen vast en de kabel gespannen????

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              Wanneer nieuwe gear niet lekker werkt,
              lijkt mij je leverancier de eerst aangewezene
              om je vragen aan te stellen.
              Hij kan je het juiste gebruik als geen ander uitleggen
              en bij eventuele gebreken zorgen dat je een nieuw
              statief krijgt.
              Normaliter heb je toch garantie?

              grtz

              Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • djkevinkd
                • Jul 2007
                • 34

                #8
                Als deze in geplooid is voor transport zitten niet alle klemmen vast.
                Het lijkt alsof de klem die in het gat zou moeten vallen er in ingevouwen toestand niet volledig in geraakt.
                Enkel als het deel volledig uit het andere deel is en dus een hol gat krijgt dan pas schiet de klem vast.
                Vandaar ergens de uitvouw volgorde volgens mij niet klopt.

                Comment

                • djkevinkd
                  • Jul 2007
                  • 34

                  #9
                  idd meest logische maar als je dit bij beide statieven voor hebt lijkt me dit wat raar.


                  Vervolgens komen ze uit duitseland .... men duits is nihil ... begin zulke statieven ma eens terug te sturen ...
                  voor het zelfde geld ligt het probleem bij mij... maar uiteindelijk kan ik zelf niet veel verkeerd doen dan alleen maar de
                  klemmen open te doen en omhoog en naar beneden draaien e.

                  Comment

                  • rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

                    #10
                    Paar dingen:
                    met statieven ben je niet aan het hijsen, maar aan het heffen. Zo staat in de NL- en B-normen te lezen.
                    VMB is een Spaans merk.
                    [[En mijn ervaring met Spaanse merken loopt uiteen van OK tot regelrechte troep,
                    waar menige Chinese Copieer Clojo zich nog voor zou schamen.
                    VMB statieven zijn zeker een pak beter dan wat ze als 'trussen' (=brandhout!) leveren.
                    Maar ook Seat, Opel, Toyota en Ford maken wel een "wat rottig modelletje"]]
                    Bij alles wat er in Europa aan werktuigen wordt geleverd is er de Wettelijke eis
                    van een HANDLEIDING IN DE TAAL VAN DE GEBRUIKER.
                    En in een handleiding hoort een onderhouds- en inspectie gedeelte, en een "trouble-shoot" lijst.
                    Dat je ze uit D hebt laten komen brengt mogelijk het probleem mee van een "Gebrauchsanleitung" (ofzo) in alleen het Duits.

                    De opmerking van Nescio01 zegt genoeg: Garantie.
                    Echter in dit geval lijkt het vooral "Goeiekoop = Duurkoop" vanwege een taalprobleem.

                    Van alle 10-tallen typen van de dozijnen aan merken die tegenwoordig op de markt zijn
                    weet ik echt niet alle details, maar dat er iets mee is is lijkt me IDD zeer waarschijnlijk.

                    Ik zou zeggen: Ga niet gokken met de veiligheid!
                    Bijt diep in het stof (en in de eigen geldbuidel) - en ga naar een VMB-leverancier in de buurt
                    die bereid is om jouw probleem =tegen betaling= te verhelpen.
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                    Comment

                    Working...