twee gewonden

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

    twee gewonden

    twee gewonden bij val van luidspreker in zwembad in Tilburg.

    Nieuws via twitter
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #2



    Welkom gast | inloggen | registreren | adverteren | mobiel | tip de redactie
    Twitter Google+ Facebook Hyves Flickr Youtube RSS
    Luidsprekerbox valt in zwembad Reeshof Tilburg, baby zwaargewond

    Laatst gewijzigd: dinsdag 1 november 2011 - 18:00 | Auteur: Hessel Rippe
    TILBURG - Bij een ongeval in zwembad Reeshof in Tilburg zijn een moeder en haar vijf maanden oude baby gewond geraakt toen een luidsprekerbox uit het plafond in het peuterbadje viel. Dat laat de politie dinsdagmiddag weten. De baby is zwaargewond geraakt. De moeder raakte gewond aan haar hoofd, maar kon in ieder geval nog lopen.
    Er kwamen zeker vijf ambulances en een traumahelikopter naar het zwembad na het ongeluk. Volgens een ooggetuige ontstond er direct na het vallen van de luidspreker een panieksituatie en vluchtten alle bezoekers het zwembad uit.

    De politie laat weten dat de luidspreker in het peuterbadje op een moeder en een baby van vijf maanden is gevallen. Volgens iemand op Twitter was er veel bloed te zien.

    Traumahelikopter
    Het kind is inmiddels met een traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Mensen die in het zwembad waren op het moment van het ongeluk, kunnen vanavond naar het zwembad bellen voor meer informatie.

    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    • salsa
      • Jan 2007
      • 1315

      #3
      Verschrikkelijk nieuws!!

      Zal de installateur toch wel even heel onrustig zitten na het lezen van dit bericht..
      Had hij toch maar die speaker met een safety vast gezet, zeker in zo'n vochtige omgeving....

      Was erg..

      Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

      Comment

      • Lynx
        • Nov 2010
        • 94

        #4
        De meeste inbouw speakers hebben geen safety.

        Helaas kom ik het vaker tegen dat het gat waar de speaker in moet te groot gezaagd is of dat er een te zware speaker in een glaswol plafond plaatje hangt zonder daarboven een houten plaatje.

        Helaas is het nu te onduidelijk om wat voor speaker het gaat, waar die op of in hing en hoe oud het pand is.
        In de entertainment brache moeten we allemaal aan de safety's maar ik denk dat er in Nederland veel panden zijn waar je niet wilt weten wat er boven je hoofd hangt en hoe.

        Hopelijk gaat het goed met mams en de kleine.

        Comment

        • Superfly
          • Sep 2008
          • 86

          #5
          Volgens Fok.nl gaat het om boxen van 80 cm hoog.

          ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Een vijf maanden oude baby is zwaargewond geraakt toen in een zwembad in Tilburg enkele speakers van het plafond naar beneden kwamen.
          Het kind is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis gebracht.
          De moeder van de baby is met een hoofdwond per ambulance naar een ziekenhuis vervoerd, zegt een politiewoordvoerder.

          Het incident vond omstreeks 17.00 uur plaats in zwembad Reeshof.
          De geluidsboxen zijn volgens de woordvoerder ongeveer tachtig centimeter hoog en waren met een beugel aan elkaar verbonden.
          De boxen vielen met beugel en al door nog onbekende oorzaak op de vrouw en de baby.
          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          lijkt op van die 100 volt kolom speakers, maar het is nog wachten op de definitieve melding.

          Hopen dat het goed gaat met moeder en kind.

          Marcel.
          Make My day, Blow your Amp

          Comment

          • Disco Service Apeldoorn
            • Nov 2000
            • 299

            #6
            voor de mede forummers NU op de site

            Het item zit in RTL 4 nieuws van 01-11 23.30 uur

            Comment

            • Rieske
              • Aug 2002
              • 544

              #7
              Altijd vreselijk wanneer het om kinderen gaat. Niet voor te stellen hoe heftig dit moet zijn geweest.
              Life is what you make it

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8

                "Volgens een toezichthouder van de provincie zijn scheurtjes in de roestvrijstalen kabels waaraan de luidsprekers hingen waarschijnlijk de oorzaak van het ongeluk in zwembad Reeshof. Door de vochtige lucht bij het zwembad zijn de haarscheurtjes ontstaan."

                http://www.omroepbrabant.nl/Default....jk gewond.aspx


                ik begrijp inmiddels ook dat er geregeld aan discozwemmen werd gedaan daar
                http://www.sportintilburg.nl/Zwemmen...n/Discozwemmen
                Speel de leukste social, behendigheid en puzzel-spellen met je vrienden gratis op Hyves Games!


                als het boxen zoals rechtsboven op deze foto zijn geweest dan is het al bijna een wonder dat de moeder zelf weg kon lopen. (op andere foto's zijn veel van die kunststof (imitatie?) EV speakers te zien)




                Last edited by showband; 02-11-11, 13:52.
                lekker belangrijk!

                Comment

                • Gitarist 62
                  • May 2006
                  • 278

                  #9
                  Het kindje is overleden lees ik zojuist.
                  ~Clearsound~

                  Comment

                  • johanjpk
                    • May 2006
                    • 10

                    #10
                    Scheurtjes in de RVS kabels... zette mij aan het denken. Chloor kan metalen aantasten, dan moet het wel puur zijn zeg maar. Zwembad, warm verdampen, condenseren... Misschien is het dan geconcentreerder? Ik zat maar wat te denken. Is er hier iemand met scheikundige skills?

                    Comment

                    • DeeBee
                      • Mar 2005
                      • 26

                      #11
                      Originally posted by johanjpk
                      Scheurtjes in de RVS kabels... zette mij aan het denken. Chloor kan metalen aantasten, dan moet het wel puur zijn zeg maar. Zwembad, warm verdampen, condenseren... Misschien is het dan geconcentreerder? Ik zat maar wat te denken. Is er hier iemand met scheikundige skills?
                      Chloor is een héél vervelende v.w.b. corrosie en tast zo ongeveer alle soorten (roestvast)staal aan. Uitzonder zijn de hoog gelegeerde types met nikkel of chroom (bijv Inconel en Hastelloy). of super en/of hyperduplexen. Echter, al die materialen zijn redelijk duur en je moet er om vragen. Is echt niet zo dat je bij de gamma staalkabel uit Hastelloy C22 kan kopen... Ik verwacht zodoende niet dat de speaker aan een draadje heeft gehangen dat chemisch gezien bestand was tegen de omgeving waarin het hing...Helaas zijn huis/tuin/keuken legeringen zoals RVS304 en RVS316 die je bijna overal tegenkomt en wel bij de gamma koopt volkomen kansloos. Ook met een PVC manteltje... Het is overigens niet zo dat bij de verdamping van zwembadwater puur chloorgas vrijkomt (gelukkig maar, redelijk giftig!). Het water is net de truc want chloor en water kan zoutzuur vormen en dát is nou net het goedje wat de problemen veroorzaakt.

                      Ik las het bericht vanmorgen in de krant, het is een enorm triest verhaal. Toont maar aan dat sommige klussen echt niet zo simpel zijn als ze lijken. Sterkte aan de betrokkenen!
                      Last edited by DeeBee; 02-11-11, 14:00.
                      Denk om uw oren: denk groen!

                      Comment

                      • johanjpk
                        • May 2006
                        • 10

                        #12
                        @DeeBee Ik had net mijn leverancier er even over gesproken. Hij gebruikt verzinkt materiaal, het was hem bij wel bekend dat RVS niet gebruikt 'mag' worden.

                        Weet iemand of er iets van een richtlijn voor is?

                        Ik ben blij dat ik niet in de schoenen van de installateur sta, ik zou niet weten wat ik met mezelf aan zou moeten.

                        Comment

                        • DeeBee
                          • Mar 2005
                          • 26

                          #13
                          Originally posted by johanjpk
                          @DeeBee Ik had net mijn leverancier er even over gesproken. Hij gebruikt verzinkt materiaal, het was hem bij wel bekend dat RVS niet gebruikt 'mag' worden.

                          Weet iemand of er iets van een richtlijn voor is?

                          Ik ben blij dat ik niet in de schoenen van de installateur sta, ik zou niet weten wat ik met mezelf aan zou moeten.
                          Je leverancier heeft gelijk, verzinken werkt prima. Het zink wordt dan opgeofferd ter meerdere glorie van RVS. Is een stuk efficiëntere oplossing ook dan allemaal exotische materialen Ik werk zelf in de chemische industrie, zover ik weet zijn er zelfs in onze branche geen regels/richtlijnen voor dus ik veronderstel dat het voor "rigging" ook niet zo is? Hier is het simpel: de gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het selecteren van de juiste materialen. Nu is het wel zo dat een hoop approvals nodig zijn. Als ik een RVS316 ketel neer wil zetten voor zoutzuur in te mengen dan mag dat, maar geloof maar niet dat het de eerste approval review overleefd. Daarnaast is de cultuur en ook wel goed te noemen: weten we het niet, dan zoeken we het uit en niet andersom: dan zal het wel goed komen. Overigens spreek ik nu vanuit de ervaring bij het bedrijf waar ik werk en bedrijven die ik ken. Geloof maar dat er ook in de chemie genoeg beunhazen en rommelaars zitten!
                          Denk om uw oren: denk groen!

                          Comment

                          • speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1696

                            #14
                            Zeer triest om zo te verongelukken.
                            Zou zo'n luidsprekerstel maar aan één kabeltje hangen?
                            Als het er minimaal twee zijn, moeten ze beide gelijktijdig gebroken zijn. Zonee, dan moet het toch iemand opgevallen zijn dat er wat scheef hing!
                            Ik heb ook materialen aan zwembaden geleverd (voor gebruik op de grond), maar ook daar heb ik de ervaring dat weinig bestand is tegen de atmosfeer in een zwembad. Ook roest volgens de eigenaren roestvast staal. Zal dus niet de goede soort zijn.
                            Zal het ooit duidelijk worden wat precies is fout gegaan. Ik denk toch dat dat heel belangrijke informatie is voor installateurs.


                            Speakertech
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                            Comment

                            • Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

                              #15


                              Triest. In en in triest.

                              Comment

                              Working...