Rigging cursussen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

    Rigging cursussen

    Kan iemand mij vertellen waar ik info kan vinden over de Rigging cursussen van 2008?

    kon tot nu toe alleen maar 2007's vinden en daar heb ik nu nou niet zo veel meer aan nou?


    bij mijn weten zag ik nog geen topic hierover dus dan zelf maar 1tje openen!



    Groeten fan 'n gek ut Fryslan
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

    #2
    Is dat de 'standaard' rigging cursus?

    wat zijn de eisen hiervoor ? ( leeftijd.. vca diploma's? zulke zaken?)

    zit die in leek al vol en wat is de prijs van deze cursus?

    komt er trouwens ook veel theorie bij kijken?


    ik probeer mezelf nu nog op t laatste moment zoveel mogelijk duidelijk te krijgen.. misschien dat ik mij nog inschrijf!!!
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

    Comment

    • lampjewortel
      • Nov 2007
      • 36

      #3
      Originally posted by rinus bakker
      het Informatie gat klopt!
      ik loop een forse berg papierwerk achter.
      (maar heb ook een megaberg verzet in de afgelopen weken).
      En de cursusaanvragen vanuit het buitenland rollen als vanzelf binnen...

      Voor Nederland / Belgie staan in 2008 in elk geval deze periodes van de cursus:
      [FONT=Arial]Elementaire Hijstechniek[/FONT]

      [FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]o[/FONT][/FONT][FONT=Arial] maandag 14 jan t/m vrijdag 18 januari 2008, in Leek [/FONT]
      [FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]o[/FONT][/FONT][FONT=Arial] maandag 19 mei t/m vrijdag 23 mei 2008, in Sint-Niklaas (B) [/FONT]
      [FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]o[/FONT][/FONT][FONT=Arial] maandag 16 juni t/m vrijdag 20 juni 2008, in Utrecht [/FONT]
      [FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]o[/FONT][/FONT][FONT=Arial] maandag 15 sep t/m vrijdag 19 september 2008, in Utrecht [/FONT]
      [FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]o[/FONT][/FONT][FONT=Arial] maandag 13 okt t/m vrijdag 17 oktober 2008, in Hasselt (B) [/FONT]
      [FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]o[/FONT][/FONT][FONT=Arial] maandag 17 nov t/m vrijdag 21 november 2008, in Utrecht [/FONT]
      sluit dit ergens nog wat aan op de IAB VBT(A) cursus, of heeft dat dan weer weinig zin.
      Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

      Comment

      • rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

        #4
        De overlap tussen beide is ca. 80%.
        Tenslotte is een staalkabel een staalkabel, een harp een harp en een ketting een ketting.
        In een toneeltoren of een evenementenhal moeten ze echt allebei hetzelfde kunstje doen!
        En een trekroede, een truss (of een stalen dakbint of een betonnen viaductligger...)
        een gelijkmatige last erop blijft een gelijkmatige last, en puntlast een puntlast....

        Tot nu toe heeft iedereen die de EH cursus gedaan heeft zonder problemen het VBT-A examen kunnen doen, ofwel het toelatingsexamen voor de VBT-B.
        Dat waren ca. 25 man denk ik in de afgelopen jaar of drie.

        (en die EH-cursus is ook nog eens goedkoper!)
        ;-)
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

        Comment

        • Ruud_de_Koning
          • Aug 2003
          • 112

          #5
          Docent

          Maar voor dat ietsjepietsje meer komt er dan wel een hele leuke aardige en leerzame docent bij! Die je nog van alles bijbrengt over wet- en regelgeving.


          En niet te vergeten: in de VBT-A zit nog een hoogwerkercertificaat en een een instructie houding&tillen.


          Maar als je al met een hoogwerker zonder stempels kunt rondrijden en je hebt al een goede werkhouding....dan tja....

          ha ha ha ha



          (O ja, dit is weer zo'n tent waar ze niet helpen met tippen...)
          "If you really want to annoy your parents, and you don't want to be a homosexual, you can always go into arts" -Vonnegut-

          Comment

          • deurklink

            #6
            Originally posted by Ruud_de_Koning
            Maar voor dat ietsjepietsje meer komt er dan wel een hele leuke aardige en leerzame docent bij! Die je nog van alles bijbrengt over wet- en regelgeving.


            En niet te vergeten: in de VBT-A zit nog een hoogwerkercertificaat en een een instructie houding&tillen.


            Maar als je al met een hoogwerker zonder stempels kunt rondrijden en je hebt al een goede werkhouding....dan tja....

            ha ha ha ha



            (O ja, dit is weer zo'n tent waar ze niet helpen met tippen...)

            Maar uiteindelijk doe je het voor t-shirt wat vandaag in m'n postvakje lag!

            Comment

            • PeterZwart
              • Jan 2008
              • 402

              #7
              lol?


              waarom nou nooit eens een cusus in de buurt van friesland

              te weinig animo zeker?


              maar zoals ik nog vroeg.. zijn er ook eisen zoals de leeftijd?

              ik ben nog niet meerderjarig(18+).. dus ik weet niet of dit een belemmering is?




              @ Ruud_de_Koning

              met stempels is nog knapper
              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Cursus wordt gegegeven in Leek!!!!!

                Nu weet ik dat Friezen en Groningers niet altijd op even vriendschappelijke voet met elkaar leven, maar doeme..als iets "om de hoek"is, dan is het wel Leek!

                Aanvullend, ik weet heel zeker dat wanneer jij 1-12 andere mensen vindt die in Leeuwarden cursus willen hebben, dat je Rinus zo verkrijgt naar Leeuwarden te komen, als Belgie en Dubaï lukt....

                Meerderjarig zijn is wel rete handig als je aan het werk gaat, kan je proefondervindelijk melden dat een aanzienlijk deel van je werkuren in de avond en nacht zullen vallen. Verder vallen de te verrichten werkzaamheden in de categorie "erg risicovol"

                Niet het soort werk waar je als jeugdige toe in staat wordt geacht.
                Last edited by moderator; 30-01-08, 16:46. Reason: zpelling
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • PeterZwart
                  • Jan 2008
                  • 402

                  #9
                  mja oke mod. maar het gaat mij er puur om of ik die cursus kan doen of niet op 16 jarige leeftijd...
                  Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    Daar zal Rinus je echt zelf even antwoord op moeten geven, niet al zn grappen zijn namelijk geschikt voor <18 jarigen
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • crewpoint
                      • Feb 2004
                      • 82

                      #11
                      18 of nog net niet

                      hoi

                      ik denk dat wel of niet mee doen ff niet speelt dat moet rinus maar zeggen . Je zal dan een van de weinigen zijn die kan zeggen: ik ben 18 en heb al 2 jaar ervaring ondanks dat je voor de wet ( en verzekeraars ) formeel ( tot je 18 de verjaardag ) nog niet handelings bevoegd bent

                      gr willem

                      Comment

                      • rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

                        #12
                        Midden in een afgenomen examen in Durban (ZA)
                        kan ik hierop wel even antwoorden:
                        Leeftijd voor het vergaren van kennis is geen enkele kwestie....
                        voor het toepassen ervan in een werkverband naturlijk wel....
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                        Comment

                        • rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

                          #13
                          En voor wie belangstelling mocht hebben:
                          er zijn weer rigging cursussen in Belgie
                          (in SintNiklaas - dat is ook nog wel bereikbaar voor "Hollanders")
                          een vijf-daagse basiscursus van 19 t/m 23 mei 2008
                          en
                          een twee-daagse praktijkworkshop op 28 en 29 mei 2008
                          zie op de website van LGO Licht Geluid Opleidingen
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                          Comment

                          • PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

                            #14
                            rinus, weet jij toevallig ook of daar ook ergens een overnachting in de buurt mogelijk is of dergelijk?

                            neem aan dat jij ook niet elke dag op en neer vliegt ofwel?
                            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                            Comment

                            • moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

                              #15
                              Die overnachtingslocaties, die noem je een hotel....
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                              Comment

                              Working...