-
29-03-07, 13:47 #11
Jurjen, jij haalt twee dingen door elkaar.
De werkinstructie is wat anders dan wat de lift(takels) moet kunnen.Moderator J&H Licht en Geluid Forums
-
29-03-07, 14:41 #12
Oorspronkelijk geplaatst door jurjen_barel
Ik zou je ten zeerste willen aanraden de de probleemstelling eens grondig te lezen...!
Uit je reactie blijkt duidelijk dat je het probleem NIET begrepen hebt.
Laat het begrijpen van het probleem (zonder daarvoor meteen een oplossing te hebben) de eerste basisregel zijn in het troubleshooten!If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!
-
29-03-07, 14:48 #13
- Ingeschreven
- Mar 2001
- Locatie
- 1
- Posts
- 7.999
we hoeven hier niemand te verdedigen, maar dat de takel een paa mm zakt voordattie omhoog gaat is een irritant trekje.. de besturing zal hiervoor moeten worden aangepast. Maar toen ik de trekkenwandenbesturingen zag schrok ik al een beetje, dus ik verwacht een kleine software fout, omdat ze te lui waren om een hulprelais te montern, oid ( sjonge, weer 12 euro verdiend door een relais uit te sparen..)
ik verwacht in die hitachi's ook zo'n stomme bezuiniging.
-
29-03-07, 14:58 #14
- Ingeschreven
- Feb 2005
- Locatie
- 1
- Posts
- 230
Oorspronkelijk geplaatst door **************
Of ik ooit zo'n soort relais in een motor(sturing) in zou bouwen: NEE, maar ze bestaan wel.
-
29-03-07, 15:15 #15
- Ingeschreven
- Mar 2001
- Locatie
- 1
- Posts
- 7.999
die relais zijn dan wss de oorzaak..
Je moet in een noodstop NOOIT energie toe hoeven voeren om een veilige situatie te creeeren.
Zelfde met een kerncentrale, als die te heet worden smelten de remstavenkabels, die hangen boven de kern, en zakken dus, en dus gaat de centrale plat. Tsjernobyl had deze staven eronderuit laten zakken, en moesten dus met energie teruggeduwd worden. En dat ging niet meer, want dat mechaniekje was door de warmte vervormd.
heb nog wel een vraag, dat bumpje zakken, doettie dat uit zichzelf? of moet je eerst ff op de down-knop drukken??
-
29-03-07, 16:41 #16
- Ingeschreven
- Oct 2004
- Locatie
- 1
- Posts
- 376
Oorspronkelijk geplaatst door **************
je moet ff op de down-knop drukken. hoeft maar heel kort te zijn.
-
29-03-07, 16:57 #17
- Ingeschreven
- Mar 2001
- Locatie
- 1
- Posts
- 7.999
hahahahahahahaha....
idioten.... dit verzin je dus niet. En die takels mogen vanaf heden dus geen CE-keur meer hebben..... Het setten of resetten van een noodstop of veiligheidsstop mag nooit het in beweging zetten van de machine tot gevolg hebben. Letterlijk in de EN60204.
Ja, ho even, ze kunnen die dingen uitgerust hebben met zo'n kutveertje, dat eerst ontspannen moet voordat je m kunt spannen, en dan is t een mechanisch probleem. Principe van de handtakel...voordat je die kunt laten zakken moet je m ff een tikkie omhoog geven.. Zou kunnen..
In plaats van hanger is t dan een klimmer (rinuuuuuus), maar dan wordt-ie sowieso oneigenlijk gebruikt, en is de CE er al helemaal niet op van toepassing.Laatst gewijzigd door Gast1401081; 29-03-07 om 17:05.
-
29-03-07, 20:53 #18
- Ingeschreven
- Mar 2002
- Locatie
- 1
- Posts
- 5.430
Holy F*ck,
dit onderwerp leeft wel zeg.
Je kijkt FF niet .... en BOING (!) een hele rij postings.
Er ontgaan mij inmiddels een hoop details - want van Jeroen heb ik niet begrepen dat er in zijn geval sprake is van een noodstop of veiligehidsstop.
Maar als dat wel zo is (Mac heeft IDD wel vaker zijn verbazing geuit over toepassingen in de besturingstechniek van NL trekkenwanden, en ik heb het ook van anderen vernomen, over besturings-electronica waarvan ik eigenlijk veel te weinig sjoege heb) dan hebben we een volgend voorbeeld van "het is toch allemaal illusie in theater".
Tot en met de CE-markering [dat doet de leverancier / installateur zelf]
en opleveringskeuringen [door de 'adviseur' of 'Het Instituut'].
Kan allemaal in polderland, want de klant snapt er toch niks van - en die kan een mooie berg pleuro's lichter gemaakt worden....
Maar als ik het goed begrepen heb is het onderwerp klimmers zeker NIET van toepassing.
Ik ben - ooit als derde in een rij - door Focus gevraagd een poging te doen om hun Hitachi's om te bouwen tot klimmer.
Me er niet eens aan gewaagd toen ik hoorde wat mijn voorgangers al allemaal hadden zitten te proberen.
En aan veiligheden hadden zitten overbruggen.
Dat van dat veertje komt me trouwens ook bekend in de oren voor.
Maar Hitachi's als klimmer? - No way José!
Het gebruik oneigenlijk = Ja ! Maar da's het probleem voor de klant.
CE ? = natuurlijk NEE! En dat komt alleen maar uit als er doden vallen.
En zelfs dan geven we even een lullig boetetje - en Klaar is Klara!een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
-
29-03-07, 21:40 #19
- Ingeschreven
- Mar 2001
- Locatie
- 1
- Posts
- 7.999
Oorspronkelijk geplaatst door rinus bakker
wil er wel eentje destructief kunnen teste..
De ouwe ABB-takels hadden een soort van startrelais-schietspeolachtige constructie, die bij het onder spanning zetten va de motor de as uit een veilige startkrans trok. Bij het wegvallen van die spanning vloog het ding met een veer weer keihard terug in zn krans, en dus goed op slot.
maar wat die hitach's doen? geen flauw benul..
haha
-
29-03-07, 22:18 #20
Is het niet verstandig om de mensen van Stakebrand even de tijd te geven te anticiperen op de melding?
Wil niets goed praten, maar zeker niemand veroordelen.
Volgens mij doen we er goed aan niet direct bovenop de haverkist te springen, en dan bedoel ik zowel de oude als de jonge bokkenModerator J&H Licht en Geluid Forums