J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 6 van de 8 Eerste ... 2 3 4 5 6 7 8 Laatste

Standaard

Zoek de verschillen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj_bob
    Voordat ik op zoek ging naar een truss-set had ik geen idee wat keuring was (weet ik nu volgens jullie dus nog steeds niet maargoed,), pas nadat die verkoper bij de feedback zei dat ze de set niet meer mogen verkopen omdat hij niet gekeurd was, is dit voor mij gaan spelen...

Alleen: wanneer je niets verkeerd doet, zal de set niet in elkaar zakken
    En je eerste post:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj_bob
    Het goedkoopste setje dat de verkoper voor me kon maken was:
    2x statief K&M 146/1 - LIGHT/SPEAKER STAND: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG
    2x zelf samengestelde trussadapter
    2x 1,5 m Pro-Truss
    Prijs: 2x 300 + 2x100 + 2x135 = €1070,- (dit heb ik er wel voor over)

Is dit een degelijk setje waar ik een paar jaar mee vooruit kan?
    Je hebt in elk geval al iets geleerd mag ik aannemen, speakerstatieven zijn niet voor het bouwen van lichtbruggen. Ze zijn niet "gekeurd" voor dat doel om in jou worden te spreken. Je gaat iets doen met spullen die niet zijn gebouwd voor het doel dat jij voor ogen hebt. Gebeurt er wat, heb je geen poot om op te staan want de handleiding van de fabrikant vertelde jou al dat de statieven voor speakers zijn en niet voor licht(bruggen). Is er verder niks gekeurt bij, in dit geval, K&M alleen getest op het maximale belastbaar gewicht van de speakers die je erop mag zetten.

Verder is het hier al eerder gezegd; Er wordt wat afgelult bij Feedback om maar te verkopen door veel verkopers. Wil hiermee niet zeggen dat er geen goede verkopers tussen kunnen zitten. Ik zie ook regelmatig beschrijvingen in hun krantje staan waarbij ik mijn hoofd even schut (van links naar rechts en terug dan wel te verstaan).

Standaard

Daarom heb ik ook dit setje in gedachten:

2x Fantek T-101 (tweelingbroer van de VMB TE034)
    2x Passende trussadapter
    3x 1m Alutruss

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vasco
    Zoek de verschillen:

En je eerste post:

Je hebt in elk geval al iets geleerd mag ik aannemen, speakerstatieven zijn niet voor het bouwen van lichtbruggen. Ze zijn niet "gekeurd" voor dat doel om in jou worden te spreken. Je gaat iets doen met spullen die niet zijn gebouwd voor het doel dat jij voor ogen hebt. Gebeurt er wat, heb je geen poot om op te staan want de handleiding van de fabrikant vertelde jou al dat de statieven voor speakers zijn en niet voor licht(bruggen). Is er verder niks gekeurt bij, in dit geval, K&M alleen getest op het maximale belastbaar gewicht van de speakers die je erop mag zetten.
    Dan mag jij me vertellen wat het verschil is van de werking van 10 kilo licht dat op het licht / speaker statief hangt of een 10 kilo zware speaker die erop staat.....zijn namelijk beide evenzwaar en de druk wordt bij beide op het statief richting de grond belast........met evenveel kracht.....

Maargoed...bij mij werkt het en ik ben er blij mij voor de middelgrote disco's
    your light !

Ingeschreven
    Mar 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rolandino
    Let wel dat je bij 3X 1M meer knikpunten krijgt waardoor de belasting minder wordt.
    Wat 'the f*ck zijn nu weer "knikpunten"? Knik is een fenomeen dat in op druk belaste constructies onststaat, en waarbij deze zich zijwaarts gaat verplaatsen = uit de as gaat afwijken.
    Bedoel je dat de bovenrand van de betreffende 'truss' zal gaan knikken?
    Hoe kom je erbij dat dit alleen bij de koppelingen van die truss zou geschieden?

Ik bedoel dit niet om te zeuren hoor ik bedoel alleen hiermee dat Hoe meer knikpunten er zijn hoe meer risico je hebt op doorhanging (met name bij zware belastingen)
    Leg dit nu eens uit met een onderbouwing!
    Wat is het risico van "doorhanging"?
    Als je een aansteker koopt is er ook meer risico op brand? Zo iets?
    Als er meer gelopen moet worden is het risico van schoenslijtage ook groter!

Verder zoals ik al eerder aangaf een mooie degelijke set die wel een aantal jaartjes meegaat.
    Met of zonder knikpunten?
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Ingeschreven
    Feb 2005

Standaard

gewoon heel simpel :

Hoe meer koppelingspunten hoe groter de kans dat de truss doorzakt bij zware belastingen.

Liever op 6 meter 2X3 delen ( 1 koppelingspunt ) dan 6X1 delen ( 6 kopelingspunten )

in dit geval van TS ) is er geen zware belasting dus weinig / geen kans op doorhangen van de truss.

ook ben je minder geld kwijt als je 2X 2m neemt dan bv 4X 1M delen

snap eigenlijk niet waarom ik een moderator ( veteran ) moet uitleggen wat ik hiermee bedoel ( heb het even op een hobbiematige manier uitgelegt )

Hoe meer koppelingen er in een constreucie zit hoe meer kans op doorhanging van de truss.

Ik zeg niet dat het hier in dit geval dat geval zou zijn ( of dan moet het wel hele slechte truss zijn )
    Alleen jammer dat Prolyte daar iets anders over zegt:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prolyte Loadcalculator V2
    NB: The amount of truss parts used to make the total span does not affect the outcome of the calculations, for example, there is no difference in allowable loading for 5 x 2m truss or 2 x 5m truss in a total span of 10m.

Forum Rechten