J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 5 van de 8 Eerste 1 2 3 4 5 6 7 8 Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj_bob
    - Niet gekeurd
    Stop nu eens met dat wel/niet gekeurd. Vele hebben jou in dit topic al aangeboden voor een paar 100 euro's te willen komen keuren of de set geschikt is om onder de grond te stoppen bij wijze van spreken. Krijg je bij sommige zelfs een certificaat met krulletters las ik. Keuring zegt geen ene donder want wat is er dan gekeurd. De rubbervoeten tegen doorroesten?
    Laatst gewijzigd door vasco; 22-03-07 om 13:40.

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Regelmatig wordt er over keuring van truss, statieven e.d. gesproken.
    Maar die materialen zijn allemaal voorzien van een wettelijke verplichte CE markering. Anders mogen deze zelfs niet verhandeld worden. De fabrikant beschrijft in de bijbehorende handleiding binnen welke grenzen zijn product veilig kan worden toegepast. Houdt de gebruiker zich daar niet aan is hij zelf verantwoordelijk. Construeert iemand zelf iets is hij daarvoor volledig zelf verantwoordelijk. Bij eventueel ernstig letsel of schade door onjuiste toepassing zal dit zwaar wegen bij het bepalen van de schuldvraag. GvH-E

Standaard

daar heb je wel een punt GVH-e
    bij ons gebeurt er om de zoveel tijd een controle van het materiaal...
    Ok ze zijn aangekocht enzo maar op productie kan een truss wel eens uit je handen vallen of weet ik wat waardoor er blutsen of schuurtjes in kunnen komen... en daarom kan je die om de zoveel tijd mss eens laten controleren...

edit: dit wordt door een externe maatschappij gedaan dus niet door onszelf!
    Hold on a second, relax and listen...

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Ja, dat is juist en bekend. Er staat ongetwijfeld in die handleiding dat beschadigde delen niet meer mogen worden toegepast.
    Over periodieke keuringen: dat is een verhaal appart.
    Dat heb je met hijsmiddelen, verlengkabels en alle verplaatsbare elektrische delen. (NEN4140.) Maar dat is een ander onderwerp.
    Ik wilde aangeven dat bij de de aanschaf van truss enz. naar mijn mening geen extra certificering noodzakelijk is. GvH-E

Standaard

Voordat ik op zoek ging naar een truss-set had ik geen idee wat keuring was (weet ik nu volgens jullie dus nog steeds niet maargoed,), pas nadat die verkoper bij de feedback zei dat ze de set niet meer mogen verkopen omdat hij niet gekeurd was, is dit voor mij gaan spelen...

En naar mijn idee wordt er gekeurd op het maximale draagbare gewicht. (bij de specificaties vind je telkens: gekeurd tot ...KG). of zit er weer eens naast?

Maar wanneer een leverancier een ongekeurde set niet meer mag verkopen omdat hij niet gekeurd is, dan zal de keuring toch niet helemaal voor de show zijn?

Stel: mijn truss-set zakt in elkaar, ik heb niets verkeerd gedaan, hij stond op een vlakke ondergrond, en was niet overbelast. Dan sta ik toch sterker bij de verzekering (of wie dan ook), wanneer de set gekeurd is, dan wanneer hij niet is gekeurd?

Alleen: wanneer je niets verkeerd doet, zal de set niet in elkaar zakken
    Laatst gewijzigd door dj_bob; 23-03-07 om 16:09.

Standaard

Het zou ook kunnen dat showtec gestopt is met het leveren van deze truss set omdat de fabriek ze niet meer maakt.

Tis niet de eerste keer dat erbij Feedback LULverhalen worden verspreid.

( zou ook het eerste produkt zijn van hun dat uit de handel is genomen vanwege geen keuringsmerk )

Dan mogen ze alles wel wat uit China komt verboden maken !

HEt is op zich een goede inzicht om iets te kopen wat gekeurd is maar wat is gekeurd ?

Bij elke statief staat er van de fabriek uit wat de maximale gewichten en hoogtes zijn op de betreffende statief.

daar is hij op getest dus gewoon geodgekeurd voor hij de winkel ingaat.

Dat je keuze valt op FAntek en/of VMB is op zich oook een goede keuze to de ADJ maar je prijs van aankoop schiet dan ook erg omhoog. Als je het geld hebt moet je het gewoon nemen en is zeker voor langere termijn een goede investering.

Maar wist je ook dat je in de volksmond elk jaar ( of om een bepaalde tijd ) je statieven moet laten keuren ????? ( als je hem koopt met een keuringsmerk erop en geen onderhoud eraan pleegt ) heeft deze keuring ook geen effect als er iets zou gebeuren ( dan ben je aansprakelijk wegens achterstallig onderhoud )

De fabrikant kun je never nooit niet aansprakelijk stellen bij een ongeval tenzij er is bewezen dat het om een technisch probleem gaat.

De meeste ongelukken gebeuren door verkeerde berekeningen en verkeerd gebruik van de statief.

Wat voor statief je ook hebt ( van de HEMA of van VMB ) je bent ZELF aansprakelijk voor het gebruik ervan.

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

Het interpreteren van de door een verkoper/fabrikant opgegeven informatie is niet altijd even eenvoudig!

bijvoorbeeld: statief waar op staat 50kg

Wat heb je nu aan die wetenschap?
    Er zijn mensen die concluderen dat je 50 kilo op het statief mag leggen.
    Zijn weer anderen die denken dat bij 51 kilo de zooi naar beneden komt gedonderd
    Nog anderen denken dat het statief 50 kilo weegt

Het leuke is, ze zouden best wel eens allemaal gelijk kunnen hebben!
    Op basis van die info kan je namelijk geen conclusies trekken.

Gegevens waar je wel mee kan rekenen, die wil je weten als gebruiker!
    Kortom: een WLL vermelding

Simpele stelregel: geen WLL/SWL vermelding wil wat mij betreft zeggen: Geen rekengegevens.

Geen gegevens om een bereking op los te laten wil dan weer zeggen: DNQ, wat weer goed engels is voor: Did Not Qualify.
    Om de taalpurusten te vriend te houden wil dat zeggen; niet geschikt om mee te werken.

Om het in riggerstermen uit te drukken: zooi die je aan de kant laat liggen.

Morgen examen zittend veterstrikken met twee handen zonder blindoek, ik houdt jullie op de hoogte van de afloop!

Forum Rechten