Valbeveiliging in hoogwerker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

    Valbeveiliging in hoogwerker

    Over dit onderwerp zijn al voldoende topics geweest waar de pro's en contra's worden besproken.
    Toch wil ik dit filmpje jullie niet onthouden.

    Lid van het Front tegen zijlicht
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

    #2
    krijg nouw wat,

    tjah ookal zat je vast in dat bakkie, een lelijke smakkert maak je toch wel.


    directe link: http://www.flurl.com/featured/Amusem...ident_875.html
    de groeten SCF

    Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

    Comment

    • Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

      #3
      Alle****** en hoe komt het?? gewoon een menselijke inschattingsfout.
      Ben je dan klaar.. maar het geeft dus wel aan dat gordels niet voor niets zijn.
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

      Comment

      • Gerrit Hurkens
        • Dec 2000
        • 252

        #4
        Zow........vast of niet, ziet er naar uit dat die tower vastgezeten heeft en ineens weer los kwam, onverwachts.

        Je zult maar in zo'n stoelje vastzitten en zo'n bakkie in je mik krijgen.
        \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

        Comment

        • SpaceyDeeJ
          • Sep 2001
          • 876

          #5
          Originally posted by Gerrit Hurkens
          Zow........vast of niet, ziet er naar uit dat die tower vastgezeten heeft en ineens weer los kwam, onverwachts.

          Je zult maar in zo'n stoelje vastzitten en zo'n bakkie in je mik krijgen.
          Blijft natuurlijk erg interessant voor een goede discussie met mensen van de Arbo dienst.

          Als de man die zichtbaar uit de bak van de hoogwerker viel, had hij aan de bak blijven hangen.

          In een ander geval, stel dat je op hoogte bezig bent, en je bent geborgt aan de bak van de hoogwerker, hoogwerker valt vervolgens om, maar jij zou je kunnen vastgrijpen aan de stalen bint waar je bezig was, dan sleurt de bak jou mee......

          Ik blijf het overigens te bizar voor worden vinden, niet alleen de video, maar ook dat ik nog op zeer regelmatige basis mensen op een klus tegen kom, die zich niet kleden naar voorschriften terwijl er hoogwerkers op de vloer aan het werk zijn...
          Om maar te zwijgen over de personen die mij voor gek verklaren als ik wel mijn veiligheidskleding gebruik en zij niet...
          cheers,

          DeeJ

          zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

          Comment

          • driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

            #6
            Originally posted by SpaceyDeeJ
            Ik blijf het overigens te bizar voor worden vinden, niet alleen de video, maar ook dat ik nog op zeer regelmatige basis mensen op een klus tegen kom, die zich niet kleden naar voorschriften terwijl er hoogwerkers op de vloer aan het werk zijn...
            Om maar te zwijgen over de personen die mij voor gek verklaren als ik wel mijn veiligheidskleding gebruik en zij niet...
            Met die veiligheidskleding bedoel jij waarschijnlijk een helm?
            Op sommige momenten is het gewoon al te gek om er eentje op te zetten, bijvoorbeeld op die zomerfestivals. Dan is het +25°C en loop je met zo'n zweetpotje op je hoofd. Dan begrijp ik direct dat er heel wat minder mensen dit dragen. (mezelf incluis)

            Uiteindeljk beslist iedeereen over z'n eigen veiligheid. Als iemand beslist om geen helm te dragen, dan is dat zijn beslissing, en dus zijn probleem.
            Als het blijkt dat de werkgever geen help wil/kan leveren, dan is het de werkgever zijn probleem.

            Sommige organisaties zijn al zo ver gevorderd dat ze regels opstelling voor tijdens de opbouw. (in de aard van, helm verplicht, klimpakje verplicht op hoogte, veiligheidsschoenen verplicht,...) Maar controle is er niet echt (behalve op klimpakjes)
            [CENTER] [/CENTER]

            Comment

            • tomv
              • Jun 2003
              • 331

              #7
              Maar bij 25°C gaat niks naar onder vallen dan??

              Ik ben zelf ook niet altijd even veilig bezig, dat geef ik grif toe. Maar iets als veiligheidsschoenen is maar een kleine moeite. Maar bespaart een hoop ellende.
              Maar als ge camion aan het lossen/laden bent en dan loopschoenen aanhebt, daar wordt ik lastig van.

              Maar nu zijn we wel heel off-topic aan het gaan.
              Tom

              Comment

              • G-LiTe
                • Apr 2004
                • 196

                #8
                Het blijft voor veel een lastig gegeven. Ik krijg ook de shivers als ik crew op de werkvloer zie arriveren op 'All Stars' of dergelijke canvas stappertjes.

                Ik blijf mijn hoop vestigen op het feit dat het gewoon een deel van het 'natuurlijke selectie' proces is

                G.
                Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

                Comment

                • driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

                  #9
                  Originally posted by tomv
                  Maar bij 25°C gaat niks naar onder vallen dan??
                  Ik ben zelf ook niet altijd even veilig bezig, dat geef ik grif toe. Maar iets als veiligheidsschoenen is maar een kleine moeite. Maar bespaart een hoop ellende.
                  Maar als ge camion aan het lossen/laden bent en dan loopschoenen aanhebt, daar wordt ik lastig van.
                  Inderdaad, veiligheidsschoenen zijn volgens mij een must. Werken zonder vind ik te gevaarlijk (ik heb het vroeger ook nog gedaan, maar nu niet meer)
                  Ik heb maar één groot probleem bij mijn veiligheidsschoenen, zweetvoeten Die heb ik bij geen enkele andere schoen behalve deze.

                  Originally posted by G-LiTe
                  Het blijft voor veel een lastig gegeven. Ik krijg ook de shivers als ik crew op de werkvloer zie arriveren op 'All Stars' of dergelijke canvas stappertjes.
                  Ik heb al stage-hands en loading dock crew met sandalen gezien

                  Originally posted by G-LiTe
                  Ik blijf mijn hoop vestigen op het feit dat het gewoon een deel van het 'natuurlijke selectie' proces is


                  Verhaaltje:
                  op de eerste dag dat ik veiligheidsschoenen droeg, reed ik bijna met een kar van een 700kg over m'n voet. Die schoen heeft m'n tenen gered.


                  On topic:
                  Wat moeten we dan volgens jullie doen, vasthaken aan hoogtewerker, of aan de truss waaraan je bezig bent? (==> dit kan leuke effecten geven als je je vasthaakt en begint te dalen)
                  [CENTER] [/CENTER]

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    Originally posted by driesmees
                    On topic:
                    Wat moeten we dan volgens jullie doen, vasthaken aan hoogtewerker, of aan de truss waaraan je bezig bent? (==> dit kan leuke effecten geven als je je vasthaakt en begint te dalen)
                    Zie reeds bestaande topics.

                    En verder kan ik zeggen:
                    Als ik op job als crewchief 1 stagehand, crewlid of weet ik veel wat zie rondlopen in sportsloefkes (gympies voor de nederlanders) (of zonder helm als er riggingswerkzaamheden bezig zijn) dan vliegt die buiten.

                    25° of niet, maakt voor mij geen verschil.
                    Degenen die het crewlid aanleverde, mag dan onmiddellijk op zoek naar een andere of op zijn minst naar veiligheidsschoenen.
                    En yup... dat is al gebeurd.
                    Last edited by axs; 07-01-06, 15:19.
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • BlueConfig
                      • Aug 2005
                      • 138

                      #11
                      Hey axs ben volledig akkoord met u. maar er moeter er meer zijn zoals gij want ...

                      Maar ik kan wel volgen bij groter evementen maar wat met kleine evementen die met veel vrijwillegers werken? alleman buiten steken terwijl er hopen werk staat te wachten? hoe lost je dat op?
                      Greets,
                      BLue CoNFiG

                      Comment

                      • rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

                        #12
                        Vrijwilligers die graag hun tenen kwijt raken, bedoel je die soms?
                        Als de opdrachtgever niet in staat is zijn mensen te betalen,
                        en dan ook nog eens geen geld over heeft om ze tenminste een beetje te beschermen....
                        dan moest die klus maar eens een keertje niet doorgaan!

                        Er is heel wat parasitisme en platte geldgraaierigheid in deze business.
                        (Ik noem het gewoon bedrog: "Nee hoor, ik verdien bijna niks op jullie, doe er hoogstens 15% overheen" En dan blijkt later dat er 50-100% overheen gaat!).
                        Kennelijk is het gewoner dat opdrachtgevers liegen dan dat ze de waarheid spreken.

                        Maar er is ook nog zoiets als minachting voor de mensen die voor noppes voor je aan het werk willen!
                        En zulke types zouden maar eens wat minder vaak hun persoonlijke hobbys
                        moeten doordrijven over de rug - benen - voeten - tenen - hoofden van anderen.
                        Last edited by rinus bakker; 07-01-06, 22:42.
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                        Comment

                        • Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

                          #13
                          kan er iemand aub werk van mijn baas overnemen... wel totaal andere tak van sport (keukens) maar van veiligheid heeft hij geen kaas gegeten, die gast is ons nog steeds voor aan et lullen dat werkschoenen niet verplicht zijn...

                          werken in magazijn, rijden heftrucks rond en sjouwen planken en kasten die tot verschillende 10-tallen kilo's kunnen wegen, sommige collega's ook nog eens met grote marmeren keukenbladen... op hun sloffen ...
                          Vitality Show

                          Comment

                          • Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

                            #14
                            Toch zit er aan het veiligheidschoenverhaal ook een keerzijde, wanneer je deze overbelast door bv een laadklep erop te zetten of ermet een vrachtwagen overheen te scheuren (ja, wanneer geberut dat nou zou je zeggen, Ik heb het dus gezien) is het net teen in blik gewordenslijptol beleid dus. lelijke wonden en net goed afgelopen.

                            een enkel ongelukje zeg ik je, heb het al minimaal 100 keer gezien dat het door een veiligheidschoen net goed afloop maar het geeft aan dat het niet helemaal waterdicht is.

                            verder snap ik verhalen als zweetpotje en zweetvoeten best wel. dat is een feit, maar ik begrijp het niet dat dit een reden kan zijn van de veiligheidsmiddelen geen gebruik te maken.

                            kom je bij mij werken, staat het in je contract dat het verplicht is hiervan gebruik te maken. eigenlijk overbodig gezien het feit dat dit via de arbo wetgeving al geregeld is, maar ik neem het nogmaals op.
                            1 keer vergeten mag, 2e keer ook nog wel. derder keer: pak je spullen maar.

                            Ik moet het gedonder niet. alle veiligheidsmiddelen worden iedere maand gecheckt, zonodig gerepareerd of vervangen en ieder jaar gekeurd. voor iedere werknemer of freelancer of bezoeker onder mijn uitnodiging is er anderhalve helm aanwezig zodat er altijd genoeg zijn, veiligheidschoenen zoals door de arbo is vastgesteld ieder half jaar nieuwe (en als ze tussentijds versleten zijn maak ik er ook geen probleem van.

                            En dit hele verhaaltje kost behoorlijk veel geld, maar het is het me allemaal dubbel en dwars waard, maar kom me dan niet op je sandalen tegen, want je gaat echt naar huis om je veiligheidschoenen te halen.
                            zelde met een helm of wat dan ook, ik zorg dat het er is in goede staat. en je gebruikt het. simpel als wat

                            Ik blijf me verwonderen dat hierover altijd nog een discussie bestaat

                            @ Roel: maar je hoeft dit niet te nemen, vaak is weigeren de manier om het op te lossen.
                            vervelend, maar wel de enige manier
                            Last edited by Upgrading your system; 07-01-06, 23:09.
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                            Comment

                            • Roeltej
                              • May 2001
                              • 761

                              #15
                              is het niet zo dat er tegenwoordig geen 'stalen neuzen' meer inzitten, maar gehard karton ofzo, juist om die dingen tegen te gaan ?

                              weigeren in me uppie zal weinig te weeg brengen, heren staan net iets hogerop en denk dat ik dan problemen krijg...
                              andere collegas willen wel dat ze er eens goed naar kijken, anderen weigeren op werkschoenen te lopen en willen hun sportschoentjes en nette kleren aanhouden (wtf doe je dan op werkvloer vraag ik soms af...)

                              heb laatst eens gezocht hoe het precies zat, kon alleen vinden dat het met heftrucks sowieso verplicht was, maar daar hoef ik niet op te rijden, baas schijnt met soort arbo plan te moeten komen waarin alle risico's beschreven zijn en wat ertegen gedaan kan worden, vraag me af hoe dat bij ons zit en hoe dat gecontroleerd kan worden...
                              Vitality Show

                              Comment

                              Working...