Qlimax Gelredome 2004 - licht / rigging

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

    Qlimax Gelredome 2004 - licht / rigging

    Ik verbaas me erover dat er nog niemand over begonnen is,
    was toch een hele grote productie.
    Is er niemand van de forummers betrokken geweest bij opbouw of wezen kijken bij de show?
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

    #2
    Hahaha,

    Had ook wel verwacht dat iemand er over zou beginnen.
    En na wat ik gehoord heb zal jij zeker een leuke discussie in gedachten hebben.
    Eigenwijs is ook wijs

    Hier enkele foto's:






    Leuk detail weer van het zotte idee dat er een (volgens mij) 48 kanalen tafel dient te liggen op zo'n productie. En dat voor 2(4) lijntjes.





    Brandblussers binnen handbereik?




    Comment

    • flurk
      • May 2003
      • 409

      #3
      Ik ben meer geinteresseerd in wat er hangt van klank.Kan het EV zijn?Anderwel mooie set-up.Was dit in Nederland en wat is Qlimax Gelredome?

      Comment

      • Freek Fokker
        • Aug 2003
        • 495

        #4
        Voor zover ik weer hangt op elk Q-Dance feest L'Acoustics.
        Ben er zelf niet geweest, heb wel wat dingen gehoord.
        Regie stond midden in de zaal, lijkt me niet handig op een dance feest.
        Geluid was niet echt hard volgens reviewer @ fok.nl.
        Naar mijn idee hing er vorig jaar veel meer licht. Maar toen hadden ze een levens grote koepel en kilometers LED-tube. Dit jaar wel veel lasers.
        SR20DET

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Onderste foto: aakt daar nou iemand een vrije val, of is het voor mij nog veels te vroeg om dat helder te zien [)]
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • Fritz
            • Oct 2001
            • 621

            #6
            citaat:Geplaatst door flurk

            Anderwel mooie set-up.Was dit in Nederland en wat is Qlimax Gelredome?
            Dit was in het Gelredome (stadion in Nederland, Arnhem) Qlimax is een productie van een grote dance-organisatie

            Comment

            • luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

              #7
              waarom worden dergelijke events niet VOORAF aangekondigd in België? Voor een keer dat ik een weekend vrij was [V]

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                mag ik even opmerken dat ik dit wel EXTREEM mooi vind. []

                (er zullen vast wel allemaal kommentaren mogelijk zijn op vanalles maar ik wil alleen even melden dat ik dit een echt mooi design vind voor een grote zaal. Een geheel en spectaculair enzo. Nou ben ik een bandjesman natuurlijk... [8)])
                lekker belangrijk!

                Comment

                • DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

                  #9
                  citaat:Geplaatst door luc2366

                  waarom worden dergelijke events niet VOORAF aangekondigd in België? Voor een keer dat ik een weekend vrij was [V]
                  Houd gewoon de sites van Q-Dance en ID-T in de gaten, dit soort feesten zijn erg regelmatig hier, in Belgie niet?
                  We're ready to party, are you?

                  Comment

                  • JBL-QSC-DBX
                    • Apr 2003
                    • 381

                    #10
                    Ben er geweest. Kan weinig anders zeggen dan dat het me tegenviel. Zowel qua licht als geluid. (Feest was goed hoor, maar nu effe over de techniek). Geluid was niet echt hard, bij de style van Qlimax toch eigenlijk wel nodig. Licht was matig. Lasers heel mooi maar verlichting door het stadion heen was z**d. Paar blikken patends opengetrokken, paar heads ertussen en dat was het. Er was zelfs nog een patend waarvan wij dachten dat er iets mis mee was, die bleef maar draaien met open shutter, ongeacht wat de rest deed, die wel synchroon liepen.
                    Maar concluderend, waar maken we ons als licht/geluid mensen nou druk om... Ben er ondertussen achter dat het echt bijna niemand een fcuk uitmaakt of die head nou paars of violet is, terwijl daar hier af en toe hele discussies over gevoerd worden. De lasers waren echt imposant, en dan hebben de meeste mensen toch al zoiets van "....wow..." en kan het feest al niet meer kapot. Feest was gewoon goed.
                    Timescape.nl

                    Comment

                    • Lazy
                      • Sep 2003
                      • 294

                      #11
                      citaat:Geplaatst door Freek Fokker


                      Geluid was niet echt hard volgens reviewer @ fok.nl.
                      Hmm die waren dan zeker om half 7 al weg....


                      En over die techniek in het midden van de zaal.. Dat is naar mijn mening op dit soort feesten toch meestal zo??

                      Comment

                      • oversound
                        • Dec 2003
                        • 218

                        #12
                        Feesten van Q dance worden altijd gedaan door Stage Pro kwa geluid. Of te wel er hing zoals gewoonlijk L'Acoustics'.

                        citaat:Onderste foto: aakt daar nou iemand een vrije val, of is het voor mij nog veels te vroeg om dat helder te zien
                        De DJ's kwamen zo naar beneden. Leuke inkomer
                        Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

                        Comment

                        • moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

                          #13
                          Kijk, das wel bijzonder gave entree als dj!

                          Flinke cirkels ook die dara hingen...

                          Mag ik concluderen dat er riggingtechnisch wat haken en ogen aan dit klusje zaten?
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                          Comment

                          • rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

                            #14
                            citaat:Geplaatst door Showtechniek
                            En na wat ik gehoord heb zal jij zeker een leuke discussie in gedachten hebben.
                            Nou in dit geval was ik vooral benieuwd naar hoe het er uit zou zien als alles klaar was, want ik heb alleen maar van alles in half af staat gezien.
                            In elk geval bedankt voor de pics... Ziet er heel erg mooi uit!
                            Hebben die sterren nou allemaal nog bewogen in die megacirkel?

                            En die leuke discussie waar jij het over hebt zal deze keer nou eens niet op dit forum plaatsvinden.
                            Maar ik heb me nog wel een paar dagen de krampen zitten rekenen.
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                            Comment

                            • AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

                              #15
                              Licht weinig indrukwekkend, maar wat een gafe deco ! Complimenten voor die designer...
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

                              Comment

                              Working...