Surround opname

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamkaas
    • Feb 2004
    • 3

    Surround opname

    Goeie dag,

    Heeft iemand hier al eens een surround opname gemaakt?
    Voor een korte film wil ik graag bepaalde scene's in echt surround opnemen (waarschijnlijk met een Line Audio QM12 quadrafonische mic)

    Het probleem is dat er geen gebruik gemaakt kan worden van een stopcontakt, een een aggregaat is ook geen optie. kortom ik zoek een heeel goedkope 4 sporen recorder + fantoom op accu/batt. of is er een mogelijkheid om bv. twee MiniDisk recorders sync te laten opnemen (dan gebruik ik twee Sony stereo mics.)

    ik ben benieuwd.

    alvast bedankt,

    Tom
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    ook een optie : goeie laptop, met multi-tracker.
    btw. surround is 5 sporen..., dus kom je met je quadrofonischr mic niet eecht weg. Er zijn een soort van spinneweb-framews te koop om een goeie afstand-mic opstelling te maken. Met 5 ophangpunten.

    Comment

    • Pino
      • Jul 2002
      • 390

      #3
      Is zo'n portastudiootje van Tascam geen alternatief? Die dingetjes zijn zeer compact en er is vast wel eentje bij dat op batterijen werkt. Er zijn er ook bij die je kan syncroniseren , vb via midi, en dan kan je bijvoorbeeld de klank van de camera als center laten dienen. Met een beetje foefelen moet dat lukken.
      succes,
      Pino
      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

      Comment

      • giserke
        • Nov 2003
        • 456

        #4
        ik vind dat systeem met die labtop inderdaat het beste. probleem is wel dat je een op batterijen digimixer moet vinden met usb2 of firewire.

        Maar ik weet niet, maar de tascam us122 werkt met de stroom van de labtop, maar heeft maar 2 mic xlr ingangen. eventueel met 3 van die toestelletjes.
        1 ding is zeker het zal niet gemakkelijk worden zonder stroom.

        Comment

        • Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

          #5
          Ik ben het geheel met Mac eens. Om een goed center signaal te krijgen gaat het niet lukken met een quadrofonische mic.
          Die frames zijn absurt duur, dus wat je kan doen is zelf iets fabrieseren. Zonder stroom wordt het zeker moeilijk. Wat altijd nog een optie is, zijn een paar auto accus en daar een omvormer achter hangen. Een Laptom accus is namelijk zo leeg en een geluidskaart met meer dan 4 ingangen op firewire stroom ken ik niet.

          Comment

          • Hamkaas
            • Feb 2004
            • 3

            #6
            Tja, laptop is een goede optie met zo'n M-audio Quattro of audiophile...

            M'n opdrachtgever beschikt over een aantal Sony EMC MS957 stereo mic's = condensator, maar met batterij in de mic. Deze zijn te schakelen tussen 90 en 120 graden.

            Oja center kanaal zet ik alleen spraak ( hengel) op zoals het me geleerd is.

            Bedankt voor de reacties.

            Comment

            • giserke
              • Nov 2003
              • 456

              #7
              wat dacht je van de roland si-24 voor suroundopname?

              Comment

              • denkomieken
                • Jan 2004
                • 111

                #8
                wat dacht je van wavelab 5. die is nu uitgerust meer multikanalen inzake opnamen en bewerking. Ontworpen voor klankband voor dvd's dus ja. tot 8 kanalen dacht ik me te herinneren.
                ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

                Comment

                • giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

                  #9
                  citaat:Geplaatst door denkomieken

                  wat dacht je van wavelab 5. die is nu uitgerust meer multikanalen inzake opnamen en bewerking. Ontworpen voor klankband voor dvd's dus ja. tot 8 kanalen dacht ik me te herinneren.
                  software is geen probleem, daar bestaan er bergen van. De hardware is een ander paar mouwen. de Roland SI-24 is eigenlijk het enige betaalbare machine die ik gevonden heb. Juist jammer dat die niet op firewire werkt.

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    #10
                    tweedehands roland VS880. of vergelijkbare fostex. Kosten steeds minder.
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    Working...