Wat zijn dat toch voor microfoons

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gring
    • Feb 2018
    • 2

    Wat zijn dat toch voor microfoons

    Ik ben voor het leven getekend en daarom moet ik nu een voor jullie stomme vraag stellen.

    Ik heb tien jaar als amateur de geluidsversterking van een 100-koppig gemengd koor met band verzorgd. We begonnen met een kratje met drie microfoons, wat kabels, een luidspreker en een 4-kanaals versterkertje. Door professionals en winkeliers leeg te zuiger en eindeloos op internet zoeken en proberen hebben we zelf uitgezocht het moest en hadden we na vijf jaar twee busjes nodig voor de spullen. Inmiddels ben ik ermee gestopt, maar ik heb er een obsessie aan overgehouden. Ik kan niet naar een muziekuitvoeringen kijken zonder te kijken hoe er wordt opgenomen en/of versterkt.

    Ik zie al jaren een microfoontje dat me fascineert. Ook doordat ik ze voor het eerst zag bij de versterking van ons koor door een pro, maar ik kon het toen niet vragen. Al een aantal keren webshops doorgeploegd, maar ik kan het niet vinden

    Het gaat om een minuscuul microfoontje dat lijkt geïntegreerd in/met een dunne stang als standaard. Ik zie het steeds vaker op tv bij klassieke opnamen van kleine ensembles, maar dus ook bij grote koren ed. Op deze foto (https://www.google.nl/imgres?imgurl=...74HDdVF09CqIqM), sorry voor de absurde link) staat ie links voor de violiste van Fuse van Podium Wiiteman

    Wat is het en waarom is deze mic zo populair?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Is dat niet een Shure Beta 98?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

      #3
      Schoeps



      Vaak het colette systeem wat je ziet.

      Comment

      • Timo B Geluidstechniek
        • Jun 2014
        • 456

        #4
        Dat is idd een schoeps......

        Erg fijn om mee te werken alleen een beetje uitkijken met top hoog in combi met speakers....Je krijgt rondzingen op frequenties die je niet verwacht (idem dito met de duurdere serieus van DPA lees de 4006/7/11/22)
        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

        Comment

        • gring
          • Feb 2018
          • 2

          #5
          Top, bedankt voor de antwoorden. Ik denk ook dat Schoeps-setjes zijn. Ik snap nu ook waarom ik ze nooit in de winkels die ik bezocht tegenkwam. Een stereosetje voor 3.000 euro (nog zonder 'extensions') zat niet in de begroting. Maar het is natuurlijk een prachtig concept met die losse kopjes en versterkerdelen die je dan ook nog eens met knikken, verlengstukken en draden met elkaar kan vwerbinden. Ik denk dat ik er, als ik er budget voor had gehad, helemaal lijp van geworden zou zijn. Eigenlijk ben ik blij dat ik toen niet wist wat het was. Maar toch wel wat als je als geluidstechnicus achteloos zes of acht van die standaards voor een koor zet...

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Originally posted by gring
            Maar toch wel wat als je als geluidstechnicus achteloos zes of acht van die standaards voor een koor zet...
            Tsja, bij een gemiddeld orkest heb je al snel voor een klein vermogen aan microfoons nodig.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • rdreiers
              • Nov 2009
              • 407

              #7
              Dit kom je vaak tegen bij de combi geluid en tv.

              Als tv er niet is kom je met dpa2011c ook al een eind in de richting.

              Richard

              Comment

              Working...