Sdi video switcher/mixer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Sdi video switcher/mixer

    Ik ben op zoek naar een betaalbare of zelfs goedkope sdi videomixer/switcher. Eigenlijk iets vergelijkbaar in functies als een roland v1 sdi, maar dan bij voorkeur net even wat goedkoper.

    Iemand hier tips ?
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Ik heb iets gevonden: blackmagic atem television studio hd.

    Iemand ervaring mee ??

    Comment

    • vester86
      • Jul 2010
      • 164

      #3
      Alleen met de oude versie van de atem. in vergelijk met de V1hd (zelf in bezit ) vond ik de roland fijner en intuitiever werken. aangezien de V1-SDI een doorontwikkeling is van de "hd" verwacht ik minstens hetzelfde gebruīksgemak.

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        Eventueel andere opties. Desnoods met alleen hdmi in en outputs ??

        Comment

        • freek
          • Aug 2008
          • 238

          #5
          Het nadeel van de Atem is dat hij intern maar op beeldformaat en beeldsnelheid draait. Als je bijv. op 1080i50 werkt kan je er niet een 720p60 of een 1080p30 insturen. Prima als je een camera regie hebt, maar als je doosjes van hdmi naar SDI eraan gaat hangen is het vragen om problemen.

          Als je alleen hdmi in- en outputs wil hebben kan ik je idd de roland V1-HD aanraden. Waarvan inderdaad nu ook een sdi versie bestaat. Daarboven zit de V-60. (de V-40 zou ik niet adviseren).

          Comment

          • MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

            #6
            ik heb toch ondertussen een atem besteld en ontvangen. Kan inderdaad alleen op 1 bepaald beeldformaat en frequentie werken. Maar omdat ik toch al een aantal Decimator SDI-HDMI crossconvertors heb welke ook kunnen scalen zal dit niet snel voor problemen zorgen.

            Voor de rest is het namelijk echt een behoorlijk uitgebreid apparaat zeker voor de scherpe prijs. En in de basis heel makkelijk te bedienen met de knoppen op het forntpanel.
            Allemaal bedankt voor de input. Ik zal over een tijdje de bevinden wel laten weten.

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Afgelopen weekend gewerkt met de Atem TV studio HD. Perfect gegaan, super tevreden over de switcher. Gebruikt met 3 camera's en, 2 laptops en 2 ingestelde logo's,

              Positieve zaken:
              - alles makkelijk aan te sluiten via hdmi of sdi
              - perfecte beeldkwaliteit op 1080p 50hz
              - multiview output om meteen alle inkomende beelden te kunnen zien
              - heel makkelijk afbeeldingen inladen via de computer, welke dan kunnen worden weergeven met de twee mediaplayers

              Dus de verwachtingen zijn meer dan waargemaakt. Hier ga ik de komende jaren nog met heel veel plezier mee werken !

              Comment

              Working...