Focusrite

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan van Duren
    • May 2004
    • 204

    Focusrite

    Goedemorgen,

    Ik ben mezelf aan het oriënteren op een nieuwe audio interface en mijn keuze is gevallen op een Focusrite Clarett 8PreX. Ben wat aan het zoeken gegaan naar leveranciers en prijzen en liep tegen het volgende aan.

    Bij de ene zaak verkopen ze de interface voor 1299 euro en bij een andere voor 807 euro. M.a.w. een prijsverschil van bijna 500 euro. Is er iemand die dit kan verklaren???

    Ik begrijp i.i.g. helemaal niets van een dergelijk groot prijsverschil.

    vr gr

    Jan van Duren
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #2
    Ik begrijp dat soort grote verschillen ook nooit maar ook nog nooit gedacht om hier een topic over te starten. Is voor mij altijd heel simpel, de leverancier met de beste prijs koop ik het van. Die andere blijven er vanzelf te lang mee zitten en zakken met de prijs of gaan een keer over de kop omdat ze denken "snel rijk" te kunnen worden.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Ik denk er eerder genuanceerd over maar 500€ verschil is nu wel heel groot natuurlijk.
      Maar het is logisch dat een winkel die de interface moet bestellen voor 1 stuk een andere prijs krijgt van de grossier dan een dozenschuiver die er 100 koopt in 1 keer.
      Wat ook heel vaak gebeurt is dat een interface bij introductie start aan een bepaalde prijs, maar na een paar maanden snel zakt in prijs.
      En de winkelier die er een had liggen werkt nog met de oude prijs.

      Niets verbiedt U natuurlijk om de winkelier de gemiddelde prijs te tonen en te zien wat hij kan doen aan zijn prijs.
      Als ik voor die paar Euro meer een toestel kan kopen om de hoek, dan ga ik liever niet naar een dozenschuiver waar je een nummer bent.
      Je kunt nog iets vragen, en met een probleem heb je een gezicht om tegen te praten.
      Last edited by frederic; 14-02-17, 10:24.

      Comment

      • drummerke
        • Oct 2006
        • 432

        #4
        Dienst na verkoop is inderdaad iets, maar moet toch wel toegeven dat als het gaat over raad en advies ze ook niet over hi-tech personeel beschikken (en dat is ook niet echt mogelijk met de snel veranderende markt).

        En een demo model is wel vaak nog goedkoper bij de lokale handelaar, maar soms ook niet en nog duurder 2de hands als bij een ander nieuw. Dat is pas schrikken.

        Comment

        • marcel meijer
          • Feb 2017
          • 3

          #5
          kijk naar de versie ik had een scarlett v2 terwijl ze al een v8 hadden die er praktisch op leek maar toch weer anders was qua werking op besturingssystemen ben later maar overgestapt op motu was er klaar mee dat het steeds niet werkte maar dit terzijde

          Comment

          Working...