Audio opname via lijningang

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ciboss
    • Feb 2017
    • 1

    Audio opname via lijningang

    Ik digitaliseer historische audio-opnames (cassettes, Revox magneetbanden, LP's) door die afspeelapparaten met een 3.5mm jack vanuit hun hoofdtelefoon-uitgang te verbinden met de lijningang op mijn PC (HP-Pavillon desktop - Windows10).
    Software op mijn PC: zowel Nero 2017 (Soundtrax) als Audacity. Dat lukt allemaal vrij goed, maar ik heb één probleem: tijdens de opname naar mijn PC toe hoor ik geen geluid door de luidsprekers noch door een hoofdtelefoon. Wat zou ik hier verkeerd doen?
    by the way: Alle stuurprogramma's van de geluidssoftware zijn up-to-date (IDT High Definition Audio CODEC en NVIDIA High Definition Audio).
    Dank voor jullie adviezen.
  • Aart Rietveld
    • Aug 2004
    • 190

    #2
    Om tijdens de opname als geluid op je speakers of hoofdtelefoon te kunnen horen moet je ofwel de geluidskaart (Windows-volumemixer) zo instellen dat de line-in doorgegeven wordt naar de line-out of in je opnameprogramma instellen. Bij de standaard windows-geluidsinstellingen is dit namelijk niet het geval.

    Als je Audacity gebruikt kun je in het menu Voorkeuren > Opnemen het vinkje "softwarematig playthrough" aanzetten.

    Comment

    Working...