Switcher scaler met preview

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Switcher scaler met preview

    Ik ben eigenlijk op zoen naar een switcher scaler met preview output.

    Ik heb momenteel een enigszins verouderde Kramer VP724xl. Een redelijk een oudige switcher scaler. Ik wil deze vervangen voor iets nieuwers, wat ook geschikt is voor 1080p en aansluiting van hdmi en/of sdi bronnen. Output bij voorkeur op hdmi/sdi en vga.

    Preview output is toch wel wenselijk.

    Heeft iemand hier tips voor leuke opties ?
    Bij voorkeur natuurlijk een beetje betaalbaar.
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

    #2
    De vraag bij dit soort dingen is, wat is betaalbaar? Als je de SDI laat schieten dan kan je kijken naar de IN1608 van Extron. Toevallig van de week een 2e hands gekocht voor 500 euro. je kan er dan 2 blackmagic Micro converters bijkopen van SDI naar HDMI.
    Van HDMI terug naar SDI (als uitgang) kan een bitch zijn, ivm colorspace, EDID en HDCP gedoe-tjes. Dit zou je even goed moeten testen.

    Zoek je een alles in 1 apparaat dan kan ik je de pulse serie van analog way aanraden, maar uiteraard iets duurder.
    Roland heeft ook een aantal leuke kastjes, maar ik heb zelf ondervonden na veel testen dat ze toch niet helemaal 'kleur-echt' zijn, iets waar je tegenaan kan lopen bij presentaties in de zakelijke markt. "Meneer, ons logo heeft normaal een andere kleur dan op het projectiescherm".... zucht.

    Comment

    • freek
      • Aug 2008
      • 238

      #3
      Bedenk me net dat ik helemaal niet zeker weet of de 1608 een echte dual layer functie heeft, ondanks dat hij wel een A en een B output heeft. Het kan zijn dat dit slechts een split is. zou ik eens uit moeten zoeken. Misschien iemand anders ervaring?

      Comment

      • vester86
        • Jul 2010
        • 164

        #4
        Roland V1-HD als je alleen HDMI nodig hebt (en evt SDI-->HDMI verloopkastjes zelf hebt).
        Roland V1-SDI als je een combinatie van beide wilt hebben. deze laatste is iets duurder maar wel een super apparaat voor de prijs. heb zelf de V1HD in gebruik sinds die vorig jaar uit kwam

        Last edited by vester86; 19-12-16, 13:13.

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Ik mis bij de v1 alleen de mogelijkheid om te scalen. En vga input is ook niet mogelijk toch ??

          Comment

          • vester86
            • Jul 2010
            • 164

            #6
            de V1HD kan inderdaad niet scalen, de V1-SDI heeft een scaler aan boord op de HDMI 4 input. inderdaad geen scaler op de output

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Blijkt toch lastig te vinden, en een nog enigszins leuke prijscategorie.
              Misschien toch de Roland V1 eens uitproberen. Dat is qua prijs nog wel interessant, en met preview.

              Andere scalers switchers wordt altijd al veel duurder, zeker als er ook een preview bij moet.
              Of zijn er makkelijke afkijkschermpjes met doorlusmogelijkheden. Zodat je bijvoorbeeld vga en/of hdmi in kan, en de doorlus op de scaler kan aansluiten ?

              Comment

              • freek
                • Aug 2008
                • 238

                #8
                Originally posted by MarkRombouts
                Of zijn er makkelijke afkijkschermpjes met doorlusmogelijkheden. Zodat je bijvoorbeeld vga en/of hdmi in kan, en de doorlus op de scaler kan aansluiten ?
                Die zijn er zeker, voor bijna elk signaal wel te vinden. Vaak met 2 of meer schermen in 1 19" model. Maar het veel goedkoper om een simpele 1:2 verdeler er tussen te hangen en signaal te splitten voordat je de scaler ingaat. Ik heb dit wel eens in een scaler kistje vast ingebouwd. Op de achterkant dus DVI in meteen weer uit. Het kistje van 1HE hoger dan de scaler en de 2 verdelers lagen er bovenop. Is dit misschien iets voor je?

                Comment

                • vester86
                  • Jul 2010
                  • 164

                  #9
                  Idd, zet er een VGA splitter & een HDMI of DVI splitter tussen, de meeste (wat oudere) FullHD beeldschermen hebben zowel VGA als DVI inputs, dus dan zou je zelfs kunnen schakelen tussen 2 previews... de V1 heeft alleen maar digitale inputs wat een nadeel kan zijn, maar dan heb je wel weer 4 previews in 1 scherm.

                  Comment

                  Working...